Jasper - Lake Maligne - Reisverslag uit Jasper, Canada van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Jasper - Lake Maligne - Reisverslag uit Jasper, Canada van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Jasper - Lake Maligne

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

24 Juni 2009 | Canada, Jasper

Met een heerlijk ochtendzonnetje werden we vandaag wakker. Na ff lekker ontbeten te hebben en te hebben gevoetbald met Anna en Vic zijn we op weg gegaan richting Lake Maligne. Het beloofde een mooie route te worden, volgens onze Nederlandse schuinoverburen zaten er beren op de route.

Aangekomen bij Lake Maligne vonden wij het meer eigenlijk een beetje tegenvallen. Twas heel groot, veel groen eromheen maar we hebben de afgelopen dagen mooiere gezien. Hoe blasé kun je worden …

Zo aan het einde van de middag besloten we maar terug te rijden naar de camping, konden Anna en Vic nog even voetballen en wij relaxen.

En ja hoor …. EINDELIJK … terwijl we reden zagen we in de verte een paar auto’s stilstaan .. eerst denk je dat zal wel voor een Elk of een Moose zijn .. maar toen we dichterbij kwamen bleken het twee zwarte beren te zijn (die ook nog eens echt zwart waren, ze zijn er nl. ook in het bruin). Whieeehoeeeee we hebben eindelijk een zwarte beer in het wild gezien.

Uiteraard stress met de lens van de camera want we hebben wel zo’n telescooplens maar die krijgen we niet altijd goed scherp gesteld (plus dat we geen statief hebben dus alstie lens erop zit wiebelt die ook nog eens heerlijk).

Enniehoeeeee, foto’s gemaakt en we hebben ze goed kunnen zien, Anna wilde wel met hem knuffelen, ze zien er ook echt knuffelig uit !

Daarna zijn we verder gereden om na een paar kilometer weer op een opstopping te stuiten. Deze oploop van auto’s, mensen, campers was ietwat grootser dan de vorige en er stond ook een auto van de bearpatrol bij… het bleek dat er beneden bij de rivier een grizzly met twee jongen zat. Helaas hebben we deze niet gezien, volgens de bearpatrol wilde de grizzly de weg oversteken maar durfde ze niet door het aantal mensen wat er stond. We hebben ook maar niet gewacht en zijn lekker verder gegaan om daarna nog een kudde bergschapen en een mannetjes-Elk (met gewei) tegen te komen. Dit was zeker wel de dag van het wildlifespotten, gaaf !

’s avonds hebben we lekker gebbqd en onze ogen uitgekeken naar de prachtige foto’s van de grizzly die onze Nederlandse schuinoverburen hadden gemaakt. Zij waren eerder dan wij op het punt, toen het nog rustig was en de oudste dochter is gewoon naar beneden geklommen om een foto te maken (de daredevil).

• 28 Juni 2009 - 06:53

Aafke:

Wat een heerlijk begin van de zondagmorgen. Ik had jullie verhalen afgelopen tijd echt gemist, maar dit was toch ook wel errug lekker.
    Ik heb genoten van jullie geweldige verhalen over het Paradise, de bijzondere mensen die jullie ontmoet hebben, het wildlife en natuurlijk de prachtige foto's niet te vergeten. Wat zien jullie er goed uit, zo heerlijk ontspannen en die omgeving... wauw!!

Kan niet wachten op de volgende update.

Groetjes en heel veel liefs

• 28 Juni 2009 - 06:53

Aafke:

Kan niet wachten op de volgende update.

Groetjes en heel veel liefs