Port Alberni - Reisverslag uit Port Alberni, Canada van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Port Alberni - Reisverslag uit Port Alberni, Canada van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Port Alberni

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

10 Juli 2009 | Canada, Port Alberni

Vanochtend zijn we naar Port Alberni gereden, een ritje van zo’n twee uur. Halverwege in Courtenay hebben we nog een korte tussenstop ingelast in een bijzonder leuk klein lokaal museumpje waar ze dinosaurus skeletten en andere oudheidkundig interessante dingen showden. Anna en Vic vonden dit geweldig, konden ze hun voeten in fossiele dino-voetstappen zetten, zagen ze in het echt hoe groot dino’s waren (deze, een soort van krokodilachtige - mosasaurs - en een soort van vleesetende onderwatergiraffe - elasmosaurus -, waren een metertje of twaalf en 80 miljoen jaar oud) en was er tot mijn grote plezier een buitengewoon grappige longvis, die zowel boven als onder water adem kan halen. Hij had neusgaten en kieuwen, en het was een soort van slang met voetjes en armpjes.

Vantevoren hadden we al een camping uitgezocht in ‘Trailer Life’, het is een Motel & Campground, en over het algemeen zijn dit internet- en kabeltvtechnisch goede campings. Zo ook deze waar ook nog eens een Japans restaurant bij zat, laten we daar nou gek van zijn ! In de zeikregen kwamen we aan en ben ik naar binnen gegaan om te vragen of er nog een plekje voor ons beschikbaar was. De vrouw achter de balie keek een beetje moeilijk en vroeg of we gereserveerd hadden. Ehm … neej hebben we niet. Het was wat druk maar ze had dan nog wel een plekje vrij voor ons, pfjieeuh. De plekken zijn groot en we staan aan een grasveld, ideaal om te voetballen voor de kinderen zonder dat ze bang hoeven te zijn dat de bal de weg opschiet of een rivier induikt.

De managers van de camping wisten ons te vertellen dat het weken goed weer is geweest, zo goed dat er zelfs een fireban is, er mochten geen kampvuren gestookt worden ! En we moesten maar eens goed naar het gras kijken, het begon al bruinig te worden doordat het zo ontzettend warm was dus de regen was wel ff goed voor de bomen, het gras enz. Ook zij vertelden dat het deze week beter weer zou worden, twas dus ff afwachten.

Nadat we de plek geïnspecteerd hadden zijn we meteen maar even boodschappen gaan doen en …. In Port Alberni zit een Walmart !! Voor Marco en Mieke; we’ve got it !!! Het was nog een heel ‘gedoe’ want moesten het nou handschoenen voor links- of rechtshandigen zijn … volgens Ron zijn jullie rechts dus zijn het linkerhandschoenen geworden! En die petjes hé, twee voor Marco of ook 1 voor Mieke, hihihi, tis er 1 voor Marco en 1 voor Mieke geworden (een leuke zwarte met een beetje roze). Enniehoe, in eerste instantie had ik een andere pet uitgekozen en bij de kassa bleek de barcode het niet te doen. Dan heb je dus gewoon pech, denk nou niet dat ze ff bellen naar de afdeling om te vragen hoe of wat … je moet zelf teruglopen voor een andere pet (en uiteraard zat de sportafdeling helemaal achteraan).

Na de boodschappen zijn we weer terug naar de camping gereden, het harde regenen was inmiddels overgegaan in licht miezeren. Ron heeft de televisie op de kabel aangesloten en Vic en Anna hebben dus de rest van de middag lekker op hun bedje liggen kijken (naar een soort van Nick Jr.).

’s Avonds zijn we maar op tijd naar bed gegaan om de volgende ochtend wakker te worden met een …. voorzichtig zonnetje !

Na het ontbijt hebben we ons klaargemaakt voor een ritje met de stoomtrein ! De trein vertrok om 14.00 uur en we waren ruim op tijd (het moet niet gekker worden). Eerst hebben we de kaartjes gekocht en daarna hebben we heerlijk seafood geluncht in de haven. Na de lunch hadden we zelfs nog wat tijd over en zijn we een klein stukje gaan wandelen en beland in een leuke speeltuin.

In deze speeltuin heb ik Vic voor het eerst met een ander jongetje zien ‘vechten’. Het andere jongetje liep op Vic af, terwijl Vic net halverwege een trappetje stond en wilde zijn bril afpakken. Onze Vic was hier zeker niet van gediend en duwde hem eerst wat zachtjes weg. De beste jongen probeerde het nog een keer en kreeg daarna een ferme duw waardoor hij met de staart tussen de benen afdroop. Dattie van zich kon afbijten dat wisten we wel maar dattie dat ook zou doen bij jongetjes die iets groter zijn dan hij en die hij niet kan verstaan, dat wist ik nog niet.

Na de speeltuin zijn we op het gemakkie richting het station gelopen en hebben we een plekje in een wagon uitgezocht. Het was echt hartstikke leuk (wat een herrie maakt dat ding zeg, Vic heeft bijna de hele rit met zijn oren dichtgezeten).

We werden afgezet bij de McLean Steam Mill voor een rondleiding van zo’n anderhalf uur en daarna kon je met de trein weer terug. Hartstikke interessant om eens van dichtbij in zo’n houtzagerij te kunnen kijken. Hier stond de nog enige in Canada door stoom aangedreven zaagmachine.

Terug op de camping hebben we eerst bij de ‘managers’ een kruiwagen brandhout besteld want inmiddels mochten er, dankzij de regen van de afgelopen dagen, weer kampvuurtjes gestookt worden. Daarna zijn we lekker sushi en sashimi gaan eten bij de Japanner. Frietjes besteld voor Vic en Anna heeft haar vingers afgelikt bij de rauwe tonijn, zalm en garnalen ! Wat een heerlijkheid is het om naar haar te kijken als ze zo lekker zit te smikkelen. Ze heeft ook nog geprobeerd kuit met stokjes te eten en het ging haar wonderbaarlijk goed af.

Na het eten lekker terug naar de camper om een vuurtje te stoken, kinderen naar bed en een afzakkertje (of wat) bij het vuur te nemen en met zijn tweetjes heerlijk op het gemak onze reis te evalueren, te kletsen over de ontwikkelingen van Vic en Anna tijdens de reis, wat vond jij nou het leukste van de reis, wat wordt onze volgende bestemming, zou jij hier kunnen wonen enz. enz.

En vandaag hebben we het ZALIG rustig aan gedaan. Strakblauwe hemel, 30 graden, korte broeken aan, zeiltje op de grond gelegd zodat Vic en Anna lekker konden spelen met hun meegenomen speelgoed van thuis en gewoon genieten ….

Aan het eind van de middag hebben we onze voorraden (voor de laatste keer ?) nog eens aangevuld. Daar had Ron weer een typisch avontuur bij de ATM. Halverwege de transactie van 400 dollar sloeg de machine op tilt en werd de transactie afgebroken, zei die, want hij spuugde vervolgens wel 260 dollar uit. Hebben we nu 260 dollar kado gekregen, of zijn we voor 140 dollar getild? We gaan het ontdekken…

Daarna om de dag af te sluiten nog heerlijk pizza buiten de deur gegeten.

Morgen vertrekken we naar Ladysmith, gaan we op bezoek bij Frank en Joanna (die we ontmoet hebben in Banff) en dan neemt Frank ons zondag (als kunstenaar in spé hopelijk) mee naar Chemainus, een stadje beroemd om haar muurschilderingen.

• 11 Juli 2009 - 12:19

Aafke:

Ik kijk alweer uit naar jullie volgende blog!! En foto's!!

Kusss

• 11 Juli 2009 - 12:20

Aafke:

Ik kijk alweer uit naar jullie volgende blog!! En foto's!!

Kusss

• 11 Juli 2009 - 13:18

Rob En Yvonne:

Wat een mooi verhaal.Ik krijg er echt een warm gevoel van van binnen. ik kan me het helemaal voorstellen hoe jullie samen lekker zaten te kletsen over alles. Laat me raden Ron wilde er wel wonen en Yootha niet.
    dikke kus van ons

• 12 Juli 2009 - 09:37

Thomas:

Haha mooi van Vic zeg ;)

Ik hoop dat jullie dat zonnetje nog even houden tot het einde !

Veel liefs !

• 12 Juli 2009 - 10:46

Lin:

Vic de Bikkel. (maar wel met z'n vingers in z'n oren...):D

• 12 Juli 2009 - 19:34

Mieke En Marco:

Hoi,jullie zijn toppers en soms is het jammer dat de Walmart zo groot is.... sorry Alvast bedankt en een dikke kus.

• 12 Juli 2009 - 20:29

Trudy En Loek:

Hoi Voortmannetjes,
    Na het lezen van jullie verhalen elke keer denk ik dat ik mijn Loekie ook eens warm ga maken voor zo'n reis. Maar of het lukt?????? Want ik lees nergens iets over een club als ALTIOR dus ik heb mijn twijfels.
    Veel plezier nog, Groetjes Trudy

• 13 Juli 2009 - 09:16

Sen:

He lieffies,

Leuke verhalen weer! Wat hebben jullie het toch gaaf. En wat is Vic stoer!! Geniet er nog even van. Dikke kus van ons.