Raindrops keep falling on my head .. - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Raindrops keep falling on my head .. - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Raindrops keep falling on my head ..

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

07 Juli 2009 | Canada, Ottawa

Het regent, het regent …
de pannetjes worden nat …
Daar kwamen twee soldaatjes aan die vielen op hun gat …
Het regent, het regent …
de pannetjes worden nat …

Tsja … wat zal ik zeggen … we zitten nu in een regenbui die inmiddels al zo’n twee dagen duurt … dat ben je op een gegeven moment wel zat kan ik vertellen, plus dat de camper dan toch eigenlijk niet zo heel groot is…. Plus dat alles langzaam aan toch klammig en nattig en blegh wordt…. Plus dat de humeurtjes van iedereen er ook niet beter van worden en een beetje blegh beginnen te worden …

Wat doe je dan hé op zo’n dag, dan ga je óf verkassen … daar naar waarvan je weet dat het ook regent óf blijf je waar je bent en verroer je je niet … We zijn gebleven … hebben de kids de regenjas aangedaan en ik moet zeggen, ze hebben zich prima vermaakt buiten (een half uurtje dan hé want daarna waren ze compleet doorweekt).

Ik heb er zelf maar een wasdag van gemaakt, en het was met recht een wasDAG ! Ik had welgeteld 1 wasmachine en 1 droger tot mijn beschikking om drie wassen te doen, het wassen duurde een half uur per draai en het drogen drie kwartier, niet heel handig op elkaar afgestemd dus maar alles is weer schoon en droog. Sorteerde ik in het begin van de vakantie nog keurig licht gekleurde, donkere en witte was.. tegenwoordig kieper ik gewoon 1 vuilniszak ongezien de wasmachine in en vind ik het wel best!

Onze over-naastbuurvrouw was me net voor vanmiddag dus die kwam ik tegen toen ik mijn eerste was in de machine ging gooien. Ze begon vrijwel direct te vertellen dat haar man afgelopen november is overleden en dat ze altijd de hele zomer naar deze camping toegingen. Nu was ze er dus alleen en waren haar zoon en kleinzoon op bezoek. Maar ze was eigenlijk niet alleen want ze had de as van haar man bij zich in de camper … jah die ging ze uitstrooien over de rivier waar we op uitkeken want dat wilde hij graag … Ze had het nog niet gedaan hoor, neej, dat ging ze met haar andere zoon doen .. Best een ‘gesprek’ voor tijdens een wasbeurt, niet ??

Terwijl ik de was in de machine had gestopt is Ron met Anna en Vic naar het ‘Clubhouse’ gegaan en heeft daar de openhaard aangestoken. We hebben mazzel want onze camper staat zo ongeveer NAAST het clubhouse. Daar binnen is een grote keuken, staat een poolbiljart, een televisie, lekkere banken en een soort van sjoelbak (shuffle curl), goed vermaak voor Anna en Vic dus.

Ik had inmiddels wel trek in een sigaretje dus ben even buiten onder het afdakje op het terras gaan staan en daar stond ook de zoon van de over-naastbuurvrouw. Hij vroeg me of ik twee kinderen had of nog meer waarop ik zei; neej twee, een meisje en een jongen van vier en drie jaar oud. Ow zegtie, mijn jongsten zijn vier en vijf jaar oud en ik ben gestopt met naar de kapper te gaan toen ik de jongste voor het laatst heb gezien. En hij had bést lang haar hoor ! Ik bedacht me dat dit vast weer zo’n raar gesprek zou worden maar kon het toch niet laten om te zeggen dat zijn haar al best lang was dus dat het dan vast al lang geleden was dattie ze gezien had ! Check … het klopte ! En daar kwam weer een heel treurig verhaal. Het zet je weer even met twee benen op de grond, wees gelukkig met wat je hebt, koester het en GENIET van elke dag. Het spreekwoord ‘elk huisje heeft zijn kruisje’ blijkt maar weer eens helemaal te kloppen….

Daarna heb ik Vic en Anna eens lekker onder de douche in de camper gedaan (altijd fijn een beetje warm worden en weer schone droge kleding aan) en een beetje eten in elkaar geflanst van restjes en dingetjes uit de koelkast (boodschappen doen was lastig want dan moesten we die enorm fijne grind/kuil/hobbel/blubber-weg weer af en op). De afscheidsdienst van Michael Jackson op tv gekeken (terwijl de dvd keihard aanstond met kleine rode tractor want Vic vind de tv niet leuk (‘ik kan het niet horen mam’, oftewel; hij verstaat het niet).

Tussen de bedrijven door kwam er net
als gisteravond nog een kast van een cruiseschip voorbij gedobberd. We moesten Vic bijna van de ramen van de camper afschrapen. Ik vond het allebei wel gaaf om te zien!

Enniehoe, het weer en dan vooral de regen zijn we nu wel zat. We houden dit in ieder geval nog één dag en dan moet het ‘normale’ weer weer terugkeren. We kijken er inmiddels vol verlangen naar uit.

p.s. geen foto’s vandaag, de lens hield het niet droog (en wij onderhand ook niet meer)!

  • 08 Juli 2009 - 07:20

    Tessa:

    Nou meis, let's shake hands....hier ook alleen maar regen nu. BAH!

