Gathering of Nations Pow Wow !! - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Gathering of Nations Pow Wow !! - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Gathering of Nations Pow Wow !!

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

25 April 2009 | Verenigde Staten, Albuquerque

In Nederland ontdekte Ron dat er een Pow Wow in Albuquerque zou zijn op het moment dat wij er ook zijn. We hebben toen meteen via internet kaartjes besteld zodat we er heen konden. Gathering of Nations Pow Wow, een hele grote bijeenkomst (the biggest of North America)van allemaal indianen van verschillende stammen uit heel Amerika. Wát een happening was dat.

De Pow Wow duurde een aantal dagen, tijdens die dagen zijn er dans- en drum/zangwedstrijden, de Miss Indian verkiezing en zijn er verschillende optredens van Indiaanse rockbands. Eigenlijk is het een soort Pasar Malam maar dan voor Indianen. Bij aankomst met de camper bleek dat we goed op tijd waren, er waren nog redelijk wat parkeerplaatsen leeg dus Ron kon een goede plek uitzoeken (een goede plek betekent een plek waar je niet al teveel ingebouwd kan worden (die camper besturen is toch iets anders dan de normale personenauto qua formaat). De strollers uit de achterbak gehaald en off we go !

We hadden kaartjes voor 1 dag dus dat betekende dat je niet in- en uit mocht lopen, eruit was eruit ! Bij binnenkomst hoorde we al heel veel tromgeroffel, het was in The Pit (het basketbalstadion van de universiteit van Albuquerque, wat een complex was dat trouwens, er was nl. ook nog een enorm honkbalstadion en een American Football stadion). Zowat alle tribunes zaten vol en ver beneden zag je de bonte verzameling Indianen heen en weer hupsen op het tromgeroffel. We kwamen net binnen bij het defilé van de stammen. Het was jammer dat het zo ontzettend druk was, daardoor was het voor Anna en Vic minder geslaagd. Na een tijdje op de tribune te hebben gezeten zijn we naar buiten gelopen voor een originele Indian Fried bread … dat is een soort rond gefrituurd brood met daarop een berg sla, tomaten, uien, gehakt en chilipepers. Goed te eten hoor. Voor Vic en Anna hebben we een kleine panpizza pepperoni gekocht en die hebben ze lekker op zitten knabbelen in de buggy’s.

We hebben onze ogen uitgekeken naar alle mooi uitgedoste mensen. Nog nooit een Indiaan ‘in het echt’ gezien en hier liepen ze in grote getale ‘los’ rond. Nog even een kijkje genomen in de tent waar ze allemaal Indiaanse spulletjes verkochten (konijnenveltasjes, plaids, sieraden, hoofdtooien, veren enz. enz.), nog een laatste blik in The Pit geworpen en daarna was het wel tijd om weer terug naar de camping te gaan, de kids en papa en mama waren redelijk op door de drukte, warmte en alle indrukken.

Terug op de camping hebben Vic en Anna nog lekker een hele tijd in de speeltuin gespeeld. Deze camping is écht IDEAAL, de speeltuin kun je vanaf ons plekje zo zien en is helemaal omheind, ze kunnen er zelf naartoe en vinden het ook heel erg leuk. Het gaat trouwens sowieso heel erg goed met Anna en Vic, ze spelen ontzettend leuk samen en zijn echt broer en zus (Anna; Kom maar Vic ik help je wel even met je schoenen). De mensen hier op de camping zijn ook heel aardig en behulpzaam en GEK op Anna en Vic, de complimentjes zijn niet van de lucht … Ow, they are adorable, you look so pretty (tegen Anna), look at those glasses, he is such a cute boy (tegen Vic).
Het zwembad is helaas niet open, dat zijn ze aan het repareren. Was het eindelijk klaar waren ze vergeten het dekzeil er ’s avonds op te doen en zat het de volgende ochtend vol met bladeren, zand en andere zooi. Ze hebben ook nog een Spa maar die is ook kapot. En er is op het moment ook iets met het internet, we kunnen er niet meer op, storing met de WIFI. Desalniettemin een ideale camping.

’s Avonds is Vic lekker in bad in de camper geweest (hij vind douchen nog steeds niets) en Anna is samen met mij onder de douche gegaan. Tijdens het douchen kwam het gesprek ineens op kinderen. Ik zei dat als Anna later een kindje zou krijgen dat Ron dan opa en ik oma word van haar kindje. Dat vond Anna heel raar want dat betekende dat ze dan geen mama meer had. Ik heb haar uitgelegd dat ik dan en mama en oma ben en dat Vic dan oom is waarop ze zei; Ja nou zeg …. Iedereen is dan wat en wat ben ik dan ? Jij bent dan mama schat ! Jaaaah NEE HOOR ! Ik wil geen mama zijn, die hebben het altijd heel druk ! Hahahaha.

• 27 April 2009 - 17:00

Barbara:

Wauw! Wat ontzettend indrukwekkend! Wat doen jullie toch allemaal bijzondere dingen, echt heel erg gaaf al die Indianen!

Take care!

KUS!

• 27 April 2009 - 18:44

Tessa:

Wauw! Errug indrukwekkend die foto's van al die Indianen!!

KUS

• 27 April 2009 - 18:49

Natas:

WAT een indrukwekkende foto's...wauw!!
    En die uitspraken van Anna...hahaha!!! Heeeeel herkenbaar ;-)
    En ze heeft gelijk, mama's hebben het altijd druk, lachen!!

• 27 April 2009 - 18:57

Petra Mv Tim:

Geweldig om al jullie verhalen zo te lezen, alsof we stiekem meereizen in je koffer ;-)
    En zo lekker dat de kids het goed doen !!

xxxx Peetje

• 28 April 2009 - 11:45

Lin:

Heel héél héél erg cool!!!

• 23 Mei 2009 - 19:04

Joen: