Seaworld !! - Reisverslag uit Lakeside, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Seaworld !! - Reisverslag uit Lakeside, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Seaworld !!

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

16 April 2009 | Verenigde Staten, Lakeside

Whiehoeeeeee, het was Seaworld-tijd ! Eerst op het gemakkie de camper weer startklaar gemaakt en toen op weg naar San Diego. Het was een halfuurtje rijden naar Seaworld en ook daar waren speciale RV-parkeerplekken. Iets verder weg dan die bij Legoland maar zeker niet in een uithoek ofzo. Na zo’n half uur in de rij te hebben gestaan voor kaartjes en een rugzakcontrole (je mocht geen eten of drinken mee naar binnen nemen, toch prettig dat ik net daarvoor in de camper broodjes had gesmeerd en flesjes water, cola, koekjes en chippies in de tas had gestopt, je bent Hollander of niet natuurlijk. Maar de luiers en de sweatshirts van Anna en Vic hebben de boel goed bedekt en ondanks dat de beveiliging met zijn handen de rugzak is doorgegaan werd er niets uitgehaald) mochten we naar binnen. Meteen een dubbele stroller gehuurd en op naar de dolfijnen. Ontzettend gaaf om te zien !

We zijn daarna naar de show van Shamu de Orka (en zijn andere twee vrienden) gegaan en dat was wel zo ontzettend waanzinnig gaaf !! Ook nog even een bezoekje aan de haaien, zeehonden, flamingo’s en manatee’s (zeekoeien) gebracht.

Vantevoren had ik een hard hoofd in het hele Seaworld maar achteraf ben ik zo blij dat Ron het maar over Seaworld bleef hebben, ik had dit absoluut niet willen missen ! En de kinderen ook niet, Vic heeft het er nu nog over dat het wel een heel grote Orka is en dat die m’neer op het hoofd van de Orka ging staan. Die bekkies van de kids … onbetaalbaar !
Er was in Seaworld ook een heel Sesamstraat gebeuren met een hoop waterpret en kleine attracties waar ook Vic in mocht. Qua opbouw van de bezoeken aan de pretparken was dit een hele goede volgorde !! We hadden het lekkerste hapje voor het laatst bewaard.

Eenmaal uit Seaworld moesten we natuurlijk nog een camping zoeken. De avond ervoor had Ron al wat voorwerk gedaan en een camping in het boekje geschreven (we hebben een heel klein notitieblokje bij ons waar we reisafstanden, tankbeurten enz. inschrijven). Ik dus dat adres in de tomtom ingevoerd, bleek het nog 2,5 uur rijden te zijn …. Foutje … ik had het verkeerde adres ingevoerd maar gelukkig / toevallig gingen we wel de goede richting op. Ron kwam er net op tijd achter… Na slechts een klein halfuurtje kwamen we aan op Ranchos los Coches RV Park in Lakeside. Dus zijn we vandaag van de kant van de oceaan naar de kant van het meer gegaan. Overigens hebben we geen meer gezien en was ook Barney in geen velden of wegen te bekennen. Mooi plekje naast het toiletgebouw (altijd handig voor een noodgevalletje) onder mooie dennebomen. De camper stond daar op een redelijk steile ‘helling’ en was met de oprijblokken niet recht te krijgen. Kortom dichies bij dichies liggen dus ’s nachts …

Op de camping aangekomen wilden Anna en Vic natuurlijk meteen zwemmen…. Op naar het zwembad wat niet heel erg verwarmd bleek te zijn. Ron koos eieren voor zijn geld en ging op een bedje in de zon liggen toekijken hoe Vic en ik al bibberend het water ingingen. Anna was allang door en bleef maar roepen; Als je erin bent is het ECHT warm hoor mam … kijk maar ….. Na zo’n 15 minuten was ik wel klaar in het water dus hebben Anna en Vic zelf nog even in het ondiepe gedeelte bij het trappetje gehangen en gespeeld, daarna zijn we terug gegaan naar de camper om lekker warme kleren aan te trekken en wat te gaan eten.

Ik was die avond zo ontzettend moe dat ik er met de kinderen om 19.30 uur in lag en er niet meer uitgekomen ben.

Dit was trouwens ook de eerste avond (en het zal ook zeker niet de laatste zijn)dat we geen internet hadden.

• 19 April 2009 - 07:22

Aafke:

Was ik al niet een beetje jaloers op jullie, dan nu wel. I love dolfijnen!!

• 19 April 2009 - 07:50

Jik:

Ow coole pickies!!! hoe kannut dat die man op de neus van de vis staat zeg ik!! En joet...., ik snapte Barney grap hehehe echt! Zelfs in het weekend zit je in mun opstaan ritme haha I like!

• 19 April 2009 - 08:14

Tessa:

Oooooowwww!!! GAAF!!!!

• 19 April 2009 - 09:00

Sjel:

JOEPIE nieuwe verhalen! Oh ik ga lekker zitten lezen.. Yep Shamu rules! Waha fantastische foto van Vic! Lof BIG time!

• 19 April 2009 - 10:01

Skoffie:

Ik zag die man toch niet op Shabu's neus staan joh.....nog maar weer eens terug geklikt naar die foto; WOW!!!!!
    Jou verhaal klinkt als een topdag!!!

• 19 April 2009 - 11:15

Thomas:

Zo dat ziet er echt super uit!! Echt mooi dat jullie daar zo aan het genieten zijn! En terecht!xxx

• 19 April 2009 - 14:43

Lin:

Wat ontzettend gááf!

• 19 April 2009 - 19:24

Natas:

Ziet er weer zaaaalig uit!! Die laatste foto is echt geweldig van Vic :-))

• 20 April 2009 - 20:30

Sjoen: