Chillen in stad en op strand van Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Chillen in stad en op strand van Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Chillen in stad en op strand van Hoi An

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

10 Augustus 2014 | Vietnam, Hoi An

Het relaxte tempo van gisteren in het sfeervolle Hoi An is ons goed bevallen. Vandaar dat we vandaag eigenlijk hetzelfde programma als gisteren gedaan hebben. Alleen dan in omgekeerde volgorde. Dus eerst lekker zwemmen in het hotel, dan naar de stad en tenslotte naar het strand. Het eerste halve tankje van de scooter is al weer leeg gereden.

Hoi An bij daglicht is net zo pitoresque als ‘s avonds in het donker. Kleine steegjes, veel boetiekjes, onnoemelijk veel lampionnen, een Japanse overdekte brug en hier en daar een tempel en museum. Verder veel restaurantjes waar je ook wat kan drinken. Wij hebben denk ik, afgezien van een dubbele geisha fotoshoot, een beetje het standaard toeristenrondje gedaan en hebben daarbij enkele bijpassende souvenirtjes gekocht.

Vervolgens hurry up naar onze inmiddels vaste stek in Cua Dai Beach. Allereerst voor de lunch en naar later bleek zijn we hier tot na het diner gebleven. De lunch was weer copieus, de strandbedden lagen weer geweldig en de lauwwarme zee dobberde weer heerlijk. Het is echter niet helemaal gelukt om een hele middag in gepaste rust bij weer zo’n 34 graden min of meer nix te doen.

Harde acties moest en zou er komen. De Voortmeisjes hebben daarom achter een speedboot ge-parasaild (of je dit zo schrijft?) en de Voortjongens hebben ge-jetskied (en of je dit zo schrijft weet ik al helemaal niet). Twee specta-momentjes die deze dag nog een extra gouden randje gaven.

Na maar weer eens een keer buitengewoon lekker fresh & live seafood gedinereerd te hebben op het door een zo goed als volle maan verlicht strand zijn we rustig in het donker naar de Rock Villa terug gereden. Om eenmaal daar aangekomen de dag sissend met een enkele Biere Larue en een afterdip in het zwembad af te sluiten.

• 11 Augustus 2014 - 15:21

Irmpie:

Ooooooowwwwwww.........wat klinkt dat zalig........kwil ook :-)