Yuma --> Tucson - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Yuma --> Tucson - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Yuma --> Tucson

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

18 April 2009 | Verenigde Staten, Tucson

Vanochtend zijn we eerst de voorraden gaan aanvullen met een bezoekje aan de … jajaja…daar istie weer … WALMART ! Lof the shop ! Dit keer maar naar een extra grote Walmart waar je ook gewoon vlees, groente, wijn en bier enz. kunt kopen. We hebben er anderhalf uur rondgestruind, zelfs de kinderen vinden het leuk daar !

Na het inladen van de boodschappen (we blijven er versteld van staan dat ze hier in Amerika je boodschappen voor je inpakken … das best fijn hoor … okeej, je hebt meteen een overschot aan plastic tasjes maar die hergebruiken we als vuilniszak, waszak enz. ) zijn we op weggegaan richting Tucson.

Onderweg de meest prachtige uitgestrekte heuvels vol met cactussen gezien ! En uiteraard even gestopt bij een borderpolice controle ! Toen ze hoorden dat we uit Nederland kwamen was hun interesse vervlogen.

We hadden een vreselijk irritante tankpauze in Casa Grande. Je moet hier van tevoren betalen als je wilt tanken. Laat ik het anders zeggen, WIJ moeten van tevoren betalen want de creditcard werkt niet in de automaten bij de pomp. Dus hop naar binnen, zeggen dat je voor $60 wilt tanken, dan tanken, tank je voor $40 (jah weten wij veel hoeveel erbij kan) dan weer naar binnen met je bonnetje en dan krijg je weer een nieuw aangepast bonnetje. Ron wilde meteen sigaretten kopen en die afrekenen met zijn pinpas. Dat ging niet zo goed. Er verschenen 4 cijfers op de bon die niet op zijn pinpas stonden en dat riekt naar fraude ! Drie man personeel en de baas werden erbij gehaald en Ron kreeg zijn pas niet terug want het ging toch wel om $35 handel waarop Ron zei; Je hebt nu een kaart van $ 20.000,-- in je handen en bovendien staat die $35 inmiddels allang op je rekening. Vervolgens werd Ron minutieus bekeken…. Okeej zei Ron, je hebt me goed gezien, en nu?? De sfeer werd steeds vriendelijker ! Ron heeft zijn paspoort gehaald en laten zien en toen waren ze weer ‘vriendjes’. Een inmiddels briesende Ron kwam weer terug bij de camper … Ik dacht, hmmmm … tijd voor een Starbucksbakkie (zat aan de overkant)…. Ik heb nog nooit zulke sloom werkende mensen meegemaakt ! Na 20 minuten kwam er eindelijk een inmiddels ook briesende Joetie naar buiten met een wel heel ingewikkelde bestelling; 1 frappucino en 1 capuccino … CASA GRANDE SUCKS !!

En nu ??? We’ve made it !! We zijn in Tucson … niet heel erg ver rijden maar voor ons toch een redelijk lange zit. Het reizen zonder autostoeltjes (die dingen die we gekocht hebben hadden we beter niet kunnen kopen) valt niet altijd mee. Het speelgoed vliegt af en toe door de camper aangezien de campers hier goed geveerd zijn. We zitten nu op het Prince of Tucson RV Park en gaan morgen naar het Desert Museum, Old Tucson (waar het ‘Kleine huis op de prairie is opgenomen) en Mission San Xavier del Bac (een Spaanse missiekerk die heel bijzonder schijnt te zijn… ik kan niet wachten).

Vandaag hebben we trouwens onze Amerikaanse mobiele telefoon gekocht, het nummer ervan weten we nog niet want dan moeten we eerst ‘iets’ bellen en de telefoon opladen … EN ik heb van het bouwpakket een heuse BBQ gemaakt ! Met inklapbare pootjes, twee verdiepingen, een scharnierende deksel, een hengsel om hem mee op te tillen … en dat alles voor het indrukwekkende bedrag van $15,-- (das dus pakkum beet …. 12 euro, whoeeeeeeeee, we LOVE Amerika !)

• 19 April 2009 - 08:14

Tessa:

Pfffff, klinkt te leuk allemaal moppies!
    Geniet!!!

• 19 April 2009 - 09:11

Sjel:

Tie tie tie pssst Joet heb je ook 'Ross' (dress for less!) gezien? keep it in mind keep it in mind

• 19 April 2009 - 10:18

Sjer:

Joet, gelukkig 3 dagen. Ik miste jullie al...
    Ben zo blij dat er nog 94 verhaaltjes komen!
    kus

• 19 April 2009 - 12:19

Sannie:

Hoi lieverds,
    Ik geniet met volle teugen van jullie verhalen. Wat ontzettend gezellig om dit op deze manier met jullie mee te maken. Lekker he, die prijzen daar. Word je heel blij van.
    Dikke kus, have fun!!

• 19 April 2009 - 16:27

Ome Rob En Tante Von:

Gelukkig daar zijn jullie weer. Wat een verhalen weer en vrolijke gezichten op de foto's. Dan gaat het goed.

Dikke kus van ons

• 19 April 2009 - 17:30

Barbara:

Jaaa weer 3 nieuwe avonturen, ik lees ze in 1 ruk uit, genieten hoor! Wat een belevenissen en je schrijft zo beeldend en daardoor gier ik het uit af en toe! Starbucks is lekker he? Maar niet als je er 20 minuten op moet wachten.. Dikke kus!!

• 19 April 2009 - 21:23

Miranda:

Fijn dat je weer internet hebt, kunnen wij weer genieten van 3 dagen mooie verhalen. Seaworld fantastisch natuurlijk (zaten jullie zeker wel in de safe zone bij Shamu dat je niet nat werd haha). Nu dus in Tucson Arizona, echt cowboyland leuk naar old Tucson! Veel plezier ik blijf jullie avonturen volgen!