Oceanside Wasdag ! - Reisverslag uit Oceanside, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Oceanside Wasdag ! - Reisverslag uit Oceanside, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Oceanside Wasdag !

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

14 April 2009 | Verenigde Staten, Oceanside

Na een lekker rustig ochtendje hebben we de spullen ingepakt en de camper weer rijklaar gemaakt. Het valt ons mee hoe snel je weg kunt zijn met de camper, Ron is van de buitenkant en ik van de binnenkant. Buiten moet de hele boel losgekoppeld worden en opgeborgen en binnen het bed van Anna en Vic iets kleiner maken en de losse spullen opbergen. We zijn een goed team kan ik wel zeggen. Ron had ietwat problemen met het loskrijgen van de waterslang, dat ding zit ook helemaal niet handig, je kunt er zowat niet aan draaien zonder het vel van je vingers te schrapen doordat de behuizing van het aansluitpunt van de slang nogal aan de krappe kant is. Gelukkig kwam de vuilnisman net langs en heeft hij geholpen met het losdraaien van de slang (waar zouden we toch zijn zonder al die behulpzame Amerikanen … )

Op naar Oceanside, 70 mijl verder dan Orange … In Oceanside zijn we eerst nog langs een Walmart (ontzettend fijn de Rand Mac Nally met Walmartlijst voorin) gegaan en daarna door naar de camping. Gisteravond hadden we al een lijstje gemaakt dus dat ging goed. Nou zijn Ron en ik nog nooit eerder in een Walmart geweest maar hadden we al wel gehoord van Mieke en Marco dat die winkel hartstikke groot is en je er van alles kunt krijgen ! Wederom stonden Ron en ik te knipperen met onze ogen toen we binnenkwamen (met twee winkelwagentjes want Anna en Vic zitten alle twee in het stadium dat ze willen wat de ander heeft … , nu hadden we die twee winkelwagentjes ook wel nodig hoor, er zat gewoon een ‘kop’ op toen we uiteindelijk bij de kassa kwamen). In de Walmart zat gewoon een MC Donalds … We hebben een berg gekocht (o.a. T-shirtjes voor de kids, twee autostoeltjes, een bbq, eten, drinken, heel veel flesjes water, enz. enz.). En het grappige van alles … de rekening was goedkoper dan de rekening bij VONS. Nou jaaah zeg … we gaan er nóg een keer heen hoor ! Bij de Walmart heeft Ron nog een paar diepte investeringen gedaan uit het rek; RV Accesories, te weten, een thermometer, waterpas(jes), een opvouwbare prullenbak en een kliksysteem voor op de waterslang, ik geloof dat het bij elkaar 6 dollar was ! Na het afrekenen vonden we dat we wel een lunch bij McDonalds hadden verdiend en zo zaten we voor de eerste keer sinds we in Amerika zijn bij een McD.

Daarna zijn we op zoek gegaan naar de camping waar we naartoe wilden…. Paradise by the Sea RV Ressort. Het is vooral een stormachtig Paradise op het moment, zelfs de lichten van ons dashboard zijn uit. Deze middag en avond hebben we dus weinig gedaan (tot groot verdriet van Anna zijn we niet gaan zwemmen. Er is wel een verwarmd buitenzwembad(je) maar Anna hoest nogal op het moment dus het leek me niet zo slim om in de regen met harde wind te gaan zwemmen. In de Walmart verkochten ze geen bier (althans, wij hebben het niet gevonden) dus zijn we na het inchecken naar de winkel ‘om de hoek’ gelopen. Vic in zijn tuigje … daar hadtie totaal geen zin in, hij was ook hartstikke moe dus we hebben hem lekker opgetild.

In de winkel Chicken Fajita gekocht. Het was een soort Mexicaanse supermarkt en het vlees zag er zó lekker uit joh. Het was ook lekker trouwens en het koken/bakken in de camper ging goed (met dank aan de koekenpan met anti-aanbaklaag die we bij de VONS hebben gekocht want de bakpan die standaard in de camper zit is niet wat hoor …). Ow … nu ik dit zo zit te tiepen bedenk ik me dat we geen waxinelichtjes hebben gekocht, niet dat we nu buiten kunnen zitten maar ik vind dat een stuk gezelliger dan het patiolight (buitenlamp op de camper), meteen ff op mijn boodschappenbriefje voor de volgende keer zetten.

Vic eet hier trouwens hartstikke goed ! Hij ontbijt ’s ochtends op zijn gemakkie met 3,5 boterham met Nutella. Wij vinden het brood hier niet echt heel geweldig maar bij Vic vliegt het naar binnen. En dronk hij thuis liever geen water, hier zijn de flesjes water niet aan te slepen (net als de bekers melk, bananen en appels).

