Indianen deel 2 ! - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Indianen deel 2 ! - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Indianen deel 2 !

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

26 April 2009 | Verenigde Staten, Albuquerque

Je kunt hier op de camping ‘s ochtends tussen 8.00 uur en 10.00 uur gratis continental ontbijten (net als de hele dag gratis koffie, thee en popcorn) en dat hebben we de afgelopen dagen dan ook gedaan. Alleen werden de kinderen vanochtend pas om 8.30 uur wakker, dat is wel een record kan ik zeggen. Nu gaan ze ook wel later dan normaal slapen hoor, tis tenslotte vakantie. Ze gaan zo rond een uur of 20.30 uur naar bed (hmmm heel veel later is dat trouwens dan niet, thuis gaan ze rond 19.30 uur naar bed) en liggen dan nog zeker drie kwartier te keten. Echt keten met slappe lach geluiden vanachter het gordijn van het bovenbed…. Laat die twee maar schuiven !

Voor dat we dan aangekleed zijn en klaar voor vertrek zijn we wel een tijdje verder dus Anna en ik gingen om 9.50 erheen (Ron moest nog ff Vic zijn poepluier doen, jajaja, het tijdstip is verschoven naar iets later in de ochtend, toch prettig hang je niet meteen als je wakker bent boven een dampende boodschap maar heb je nog heel even de gelegenheid om wakker te worden). Snel een paar boterhammen door de toaster gehaald, jammetjes gepakt, jus’tjes erbij gehaald, koffie, thee en toen aan tafel gegaan. De mevrouw die het ontbijt verzorgd is ook helemaal gek van Anna en Vic en vroeg wanneer we weggaan, morgen dus. Ze vroeg me wat ze leuk vinden want ze wil heel graag een klein cadeautje voor ze kopen. Wat ontzettend lief hé ! Dus ik heb maar een WII gevraagd, nee hoor, geintje ! Vic krijgt denk ik een hotwheels-autootje en Anna iets van Polly pocket. We zullen het wel zien morgen.

Na het ontbijt de camper weer klaar gemaakt voor vertrek en op naar het Indian Pueblo Cultural Center, wat was dat ontzettend leuk joh !! Het was een museum en ontmoetingsplaats voor Indianen. We hebben er traditionele dansen gezien en zaten op de eerste rij, dat was wel even wat anders dan de Pow Wow. Achteraf gezien hadden we helemaal niet naar die Pow Wow moeten gaan maar gewoon hierheen. Maarjah … achteraf kijk je een koe in zijn kont.

Helaas ging de batterij van het fototoestel op tijdens de dans (oeps … foutje) dus hebben we niet van alles een foto kunnen maken ! Zo ging Vic hélemaal los tijdens één van de laatste dansen, hij ging mee dansen, springen enz. enz. Het was daar zo leuk dat zelfs Anna en Vic niet naar huis wilden gaan. We zijn toch maar even naar de camping terug gereden (kwartiertje) om de batterij van het fototoestel op te laden en dan kon Vic meteen ff zijn middagtuk doen.

Daarna zijn we weer richting Old Town gereden (ook een kwartiertje) waar het Rattle Snake Museum zit.
Dat we de TomTom bij ons hebben scheelt Ron en mij zeker 1300 ruzies ! Man wat kan die vent eigenwijs zijn (en dan bedoel ik niet TomTom), ik ook hoor, maar dan hebben we gelukkig nog Tom die altijd de weg weet ! Goed … uiteindelijk dus een RV Parking gevonden dus we konden wat rond gaan struinen. Het museum bleek om de hoek van de parkeerplaats te zijn. Nu is museum een heel groot woord, het was er niet zo heel erg groot maar de slangen en reptielen die er zaten waren wel indrukwekkend. Ze zaten allemaal in een hokje maar toch hé … ik vind spinnen al niet zo leuk, Tarantulas vinnik dus ECHT niet leuk, gatver al die haren op die poten, ik krijg al weer de kriebels terwijl ik dit zit te tikken. En verder dus heel veel ratelslangen, een megapad en een gilamonster. Na afloop van het bezoek kregen Anna en Vic een grote slangenstempel op hun arm. Jah zelfs Vic wilde wel een stempel, die gozer begint echt een beetje bij te trekken.

Daarna een rondje door de Old Town gelopen. Dat stelde niet heel veel voor vond ik. Er was (net als in alle stadjes hier ‘in de buurt’) een Plaza met in het midden zo’n muziektentje en eromheen allemaal (kitscherige souvenir)winkeltjes. Eigenlijk waren we wel snel uitgekeken. Het was inmiddels al 17.00 uur en we moesten ook nog eten koken dus waren we van plan om weer naar de camping terug te gaan. Dat was geen goed plan volgens Anna en Vic, ze wilden wel naar een restaurant ! Daar waren ze nog nooit geweest. Hahahaha ! Ron en ik zagen het alletwee niet zo zitten dus vertelden we Anna en Vic dat we dat heus wel een keertje zouden doen maar niet vandaag omdat hun oren blijkbaar in de camper waren blijven liggen (ze luisterden alletwee niet al te best vanmiddag). Na een hoop gesmoes achter ons kwamen ze naar ons toe en zeiden; We gaan écht luisteren en stil zijn, mag het dan plieeeeeeeesssssssss ?? (met allerliefste gezichtjes … zucht … van wie hebben ze dat toch….).

Goed .. we zijn dus uit eten geweest met de banjers en ze hebben het inderdaad heel goed gedaan ! En Vic … die eet inmiddels als een dijker, lust hij thuis en in het begin van onze tocht alleen maar brood met pindakaas, chocopasta of tijgerhagelslag, hier eet hij inmiddels pepperoni, kaas, jam, pizza en heeft hij zelfs een hapje guacamole geproefd (okeej, hij lust het niet maar hij probeert het wel).
Toen op het gemakkie weer terug naar de camping, deze keer niet over de interstate maar over de Historic Route 66 (die loopt hier dwars door de stad) !!

• 27 April 2009 - 16:31

Mieke:

Nou nou ik ben de eerste die jullie avontuur in het wilde westen heb gelezen.Was weer leuk!!!! Ga zo door.

Mieke Marco en de meiden
    xxxx

• 27 April 2009 - 17:58

Wilmama:

Wat een boel klukkluks!
    Prachtige ervaring zeg. Echt zo'n once in a lifetime! Super.

Fijn dat Vic zo lekker eet.
    En over eten gesproken: ik smul echt van jullie verhalen.

Keep us posting!

• 27 April 2009 - 18:03

Jik:

hahaa joet ze beginnen samen complotten te maken!!!! daluk stemmen ze joellie uit de camper, be carefoel!! xxxxxx

• 27 April 2009 - 18:48

Tessa:

Jullie zijn ook zo lekker makkelijk over te halen he, whahaha!
    Laat die kleine moppies maar schuiven!!!

• 27 April 2009 - 19:16

Sjel:

HOW (of zoiets ggg, iig een indiaanse begroeting voor mun moppies)! Supercoole piccies!!!

• 28 April 2009 - 11:49

Lin:

Ik kom nu in het stadium "Lin-is-lichtelijk-jaloers";)

Trouwens het is goed dat Vics eetgewoonte is bijgetrokken, scheelt weer scheve gezichten in dat restaurant waar ze heen wilden (doggy bag voor bth met pindakaas?)