Hellooooooooo Cambodia!!! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Hellooooooooo Cambodia!!! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Hellooooooooo Cambodia!!!

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

23 Augustus 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vanmorgen hebben we eerst maar eens heerlijk uitgeslapen in onze eigen deluxe queensize bedroom (Vic & Anna hadden hun eigen slaapkamer). Daarna lekker langzaam aangedaan en genoten van de luxe om ons heen. Uiteindelijk moesten we nog een soort van haasten om om 12.00 uur sharp uit te kunnen checken.

Daarna in een half uurtje met samengeknepen billen in een taxi door het knotsgekke verkeer van Sai Gon naar het vliegveld gereden. Om er daar achter te komen dat we weliswaar bij Vietnam Airlines geboekt hebben, maar met Cambodia Angkor Air naar Siem Reap zullen vliegen. Welke maatschappij? Staat die niet op een of andere zwarte lijst? Hadden we wegens technical problems bovendien een uur vertraging. Er niet helemaal gerust op, zijn we uiteindelijk dan toch maar ingestapt.

Bye bye Vietnam, we hebben van je genoten!

De vlucht naar Cambodja, Siem Reap was zo kort dat ik nauwelijks voldoende tijd had om alle immigratiepapieren ( vier keer twee formulieren) in te vullen. Na een kwartier, 20 minuten waren we al weer op de plek van bestemming. Om daar het altijd gezellige lokettenspel te spelen: loket 1 visa-aanvraagformulieren invullen, loket 2 visa aanvraagformulieren, paspoort en pasfoto inleveren en betalen, loket 3 paspoort voorzien van visa weer ophalen, loket 4 immigratieformulieren inleveren en stempel en exitformulier in paspoort krijgen, loket 5 bagage ophalen, loket 6 nothing to declare formulier inleveren en dan sta je eindelijk buiten.

We zijn er nog maar net, maar in dat uurtje dat het nog licht was, is ons nu al opgevalllen dat Cambodja er (onverwacht) echt anders uit ziet dan Vietnam. De mensen (Khmer) zijn donkerder, de huizen kennen een compleet andere bouwstijl en staan vaak op palen, de scooters zijn veel ouder, mensen rijden zonder helm, het verkeer is veel rustiger en alles oogt verzorgder en ook wat authentieker. Belangrijkste, we like it!

Wat we nog veel meer liken is ons hotel, de Mayfair Angkor Villa. Hij brengt herinneringen aan de Rock Villa boven. Het is rustiek, heeft een prachtige ruime en koele slaapkamer, een relaxed zwembad in een mooie tuin, we zijn de enige gasten en on top of it kan je er ook nog eens heerlijk eten. Kortom, hier kunnen de Voortmannetjes de vakantie in stijl afsluiten!

Om met dat afsluiten een goed begin te makken, hebben we deze dag alvast onder het genot van een heerlijk heldere Angkor Beer sissend in the pool afgesloten.

• 27 Augustus 2014 - 09:29

Tante Elly :

Veel plezier de laatste dagen!
    XXX