  • 08 Juli 2009 - 11:59

    Natas:

    Jullie hebben dus 'wendagen' want hier is het ook behoorlijk nat hoor ;-)
    Hopen dat jullie de laatste weekjes nog beter weer krijgen!

  • 08 Juli 2009 - 14:27

    Jack:

    Ik geniet van jullie verhalen !!!
    Nu zomerstop en dan is Joetie alweer terug !!!!

    Kussen voor allemaal xxxxxxxxxx

  • 08 Juli 2009 - 20:37

    Tanja:

    Hoi,

    Hier hield ik het ook niet droog. Jordi heeft afscheid genomen van de basisschool. We hebben een fantastische afscheidsavond achter de rug met een vrolijke musical die zich afspeelde in het tropische Jamaica. Jordi heeft goed zijn best gedaan.
    Vanmiddag had hij al een introductiemiddag op zijn nieuwe school.
    Vanavond won hij de 1e prijs met de viswedstrijd aan het Aarkanaal. Hij had een Brasem aan de haak geslagen van ca 850 gr
    am.
    Morgen gaan Marijn en Dani nog 1 dag naar school en dan hebben zij ook vakantie en dan gaan ze alle drie op kamp.
    Nu nog even inpakken en dan krijgen we rust.
    Vrijdag word Kely onze lieve woef geopereerd. Duim maar voor ons. Het is onze laatste kans.
    De zon laat ons ook momenteel in de steek. Hopen dat hij gauw weer gaat schijnen. Nog veel plezier.

    Doeiiii

  • 09 Juli 2009 - 15:00

    Skoffie:

    Hmmmm.......waar je dus ook ter wereld bent, regen heeft uiteindelijk overal dezelfde uitwerking zoals ik nu begrijp!
    Ik hoop heel snel op lekkere warme zonnestralen voor jullie maar ook voor ons!
    (Troetelbeertjes.........STRAAL!!!)

  • 09 Juli 2009 - 15:23

    Rob En Yvonne:

    Jullie zitten toch wel in Canada en niet in Schotland ha ha. Het is wat die regen. Kan me goed voorstellen dat het gaat vervelen. Zal voor jullie duimen.

    liefs van ons xxx

  • 10 Juli 2009 - 09:49

    Lin:

    Tis hier ook nogal nattig, kunnen jullie vast acclimatiseren... ;)

    SMEK!

  • 10 Juli 2009 - 10:34

    Chantal:

    Hopelijk is het gauw droog en genieten jullie van de laatste tijd die komen gaat.

    Heb jullie verhalen wel allemaal op de voet gevolgd, maar weinig geschreven, maar erg genoten van jullie verhalen en foto's.

    Veel plezier nog!!

  • 10 Juli 2009 - 12:30

    Heidi:

    Hier in Nederland ook heel veel regen, maar hoewel ik vaak jaloers op jullie ben zit ik nu toch liever in ons "grote" huis dan in een camper met dit weer. Ik duim voor jullie dat het weer snel lekker zonnig wordt.

  • 10 Juli 2009 - 20:36

    Miranda:

    Kan me voorstellen dat je nu weer toe bent aan een lekker zonnetje aan de hemel. Ik ga voor jullie duimen!
    En grappig hoe sommige mensen tussen neus en lippen hun hele levensverhaal met je willen delen.

  • 10 Juli 2009 - 21:52

    Wilma:

    Joh Joetie, pak een vliegtuig en kom naar ons toe naar Zuid-Tirol, Italië. Komende week 30 tot 35 graden.

    Hopelijk is het inmiddels opgedroogd bij jullie.

  • 12 Juli 2009 - 09:23

    Frits En Sandra:

    Hoi Voortmannetjes,

    Bizar om weer eens een heel stuk van jullie superleuke en hele lange reis te lezen. Ik moet zeggen dat ik een gevoel van heimwee en een soort camperallergie niet kon onderdrukken toen ik het stukje over de regenbuien enzo las. Maarja ik ben ook wel een hele honkvaste Delftse huismus. Het blijft wel heel leuk zo'n reisverslag. Ook al reageren wij dan niet zo vaak.

    Hier in Nederland is alles goed. Het regent hier (zondagochtend) trouwens ook lekker. Mooie ochtend voor de krant en een lekker bakkie.
    De mannen hebben ook echt vakantie. Heb je wel eens een 16 jarige jongen vakantie zien hebben..... Krijg je echt energie van ;(-.

    Wij vertrekken volgende week naar Mexico, waar we echt heel decadent gaan doen. Ik geloof dat er een duikschool en een golfbaan bij het Hotel zitten dus ik kom mijn tijd wel door.

    Greetz en veel plezier nog

    Frits namens de rest van de family.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron, Joet, Anna en Vic !!

Lekker met zijn viertjes erop uit !!

Actief sinds 19 Dec. 2008
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 89579

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 17 Mei 2015

Denver - Las Vegas in 2 weken!

17 Juli 2014 - 29 Augustus 2014

IndoChina: Vietnam en Cambodja

05 Februari 2010 - 20 Februari 2010

Honeymoon

08 April 2009 - 22 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: