Motortransfer Hue naar Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Motortransfer Hue naar Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Motortransfer Hue naar Hoi An

Door: Joet

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

08 Augustus 2014 | Vietnam, Hoi An

Onze tijd in Hue zit er helaas alweer op, vandaag vertrekken we naar Hoi An, dat ligt zo’n 200 km verder en onze reisdag gaat vandaag per motor! Om 9.30 uur stond mister Thang met drie andere mannen beneden en werden de motoren volgeladen met onze tassen. Toen bleek dat mister Thang geen mister Thang heet maar zijn baas zo heet. Hoe mister Thang nu echt heet, geen idee, voor ons blijftie gewoon zo heten.

Nadat we ons achtertussen de tassen en de bestuurder hadden gepropt vertrokken we naar onze eerste stop, een klein vissersdorpje waar we ff een fotootje konden maken en wat drinken. Ron zat achterop bij de ‘baas’ van het stel en zij hebben al snel gewisseld met de motor waar Anna met haar meneer opzat. Ron kon namelijk zijn benen niet kwijt op die andere en zat met zijn voeten op de steps waar de baas eigenlijk op hoorde te zitten (die vervolgens ongeveer ook met zijn knieën in zijn nek aan het sturen was). Ron moest trouwens achterop bij de baas want Ron is in hun ogen ook de baas van het gezin. Zij reden bijna continu voorop (zodat Ron goed foto’s kon maken onderweg), de kinderen reden in het midden en wij sloten de rij af waarbij wij regelmatig ff naast de kinderen gingen rijden om te checken of ze nog lekker zaten en of het allemaal nog goed ging.

Onze weg vervolgde zich over mooie wegen langs rijstvelden, door dorpjes met hoopjes zwaaiende en hellloooooooo-roepende mensen. Onze volgende stop is bij de Elephant Springs waar we een uurtje konden zwemmen en relaxen. Net voordat we steil omhoog moesten rijden richting de waterval kreeg de motor waar Anna op zat op het zand en keienpad een lekke band. Nu is meneer Thang niets te gek (hij had Vic en twee tassen achterop en de rugzak van Ron voorop) en Anna kon bij hem erbij, voorop de motor… we hebben er helaas geen foto van kunnen maken maar het zag er goed bepakt en bezakt uit en An zat eigenlijk best lekker vertelde ze.

Bij de Elephant Springs hadden we een lekker plekkie in de schaduw met hangmatten waar ik heerlijk ff in gechild heb, muziekje aan, beetje schommelen en ondertussen kijken naar Anna, Vic en Ron die van een steen af allerlei sprongen in het water aan het maken waren. Zalig!! Ron heeft sinds deze waterpauze ook een nieuwe naam van de mannen gekregen, de Happy Boeddha. ☺

Onze maagjes begonnen ondertussen wel een beetje te knorren, onze volgende stop was voor de lunch, aan een Lagune bij het beste seafood restaurant van heel Vietnam, aldus de ‘baas’. Omdat het daar altijd vrij druk is heeft hij vanaf the Elephant Springs al gebeld om de bestelling door te geven, een combinatie van seafood met witte rijst. Wat een lunch was dat! Verse garnalen (die ter plekke voor ons gepeld werden door de ‘baas’ ) met giga tenen knoflook, flying fish in tomatensaus, geroosterde squid, clams & mosselen in de schelp op een bedje van noten en bieslook en mijn favoriet: morning glory met knoflook (kmoet nog ff opzoeken wat dat in NL is, mij kun je erin begraven, heerlijk). Vic heeft het gehouden bij 2 kale witte kleine stokbroodjes, ook de rijst heeft hij overgeslagen.

Na deze culinair hoogstaande stop zijn we de Hai Van Pass op en overgereden, de Pyrenëën zijn er nix bij, haarspeldbochten en steil omhoog, op naar de top waar we een paar Amerikaanse bunkers konden bekijken en een foto met overview konden maken. Daarna begon toch echt de afdeling, ieeekssss… gelukkig zijn we niet naar beneden gescheurd maar deden ze het rustig aan (op de motor van Ron na, zij bleven nog even achter om een foto te maken en begonnen aan een inhaalslag door met ruim 80 km per uur vervolgens naar beneden te scheuren).

Marble Mountain was ons volgende welkome stopmomentje, de Voortmannetjes hadden zadelpijn, hahaha. We hebben de lokale marmerwinkeltjes bekeken en hebben een kort bezoekje gebracht aan een marmeren Pagode.

Ons laatste stukje van de tocht ging beginnen, nog zo’n 20 km en dan waren we in Hoi An. De Rock Villa waar we nu de komende 5 nachten blijven is pas 6 maanden open en de meeste chauffeurs kennen het nog niet en de borden waar ze op genoemd staan zijn niet heel goed zichtbaar. Kortom, we hebben dus eigenlijk zo ongeveer heel Hoi An al gezien voordat we bij de Villa aankwamen. Maar wat een prachtige Villa is het. Een schitterende tuin op een heerlijk rustige locatie aan een rivier met het strand en het centrum toch dichtbij!

We hebben wederop een TOPdag gehad! Zo’n motorverplaatsing geregeld door Hue Top Gear Tours is echt de moeite waard, de mannen zijn superaardig, rijden heel verantwoord en laten je een hoop mooie plekjes zien!

• 09 Augustus 2014 - 16:20

Pien:

wauw wat een avonturen beleven jullie! Heel veel plezier liefs de muldertjes