Canmore - Reisverslag uit Canmore, Canada van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Canmore - Reisverslag uit Canmore, Canada van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Canmore

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

15 Juni 2009 | Canada, Canmore

Op naar Canmore om regenjassen te scoren en laarzen voor de kinderen.

Vantevoren had Ron op de kaart gezien dat er ook een gravelweg richting Canmore gaat die te boek staat als práchtig ! En dat wastie ook ! We lieten enorme stofwolken achter ons maar het was niet heel druk dus dat scheelde voor eventueel achteropkomend verkeer. Onderweg hebben we de meest prachtige meren en rivieren gezien en de weg was werkelijk prachtig, af en toe heel smal door een dichtbegroeid bos. Na zo’n 75 kilometer kwamen we bij Canmore aan.

Aangezien de weersvoorspellingen er niet heel rooskleurig uitzien en we de komende dagen waarschijnlijk veel zullen drycampen kunnen we maar beter goed voorbereid zijn. We zijn goed geslaagd, uiteraard wilden Anna en Vic precies hetzelfde hebben dus we zullen nu nog wel meer vragen krijgen of ze een tweeling zijn. Ron en ik hebben een lekker waterafstotend jack gekocht en een paar goede wandelschoenen voor Ron. Verder nog twee parapluutjes gekocht dus we waren er klaar voor.

De aangeschafte spullen kwamen meteen goed van pas want het is vandaag niet droog geweest. We hebben een camping in Canmore opgezocht, wat een uitdragerij was dat ! Troosteloze bende met veel permanente bewoners (met aangebouwde serres aan hun caravan of camper). Het bleek dat de mensen die aan de weg werken op die camping verbleven, allemaal stoere mannen die ’s avonds hun jointje roken en veel bier drinken.
Ron en ik stonden buiten een sigaretje te roken (lekker profi met ons nieuwe jack en paraplu ;-)) toen de overbuurman riep; Are you in for a real smoke ?? No thanks mate ! Daarna vroeg hij; Where the hell are you from ?? Ons Florida nummerbord op de camper roept vele vragen op.

Overigens zat de hele camping vol met konijnen die vreselijk tam waren, ze aten blaadjes sla uit je hand en sliepen onder de campers.