Dagje boemelen naar Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Dagje boemelen naar Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Dagje boemelen naar Nha Trang

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

13 Augustus 2014 | Vietnam, Nha Trang

Na 4 heerlijke dagen in de Rock Villa en op het Cua Dai Beach zat jammer genoeg ons fantastische verblijf in Hoi An er weer op. Times flies when you’re having fun!

Voordat we weggingen hadden we nog wat gehassle bij het inleveren van de scooters (volgens de scootermevrouw had Joet een accident gehad, nu wil ik dat best geloven, maar niet hier in Hoi An), wel was haar spiegel er onderweg zomaar een keer afgevlogen, dus voor 100.000 Vientnamese Dong (€ 3,50) hebben we het een en ander in den minne gesetteld.

Vervolgens snel naar Da Nang voor een ritje (?) van zo’n 9 uur met de dagtrein naar Nha Trang, het Scheveningen van Vietnam. We hadden weer onze eigen soft sleeper couchette dus we konden onderweg zo af en toe een welkom power nappie doen. Het leuke van de dagtrein ten opzichte van de nachttrein is dat je vanzelfsprekend veel meer van de reis en het leven op de stations onderweg mee krijgt. Opvallend om te zien is dat we kennelijk al heel veel van het land gezien hebben, want heel blasé deed het prachtige landschap dat we doorkruisten ons niet zo heel veel meer. Spannender vonden we de heerlijke en minder heerlijke lokale maaltijden, tussendoortjes en drankjes waar we onderweg op vergast werden.

‘s Avonds om 20.30 uur kwamen we in het donker aan in Nha Trang. Zonder problemen hebben we voor een appel en een ei een taxi naar ons 2 bedroom hotelappartement voor de komende dagen genomen. Het appartement is heerlijk ruim, van alle gemakken voorzien en als je van kitsch houd ook nog eens prachtig ingericht, met een knuffelnis naast een fluor groene TL-balk als hoogtepunt! Hier houden we het wel ff vol.

Voor het hotel is een straattentje die heerlijke broodjes dönner en hotdogs verkoopt zodat we met goed gevulde maagjes na een lange reisdag de welverdiende rust konden aanvangen.