Legoland California - Reisverslag uit Oceanside, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Legoland California - Reisverslag uit Oceanside, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Legoland California

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

15 April 2009 | Verenigde Staten, Oceanside

Het was een klammig nachtje in de camper waar de was nog te drogen hing. Ramen beslagen en een tropische storm buiten. Net voordat Ron en ik naar bed wilden gaan werden Anna en Vic wakker en ze waren niet van plan om samen in het bed te blijven liggen. Er werd een flinke shuffle gedaan met als uitkomst, Vic bij Ron in het grote bed beneden, Anna en Joet op het bed boven. Om 4.30 uur werd ik wakker met een redelijke pijn in mijn rug en ik kon geen kant op in dat bed daarboven en het was KOUD ! Ik ben eerst maar eens gaan plassen en daarna op de thermometer gekeken, het was 14 graden, dat is inderdaad niet al te warm voor Southern California ! Nu zit er wel een kachel in de camper maarjah … die hadden we natuurlijk nog niet gebruikt ! Maar tis weer gelukt hoor, om 5.00 uur had ik dat ding aan (en dat er niemand wakker is geworden van mijn geluiden … ongelofelijk). Het werd gelukkig vrij snel behaaglijk en de was werd er ook nog eens sneller droog van. Om 5.30 uur heb ik de kachel maar weer uitgezet en ben ik weer naast Anna gekropen om gelukkig nog een paar uurtjes tot 9.00 uur te kunnen slapen.

Bij hoge uitzondering was de ochtendpoepluier van Vic deze keer voor Ron…. We hebben geen wekker nodig, elke ochtend om 06.15 uur stopt Vic zijn luier vol (ja, lieve mensen, we maken een hoop mee).

Toen we allemaal wakker en aangekleed waren, zijn we op weg gegaan naar Legoland … een barre tocht … het was wel 10 km rijden naar de plaats van bestemming (en ow wat is die tomtom toch FIJN). Op de parkeerplaats waren speciale RV-plekken, we moesten de groene lijn volgen, blijken die plekken gewoon vóór de ingang te zijn, wat een mazzel ! Snel nog ff broodjes gesmeerd en de rugzak gevuld met drinken enz. en op naar de entree. Dubbele stroller gehuurd en we waren er klaar voor !

Legoland is dus écht hartstikke leuk ! Ook voor Vic waren er een hoop leuke dingen te doen, helaas mocht hij niet in alle attracties, hij is eigenlijk nog net iets te klein voor dit soort pretparken (vandaar dattie tot nu toe ook nog steeds gratis naar binnen mag volgens Ron).

Om 15.40 waren we wel klaar met zijn vieren en zijn we lekker terug naar de camping gereden. Daar moest de camper weer aan het stroom en het water en hebben we een hele tijd lopen klootviolen met de stopcontacten … eerst hadden we geen stroom (vergeten het buitenpaaltje weer ‘aan’ te zetten, toen hadden we weer wel stroom - de lichten enz. deden het - maar deden de stopcontacten het weer niet, die stonden niet onder spanning ! Het grote camperboek er maar weer bijgehaald en na vier keer hetzelfde stukje te hebben gelezen bleek dus dat de ‘reset’ knop was uitgesprongen en weer ingedrukt moest worden … en die ‘knop’ zat in de keuken of in de badkamer ?? Op het lichtknopje van het licht in de badkamer (hahaha, badkamer, ik denk dattie 1 bij 1 is…) zit een heel klein knopje, dat is dus de resetknop … Gelukkig, nu kunnen we de laptop en portable dvd-speler weer opladen.

En ondanks dat Vic de hele tijd aan de knopjes had gezeten, heeft Ron hem achteraf vals beschuldigd van het geen stroom hebben (voor straf heeft hij Vic in een palmboom gehangen, dat was wel niet nodig, maar wel lekker rustig).

Vanavond hebben we lekker spaghetti gegeten en morgen gaan we naar Seaworld in San Diego. Ron blijft zijn schema aanpassen, hij is al bij de tweede aanpassing. Overigens zijn we nu een week met de camper onderweg en hebben zo’n 175 mijl afgelegd. We doen het nog steeds met de eerste tank benzine. Slow start zullen we maar zeggen.

Na morgen zijn we wel even klaar met alle pretparken en gaan we de wat meer verlate gebieden in (volgens onze naast- en overburen in Malibu gaan we het land van de pensionado’s in).

Het volgende pretpark is op Vic zijn verjaardag in Calgary ! Maar eerst Shamu … (en voor de Shabu Shabu liefhebbers, dat is geen sushi, maar Killer Whale).

• 16 April 2009 - 05:41

Sabrina:

Oh Joet en fam, ik lees elke ochtend wat en waar julli geweest zijn, soort van bij kletsen... Zit heerlijk in je verhaal en zie het ook echt gebeuren, geweldig. Volgens mij is het wel genieten zo en heerlijk met elkaar zijn en leuke dingen doen, lijkt me een aanrader. Voor allemaal een dikke knuffel en tot morgen ochtend maar he!

