Prince George - Reisverslag uit Prince George, Canada van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Prince George - Reisverslag uit Prince George, Canada van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Prince George

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

25 Juni 2009 | Canada, Prince George

Sharp 11.00 uur reden we van de camping af. Vandaag hebben we een tochtje van zo’n 6 uur rijden voor de boeg. Er komen een paar lange reisdagen aan omdat we nu richting Alaska gaan en op 6 juli a.s. de boot in Prince Rupert moeten hebben.

Het was weer eens een prachtige route langs langgestrekte meren en door dichtbegroeide bossen, je zou er claustrofobisch van worden.

Anna en Vic zijn inmiddels helemaal gewend aan het autorijden, zodra Ron de motor start begint Vic al te knikkebollen (maakt niet uit op welk tijdstip van de dag).

Ook in Canada ligt het grootste gedeelte van de snelweg als een liniaal door het land. Je ziet één rechte lijn voor je en als het heuvelachtig is ziet dat er best apart uit. Overigens zijn Canadese autorijders een stuk asocialer dan in Amerika (inhalen als het eigenlijk net niet kan enz.).

Na een paar uur in de auto gezeten te hebben werd ik ook ietwat slaperig en kreeg ik een rubberen nekje totdat Ron me op mijn been tikte en riep; JOET, BEREN, CAMERA !

Ik ben nog nooit zo snel wakker geworden en daar liepen ze hoor, ze staken zo voor onze neus de weg over en doken de berm in om gras te eten op zo’n 10 meter afstand van ons. Wat een prácht gezicht. Dit keer heb ik de telelens er wel op gezet en ik ben eigenlijk best wel reuze trots op de foto’s !!

Na deze indrukwekkende stop hebben we iets verderop de auto ff aan de kant gezet om op ons gemakkie de foto’s te bekijken en een sigarettenstop te houden.

Aan het eind van de dag kwamen we aan bij camping Bee Lazee (engels fonetisch uitspreken), dat leek ons nu echt een camping voor ons. In de advertentie stond dat ze een speeltuin hadden en daar waren Anna en Vic inmiddels wel aan toe. Wat een tegenvaller was het toen we zagen wat voor speeltuin, het was allemaal oude meuk, verroest, gammel, goor en nat want het heeft de hele dag geregend. Toch maar de laarzen en de jassen aangedaan en geprobeerd of ze konden schommelen, het ging net … Nu hadden ze op deze camping ook free cable dus konden we de televisie sinds lange tijd weer aansluiten, dat gaf Anna wel hoop ! Helaas voor haar konden we maar 7 zenders vinden en zat er geen enkel kinderkanaal bij. We hebben deze avond wel meteen gehoord dat Michael Jackson is overleden, dat was namelijk continu op de televisie met interviews, flashbacks, documentaires enz.

We zijn maar op tijd naar bed gegaan; het regende, het was koud, er zaten heel veel muggen en we hadden een lange en impressive dag achter de rug.

• 28 Juni 2009 - 19:29

Tanja:

Hoi!

Dat is gaaf Beren op je pad en nog mooi vastgelegd ook.
    De familievisdag is weer achter de rug. Met 4 bekers gingen we naar huis. De katjes van Wemmes hebben we bewonderd. Wat een schatjes van katjes en Wemmes was een lieve moederpoes.
    Doeiiii