Na het eten het bed van de kinderen weer opgemaakt en zijn ze moe maar voldaan gaan slapen. Er is hier ook een wasruimte dus ik heb vanavond de was voor het eerst gedaan. Met wasmiddel wat we gekregen hebben in Malibu van onze naastburen (dus niet de overburen). Oh jah, dat had ik ook nog niet verteld, in Malibu kregen we sowieso van weer andere buren hun hele voorraad zo ongeveer. Die mensen gingen hun camper inleveren en kwamen om de vijf minuten; flessen ketchup, aluminiumfolie, schoonmaakmiddel, keukenrol enz. enz. brengen. We hadden toen beter ff kunnen wachten met boodschappen doen !

Enniehoe, de was dus …. Voor 1,50 dollar kun je een was draaien (en er gaat VEEL in zo’n machine ben ik achter) en voor 1 dollar kun je het dan ook nog eens in de droger gooien. De wasmachine doet er 30 minuten over (dat is weer eens wat anders dan die anderhalf uur minimaal thuis) en de droger een kleine 45 minuten. Hélemaal schoon is het niet allemaal geworden maar het meeste wel en het ruikt lekker. Uiteraard mocht niet alles in de droger dus hangt de camper nu vol met T-shirtjes op hangertjes in de hoop dat dat vanavond of morgen droog is want om er nu zo mee te gaan rijden … das best een raar gezicht denk ik.

Ron zit nu trouwens lekker een filmpje te kijken tegenover me, chippie erbij, biertje erbij.

Morgen gaan we naar Legoland, ik ben benieuwd wat de kinderen ervan vinden. Van onze overburen in Malibu hoorden we dat het écht een dikke hit is !

  • 15 April 2009 - 06:49

    Radha:

    Yoothie,

    Het is iedere dag feest voor mij, om je verhaal je lezen. Echt leuk.

    Ik hoef niet te vragen hoe het met jullie gaat en of je je al verveeld....hihihiihi....

    ben volgende week ook in Amerika (New York). Kom je toevallig niet richting New York met je Camper? Kunnen effe snel bijkletsen.... bakkie doen en sigaretje roken of misschien wel 2...

    Heel veel liefs.

    Radha


  • 15 April 2009 - 06:50

    Thomas:

    Wat een land zeg..! Trouwens bij ons is het vandaag dus 20graden + he..

    Was blij om jullie ff te zien + horen!! Zal snel een webcam aanschaffen;)

    Veel liefs en veel plezier in Legoland!!

  • 15 April 2009 - 06:52

    JIk:

    jaaaa ben ik weer. Joet hij gaat goed zo!! Elke ochtend als ik binnen kom een nieuw verhaaltje I laik!! 2 woorden blijven enorm hangen bij me, paradise by the sea en een bbq, ik zeg what else xxxxx

  • 15 April 2009 - 07:05

    Wilma:

    Joetie!!! Wat een gezellig verslag weer. Ik vin de foto's ook heerlijk kneuterig. Geniet van elkaars gezelschap.

    Ron: geweldig shirt van de 'Smurfs'. Zo te zien is 'ie bijna weer droog en kun je 'm weer aan.

    Anna: hopelijk is dat hoesten snel voorbij en kun je weer lekker zwemmen.

    Have fun in Legoland!

  • 15 April 2009 - 07:05

    Barbara:

    Heerlijk, Joetie heeft weer geschreven!! Vaste prik; Cas naar school gebracht en met een ontbijtje achter de laptop de avonturen lezen van de voortmannetjes! Het is net of ik erbij ben!
    dikke kus!

  • 15 April 2009 - 07:15

    De Kampmannetjes:

    Hoi Voortmannetjes,
    Wat een leuke verhalen!
    Omdat wij met de pasen ook weg waren had ik er een hele kluif aan om de eerste berichten te lezen, maar jullie beleven zulke leuke dingen, geen probleem om erdoor te komen.
    We hebben ook nog heel even mee gekeken bij Ben en Marjanne, hebben Anna en Vic dus nog even gezien en natuurlijk zijn we volledig bijgepraat.
    Sharon en Isabel hebben trouwens op het Wereldkampioenschap in Belgie weer goed gepresteerd. Isabel met dancetwirl 4e, achter 3 amerikanen, dus de beste van europa en met haar andere onderdelen 7e en 8e. Sharon is met 2-baton 6e geworden en verder ook 7e en 8e van de wereld! We zijn dus weer trotse ouders!
    Ook Altior 6 heeft 2e paasdag weer gewonnen, met 3-0, als ik het goed onthouden heb.
    Hier gaat het dus allemaal goed!
    Blijf aub lekker elke dag van die heerlijke reisverslagen schrijven Yootha, ik blijf ze met veel plezier lezen! (en de rest van de fam. natuurlijk ook)
    Nog heel veel plezier gewenst vanuit Langeraar!
    liefs, Marcel, Elly, Sharon en Isabel

  • 15 April 2009 - 07:16

    Sjer:

    Volhouden hoor Joer, de verhalen. Dan is het net of je niet weg bent!
    Had iemand al gemeld dat we weer fantastisch softballen? Anders bij deze!
    kus

  • 15 April 2009 - 07:16

    Sjer:

    ik kan zo lekker tiepen, ik verander spontaan je naam....