• 16 April 2009 - 05:45

Floor:

Hee die Joet!

Sorry dat ik nog niks van me heb laten horen maar ik heb wel met veel plezier al jullie avonturen gevolgd hoor! Zo te lezen hebben jullie het hartstikke naar je zin daar. Heerlijk zo'n lange vakantie. Je wordt trouwens wel gemist in de rookkamer!

Talk to joe soen!

• 16 April 2009 - 06:18

Gabby:

Die Legoland foto's roepen veel herinneringen op, GAAF!
    Ik wil ook weer, maar dan toch maar een tikkie dichter bij huis denk ik...

Seaworld lijkt me ook super, ENJOY!

• 16 April 2009 - 06:58

Jik:

zalige foto's van je zaaaaaalige moppen!! is vic al uit de palmboom?

• 16 April 2009 - 07:09

Lin:

Hee Vic,

als je nou zeker wil zijn dat ze die autostoelen op JOUW rug plakken straks, moet je vooral 's morgens om kwart-over-zes je broek vol blijven kakken.

Legoland ziet er leuk uit!

Veel plezier in Seaworld!

• 16 April 2009 - 07:25

Aafke:

Wat een heerlijk verhaal en foto's!!

• 16 April 2009 - 07:25

Aafke:

Wat een heerlijk verhaal en foto's!!

• 16 April 2009 - 10:30

Ome Rob En Tante Von:

Hallo lieverds, pas een week weg en het lijkt al een jaar ha ha. Fijn dat jullie zo gelukkig zijn.Lekker met z'n vieren dat is goed. Geniet het is jullie zo gegund. Iedere ochtend is het feest om jullie verhelen te lezen.

Dikke kus van ons

• 16 April 2009 - 15:22

Miranda:

Ik ben benieuwd vooral hoe nat jullie zijn geworden van Shamu the Killer Wale. Ik vond het toen een prachtige show, zal de kinderen ook vast en zeker aanspreken!
    Gaan jullie nu Marlboro country verkennen, richting New Mexico, Arizona. Heerlijk echt het wilde westen, dan heb je pas echt het gevoel in een stripboek van Lucky Luke te zijn beland.
    Have fun!
    (ik denk dat we over een paar dagen wel een prachtige foto van Joetie met een cowboyhoed zien jihaa!)

• 16 April 2009 - 15:43

Marijn:

victor ben je geslaagd

• 16 April 2009 - 15:47

Dani:

was het leuk in lego land? en heb je lekker geslapen? ik vond de foto's leuk en hebben jullie een leuke dag gehad?

• 16 April 2009 - 15:50

Mieke:

Weer een leuk stuk hoor, ga zo door.....
    Veel plezier in Seaworld en probeer de avondshow te halen is een echte aanrader!!!!

MM DD

• 16 April 2009 - 18:16

Natas:

Wat een leuk verhaal weer, heerlijk om na een dagje werken hier bij te lezen en te relaxen bij jullie reisverhalen ;-) Ziet er gaaf uit Legoland!!

• 16 April 2009 - 18:53

Tessa:

JOEHOE!!! Weer een reisverslag van de moppies!!
    Legoland ziet er gaaf uit voor die kids en veel plezier bij Sea World (leuk!!)

• 16 April 2009 - 20:02

Marielle:

Gaaf joh Alles gemaakt van lego. Volgens mij weer een leuke dag. Zeg joet denk je om je ruggetje de vakantie is net begonnen.

• 16 April 2009 - 23:15

S*:

Ehhhh hoop niet dat jullie bij Shamu vooraan gezeten hebben?

• 17 April 2009 - 05:16

Dani:

eem fijne dag in seaworld

• 17 April 2009 - 20:34

Palmboomverzorger!:

Attentie Attentie.....er wil een klein apie uit de palmboom worden gehaald......en wel NU!
    Thank you!

P.s Skof vind het allemaal weer heerlijk om te lezen.
    En die knuffels, schattig!

• 18 April 2009 - 14:21

Emmetje:

Lieverd wat klinkt het allemaal gaaf en leuk ben zooooooooo jaloers en blij voor je en mis je ook hoor boehoeoeoeoeoe en ga je naar de killerwhales zoooo kicke vindt ik die geef ze maar een kusje van mij ooooooooow zucht jaloersssssss zie groen. hahahaha kusjes aan iedereen doeiiiiiii

• 18 April 2009 - 14:37

Emmetje:

Had ook net pas door dat er veel meer verhalen stonden wahhahahaha blond he hahahahaha ben nu bij hoor ;-))

Heb je je theelichtjes al ;-)

kusssssssss

• 20 April 2009 - 20:27