Een bizar dagje ! - Reisverslag uit Yuma, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Een bizar dagje ! - Reisverslag uit Yuma, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Een bizar dagje !

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

17 April 2009 | Verenigde Staten, Yuma

Een stukje rijden …. Dat ging het worden vandaag !

Op naar Yuma via de interstate 8, parallel aan de Mexicaanse grens (als in op sommige stukken 250 meter naast de grens). Het leek wel een oorlogsgebied. De borderpolitie zet af en toe gewoon de snelweg af met een fuik, helicopters hangen constant in de lucht en als je denkt ik rij gewoon door het hek heen en dan ben ik in de USA, dat zou ik niet doen, er staat namelijk nog een betonnen tankwal achter.

Onderweg zagen we het landschap veranderen van groene heuvels naar stenen heuvels naar zandheuvels. Welkom in de desert!

Inmiddels staan we op camping Cocopah Golf & RV-resort. Een leuke, maar redelijjk bizarre camping. We lachen ons rot. Het is een real 55+-community in het Cocopah Indian Reservation zo ongeveer OP de grens met Mexico en kampeerplekken langs, naast en tussen een 18-holes golfbaan. De 55+-ers (en hun golfballetjes, om de 10 meter hangen grote netten om de RV’s en hun bewoners tegen afzwaaiers te beschermen) vliegen in hun elektro golfkarretjes met 55 mijl per uur voorbij. Het lijkt af en toe wel alsof we naar de formule 1 zitten te kijken.

Ook hier hangen de helicopters permanent boven ons hoofd en de borderpatrol rijdt hier met schijnwerpers over de camping en door het bloeiende en riekende uienveld voor onze camper. Kortom, ik als inmiddels jalapeno-gebruinde-peper voel me niet heel erg op mijn gemak. Niet dat ik iets te verbergen heb maar iedere keer al die geluiden en lichten is niet echt ontspannen. Gelukkig blijven we hier maar 1 nacht.

Vanmiddag nog even wezen zwemmen in the pool. Buiten was het 28 graden en gelukkig was het water écht op bejaardentemperatuur, je kon er zo induiken, jihoeeeeee !! Ron raakte aan de praat met Tom bij het zwembad, Tom komt uit Canada en kletste honderduit over hoe succesvol hij wel niet geweest was in het vastgoed … altijd leuk om naar te luisteren .. snurk, snurk. Maar Tom had de enige asbak van het zwembad dus Ron moest wel… Gelukkig kwam de riant gevulde zus van Dolly Parton gymnastiekoefeningen doen op de rand aan de overkant van het zwembad…. ZOEF weg was Tom … even een duikje nemen, Tom ging voor de noekie noekie en Ron voor de asbak ! Goeie deal. Maar zoals we allemaal weten, waar er twee ruilen, moet er één huilen. In dit geval was dat Tom. Zijn geile ogen hadden de man-van achter de zus-van niet gezien.

Voor het eten moest Ron nog eventjes naar de restroom en onderweg zag hij tot zijn verbazing over de golfbaan, langs de camper, twee huge gele wolfachtige beesten lopen die aan de rand van de golfbaan in een hol verdwenen (en Ron had nog NIET gedronken … echt niet hoor). Een verbaasde golfer kwam naar Ron gescheurd in zijn karretje en vroeg; Heb jij die gele wolven ook gezien ??? Samen wisten ze ook niet goed wat ze nou precies gezien hadden dus de man scheurde met zijn kar weer terug op zoek naar het hol … nooit gevonden … zegt genoeg toch ?? Maar mij hoor je niet hoor!

Kortom … vandaag meer meegemaakt dan in menig pretpark ! Morgen weer op weg … naar Tucson in de hoop een camping te vinden met zwembad EN internet !

• 19 April 2009 - 07:55

Jik:

ow deze foto's zijn wel zo warm joet!!!! ik zie indeed je bruiner worden!!! on a stick ggg. No comment on gele wolven :))

• 19 April 2009 - 08:15

Tessa:

Meis, die laatste foto!
    Het spat er vanaf meid, jullie zijn HAPPY!!!!

Gele wolven???? Ik zeg ook niets hoor~~

• 19 April 2009 - 09:05

Sjel:

Hihi kmoetzo lachen om de gele wolven en de comments ;-), si joeter je bent lekker toasted rrrrr

• 19 April 2009 - 09:55

Skoffie:

Zus van..., gele wolven, maar 1 asbak bij het zwembad,golfkarretjes die 55 mijl hard rijden......,bejaarden.......kortom THIS IS AMERICA!!!!
    Ik lach hier in mijn eentje achter de laptop, de buren zullen wel weer denken!

• 19 April 2009 - 14:49

Lin:

Wauw! Die foto van Ron is mooi zeg!!

(Hattie misschien iets te lang in het zonnetje gezeten, gele wolven, yeh sure...;))

Wist jij trouwens niet dat er gewoon een v8 motor in een Amerikaans-golfkarretje zit?;)

SMEK!

• 19 April 2009 - 19:30

Natas:

Hahaha!! Wat een leuk verhaal over die wolven ghi....
    Die laatste foto...echt lieffff!!

• 20 April 2009 - 20:32

Sjoen:

Aaah heerlijke jalapeno van me!! XXX