  • 15 April 2009 - 07:29

    Esther:

    Joet, wat een leuke foto's en leuke verhalen, echt grappig. ik lees iedere dag je belevenissen en zoals Sjer al zei, het is dan net of je niet weg bent.
    Have fun! dikke kus voor allemaal. Esther

  • 15 April 2009 - 08:11

    Annette:

    Heerlijk om al jullie belevenissen mee te maken en zoals jij het omschrijft, is het net of ik ook in jullie camper meereis....
    Ikzelf zit nu op de bank met kruik (buikgriep) met een print van jullie verhaal en een print van mijn nichtje uit Thailand...en voel me dan ook weer een stuk beter!
    liefs en geniet!!!!!!

  • 15 April 2009 - 09:16

    Skoffie:

    He Yooth,volgende keer een picture please van de pleerollen bij de Walmart........die keuze uit 856 merken is toch nie normaal?;)
    Goed shirt Ron,GOED Shirt!
    Nou en verder.....keep on smiling!

  • 15 April 2009 - 09:50

    Jeff:

    heel erg leuk om al jullie verhalen te lezen! weet nu zeker dat ik ook een keer die kant op wil;) Ik ben benieuwd hoe die kleintjes legoland vinden! veel plezier nog... kus

  • 15 April 2009 - 11:30

    Natas:

    Ziet er errug knus uit allemaal ;-)
    Heerlijk, al jullie stories volgen hihihi!!

  • 15 April 2009 - 11:52

    Tessa:

    Thanks voor de (wederom) leuke update! Zo hou ik het nog wel even vol hoor!

    KUS

  • 15 April 2009 - 13:51

    Miranda:

    Gezellige verhalen van je hoor, blijf je volgen!
    En Walmart is geweldig he, ook heel goedkope kleding en speelgoed, nou ja eigenlijk wel van alles.
    Heb je nu overal gratis wireless internet of moet je daarvoor betalen bij de camping?

    Groetjes, Miranda

  • 15 April 2009 - 14:24

    Lin:

    Amazing discoveries!!!! (Knjemnog?)

    Geweldig die verhalen en super dat de kinders het ook goed doen, dat scheelt de helft.

    Bij de weg, wat ga je met die autostoelen doen als je terug naar huis vliegt? (of is dat een errrug lompe vraag?)

    SMEK!

  • 15 April 2009 - 17:18

    Tanja:

    Hoi hoi!

    Zo de eerste week is al weer om. Marijn mocht zelfs op school jullie bericht lezen. De juf vond dat ook wel leuk.
    Yootha je schrijft erg goed. We genieten zo met jullie mee. Wij wisten niet dat Legoland in Amerika is. Dat is gaaf.
    Daar willen we wel foto's van zien.
    Nog veel plezier.

    Tot schrijfs

    Tanja en de rest van de van Diementjes

  • 15 April 2009 - 19:33

    Sjellie:

    Jaaa joeter, gezellie met een bakkie! Hee ut smurfenshirt uit Barca?! Oeh Oceanside dat klinkt nicey! Heb net even gewikipediaad en wist je dat Top Gun daar is opgenomen?! Rrrrr, ik zeg belangrijk weetje voor de volgende koffiebreak ggg: "The bungalow house featured in Top Gun, starring Tom Cruise, is located on South Pacific Street, which is one street up from the Oceanside Strand, a section of residential houses along the coastline. This will become a coffee house once the Malkin resort is built."

  • 15 April 2009 - 19:40

    Mieke En Marco:

    Leuk he zo'n Wallmart....

    Blijf genieten hoor, maar dat zal wel lukken.

    Kus MM DD

  • 15 April 2009 - 20:25

    Marielle:

    He he
    Ik heb effe de tijd genomen om jullie verslagen eens goed te lezen. En wat denk je volgens mij hebben jullie het helemaal te gek gaaf en top naar jullie zin. Ik heb keihard zitten lachen om al die leuke dingen die vooral Anna en Vic doen en zeggen. Ik hoop dat jullie een leuke dag hebben gehad in Legoland

  • 15 April 2009 - 21:02

    Brie:

    Hi lieffies, bedankt voor jullie felicitaties!
    Tis ook heerlijk genieten om jullie reisverhalen te lezen.
    Kzit er net zo bij, Joet, laptop + bakkie.
    Geniet ze en veel plezier in Legoland!
    xx

  • 16 April 2009 - 05:23

    Marijn :

    leuke site en nog veel plezier

  • 20 April 2009 - 20:24

    Sjoen:

    Wist wel dat jullie n goede team zijn ;-). wsoehoeee die smurfenshirt!!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Oceanside

Ron, Joet, Anna en Vic !!

Lekker met zijn viertjes erop uit !!

Actief sinds 19 Dec. 2008
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 89697

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 17 Mei 2015

Denver - Las Vegas in 2 weken!

17 Juli 2014 - 29 Augustus 2014

IndoChina: Vietnam en Cambodja

05 Februari 2010 - 20 Februari 2010

Honeymoon

08 April 2009 - 22 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: