Een chill en een fietsdagje in Phong Nha - Reisverslag uit Phong Nha, Vietnam van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Een chill en een fietsdagje in Phong Nha - Reisverslag uit Phong Nha, Vietnam van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Een chill en een fietsdagje in Phong Nha

Door: Joet

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

02 Augustus 2014 | Vietnam, Phong Nha

Het verhaaltje van 1 augustus is heel simpel, dat was namelijk een chilldag, whoehoeeee! De kids hebben de rest van de dag in het zwembad gelegen en wij beetje geslapen, gehangen, (in de hangmatjes, er hangen er hier tig) gelezen, heerlijk, dat is vakantie.

Vanochtend een beetje uitgeslapen tot 8.00 uur en toen lekker ff ontbeten, fietsen gescoord en ons klaargemaakt voor een fietstochtje van 8 km heen en 8 km weer terug. Plattegrondje mee zodat we niet konden verdwalen en off we go! Nu zijn het hier geen geasfalteerde wegen maar varieert het van betonplaten, tot grind, tot modderpaden (met plassen) dus het werd weer een avontuurtje. We kregen een paar stoptips waar we wat konden drinken onderweg, bij de eerste de beste, de pepperhouse zijn we meteen gestopt om even wat te drinken. Het was zo warm … en het was pas 10.30 uur … De man van de farm, een Australier zag onze verhitte hoofden en vroeg ons bij de waterput te gaan staan zodat hij een paar emmers koud water over ons heen kon gooien voordat we wat zouden gaan drinken… een zeer welkom iets was dat, zalig!!!

Op naar het volgende stoppunt, the cold beer pub! Om daar te komen hebben we een stuk door een dorp gefietst waar we werden toegezwaaid en ge-helloooooo-d door zo ongeveer elke Vietnamees die we tegenkwamen. Om bij de volgende stop te komen moesten we de rivier oversteken, er was alleen geen brug, met de fietsen door de rivier naar de overkant. Dat vonden Anna en Vic wel wat. Aan de overkant ff de fietsen geparkeerd en Anna en Vic hebben even heerlijk gedobberd in de rivier en zich opgeladen voor het volgende stoppunt wat redelijk omhoog lag, dat was voor ons niet fietsbaar dus hebben we de fietsen aan de hand even uitgelaten….

Vanaf the Cold Beer Pub (2 cola, een water en 2 groene thee, we moesten nog niet aan bier denken want hadden nog een terugwegje te gaan) had je een mooi uitzicht over de rijstvelden en de rivier. We besloten toch maar dezelfde weg terug te gaan aangezien we daar nu wisten hoe diep de rivier was. Eenmaal daar weer aangekomen moest er uiteraard weer gezwommen worden…

Toen we weer op de fiets zaten besloot Vic dat hij niet helemaal tevreden was met zijn achternaam en slipte met zijn fiets in een vreselijk gore modderpoel met als gevolg dat hij vanaf nu door het leven gaat als Victor Modderman ☺

Ik denk dat jullie hem thuis hebben horen gillen, hoe het precies is gebeurd heb ik niet kunnen zien want ik zakte net op dat moment met mijn zadel naar beneden tot op het frame (auw). Ons kleine moddermannetje kon zo niet verder fietsen, bovendien zag ik iets van bloed bij zijn elleboog (tussen al die modder) doorkomen dus Vic en ik zijn teruggelopen naar de rivier zodat hij zich een soort van schoon kon spoelen. Om vervolgens weer terug te klimmen/lopen naar Ron en Anna die in de schaduw stonden te wachten. Daar ff zijn wondjes (niet schrikken hoor oma, het valt reuze mee, 3 kleine schaafplekjes) met water uit de fles schoongespoeld en onze weg vervolgd.

Op de terugweg toch maar weer even een pitstopje gemaakt bij de Pepperhouse voor een welkome verfrissing en een biertje (inmiddels was het 13.30 uur).

Het was het fietstochtje weer wel maar wat een prachtige omgeving is het hier, en zowat geen auto’s te zien, hier gaat nog veel op de fiets en de scooter!!

De rest van de dag hebben we heerlijk gedobberd in het zwembadje, gehangen in de hangmatjes, heerlijk gegeten en een enkel biertje gescoord bij een prachtige zonsondergang.

• 03 Augustus 2014 - 12:19

Cary:

Ik liep wat achter qua verhalen en foto's maar nu weer helemaal bij!
    Zo leuk om op deze manier met jullie mee te reizen!

Ga zo door en geniet! X

• 03 Augustus 2014 - 17:15

Irene:

Waar zijn nou de foto's van het moddermannetje?

• 05 Augustus 2014 - 09:40

Til Jacobs:

Wat mooi weer! jullie genieten maar ik geniet ook van de gweldige foto's en de spannende verhalen hahaha.
    liefs ons xxxx

• 05 Augustus 2014 - 18:53

Irmpie:

Geweldig om zo mee te mogen reizen.....dit is echt genieten!