Two Jack Lake .... - Reisverslag uit Banff, Canada van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Two Jack Lake .... - Reisverslag uit Banff, Canada van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Two Jack Lake ....

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

16 Juni 2009 | Canada, Banff

Het was niet ver rijden vandaag !

Zo’n halfuurtje en we waren op de plek van bestemming. In de boekjes hadden we gelezen dat er een paar campings in Banff zijn met voorzieningen (electra, water en een hookup) maar dat dat hele grote campings zijn. We waren er dus al snel uit dat we lekker zouden gaan drycampen. Two Jack Lakeside leek ons een goede plek en dat is het ook !

Om 12.00 uur reden we de camping op alwaar we keus hadden uit twee plekken aan het meer. We staan op nummer 48 en het is met recht een prácht plek. Op de drycampings in Canada kun je een plek huren MET vuur, dan betaal je dus zo’n 8 dollar meer maar kun je onbeperkt continu grote gehakte blokken hout halen. Geweldig dus !

Het grappige is dat, iedere keer als we op een mooie plek staan zeggen we; dit is het helemaal, mooier dan dit kan niet meer. En toch kan het tot nu toe iedere keer weer mooier. We staan dus aan het smaragdgroene Two Jack Lake waar een klein kiezelstrandje is. Anna en Vic zijn gek op stenen in het water gooien dus die kunnen hun geluk niet op. Na het plekje uitgezocht te hebben zijn we richting Banff gereden voor nog een paar inkopen. We hebben een bijl aangeschaft, spul voor in de wc en nog wat bier (heel vreemd maar het vliegt hier de koelkast uit).

Daarna zijn we richting de upper hotsprings gereden voor een duikje in het zwembad daar. Terwijl we de parkeerplaats opreden zagen we al dat er een dier stond te grazen in het gras langs de parkeerplaats. Het bleek een vrouwelijke Elk te zijn, oftewel een Wapitihert. Snel de camera gepakt en op de foto gezet, die kunnen we ook weer op ons lijstje bijschrijven. De hotspring was op zich wel lekker maar iets te warm voor Anna, Vic en mijzelf. Het water had een temperatuur van 39 graden en de warmte vloog me soms echt naar de keel. Ron vond het zalig ! Na een klein uurtje zijn we er met rode wangen weer uitgegaan en zijn we teruggereden naar de camping.

Terwijl we naar de camping terugreden zagen we dat we richting de donkere wolken reden. We besloten om de wat langere weg naar de camping te nemen en kwamen onderweg nog twee kuddes bergschapen tegen die gewoon op de weg liepen. Hop camera weer gepakt (hadden we tijd genoeg voor want zodra er ‘iets’ van wildlife te zien is op of rond de weg dan is er meteen een file van campers, auto’s die allemaal foto’s gaan maken).

Toen we op de camping aankwamen zegen we dat we buren hadden. Frank, Joanna en hun hond Rudy (waar Anna en Vic gek op waren), hartstikke aardige mensen die ECHT aan het kamperen waren. Slapen in de achterbak van de truck en overal zeilen gespannen. Die zeilen zijn natuurlijk hartstikke handig voor als het regent, het is namelijk niet koud en je kunt er lekker droog onder zitten. Helaas, zeil hebben we niet. Maar ze hadden nog een stuk over en dat mochten wij wel lenen. Ron heeft een mooie constructie gemaakt en nu kunnen wij ook lekker buiten zitten als het regent. We hebben het ‘free’ hout gehaald en een vuurtje aangemaakt en Ron heeft meteen zijn bijl uitgeprobeerd. De bijl is eigenlijk niet helemaal geschikt voor het klieven van hout, maar het werkt wel ! En zo zaten we rond een uur of 18.30 uur lekker buiten te eten met het vuur aan, de bbq aan, droog weer (het zonnetje was doorgebroken), ipod aan en uitzicht op het meer … .wat wil een mens nog meer …..

Nadat de kinderen naar bed zijn gegaan kwam Frank de buurman een biertje bij ons drinken. Hartstikke gezellig en Ron en ik gingen met tuutende oren naar bed … wat kan die vent lullen zeg !! Toen hij terug naar zijn kampement ging zei hij; Goh … is het al zo laat ? Ik wilde eigenlijk net gaan vragen wat jullie eigenlijk doen enz. enz. Hahahaha, hij presteerde het om een verhaal te vertellen met daarin vier sidestorys en daar dan weer twee sidestorys in… hilarisch ! We moesten onze best doen om bij te blijven in het verhaal !

We hebben heerlijk geslapen vannacht en morgen gaan we het lekker rustig aan doen (alsof we anders altijd haasten maar we blijven gewoon lekker een dagje op onze plek).

• 14 Juli 2009 - 18:47

Joen: