Goblin Valley - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Goblin Valley - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Goblin Valley

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

05 Mei 2009 | Verenigde Staten, Torrey

Het is nog lang een onrustige nacht op het Archview Resort RV Park geweest. Pas omstreeks ’s nachts 3 uur hadden onze Drentse buurmannen door waarom hun koolmonoxide-alarm telkens afging. Er kringelde een onbestemd luchtje omhoog uit een plastic zakje met bananen… ‘Ze waren dan misschien wel wat bruin, maar je kon ze gewoon nog eten', aldus één van hen. Ja, right!

Toen ik vanochtend wakker werd vertrouwde Anna me toe dat ze gisteravond eigenlijk helemaal nog niet sliep toen ze uit bed viel, ze was aan het koppie duikelen en dat ging een beetje scheef …

Ondanks een gebroken nachtje lukte het ons voor het eerst in lange tijd om zo rond een uur of half elf de camping af te rijden. Dat moest ook wel, want we hadden best nog wel een aardig ritje voor de boeg en Ron had ook nog een redelijk lange stop in het ietwat afgelegen Goblin Valley ingepland.

Goblin Valley staat te boek als een ideale plek voor kinderen en omdat het een beetje buiten het gebaande pad ligt is het een niet zo druk bezocht State Park. Of men komt er niet langs of men is druk op weg naar Arches of Capitol Reef en heeft / neemt daardoor niet de tijd of de zin om nog een tussenstop bij de Goblins te maken. Het was waanzinnig ! Je kunt het het best vergelijken met grote propjes opgedroogde klei, ze waren ook een soort van zacht en zagen er heel vreemd uit. En je kon er de gekste figuren in zien (met een beetje fantasie dan hé). Ron vertelde Anna dat het rotsen waren in de vorm van kabouterhuisjes waarop Anna later aan mij vroeg; Maar mam … heel vroeger hé, woonden daar dan echt kabouters in ? Neej schat die hebben daar niet gewoond. Een zuchtende Anna; Neeeheeee mam dat bedoel ik niet, ik bedoel heel HEEL vroeger, nog meer vroeger … Ehm .. nee lieverd, toen ook niet !

De kinderen hebben er zich uitermate goed vermaakt. Na wat rond gelopen te hebben en op een paar rotsen te hebben geklommen zijn Vic en ik op een bergje gaan zitten zodat we alles goed konden overzien en hebben Anna en Ron de Goblins verder ontdekt en uiteraard een hele berg foto’s gemaakt.

Daarna zijn we verder gegaan, de bedoeling was te overnachten op de campground van Capitol Reef … helaas, ook die was vol … Er was nog 1 plekje vrij, dat bleek een tentplek te zijn waar inmiddels al vijf andere campers op weg naar toe raceten, dus laat maar … we zijn doorgereden naar Torrey en staan hier nu op een best mooie camping.
Onderweg van Goblin Valley naar Capitol Reef sprong er ineens een lichtje aan op het dashboard waarvan Ron en ik niet 1,2,3 konden zeggen; Ow dat is dat …! De oliemeter, warmtemeter enz. veranderde niet dus we zijn maar doorgereden (niet dat er een goede plek was om te stoppen want we reden inmiddels door een door god verlaten landschap en daar was gewoonweg niets (huizen, tankstations, laat staan garages ofzo). In Torrey aangekomen zijn we eerst gestopt bij de lokale automonteur, dat was eigenlijk vrij toevallig want ik wees Ron de verkeerde afslag voor de camping. Een geluk bij een ongeluk want dat was dus de oprit om bij ‘Biggy’ te komen. Anna en Vic’s standaard begroeting bij vreemde mensen is tegenwoordig; Hi, my name is Anna, wat is jouw name? Met Vic als echo erachteraan! De beste man heette dus Biggy … zo groot wastie niet hoor.

Volgens hem betekende het lampje ‘engine check’, helaas kon hij met zijn apparatuur niet de boardcomputer van onze
camper ‘lezen’ dus nu hebben we morgenochtend om 9.00 uur een afspraak bij een garage een dorp verderop, hij's fijn, ik heb de wekker al gezet …7.00 uur … SHOCK !!! (we slapen nl. elke dag tot 8.30 uur, ook Anna en Vic).
Goed … aangekomen op de camping hebben we eerst een rondje langs de nog vrije plekken gereden en een mooie met view uitgezocht, aan een heus groen grasveld met een ‘wipwap’ en schommel binnen bereik … heerlijk voor Anna en Vic dus ! Ron zijn humeur was inmiddels iets gezakt (door het lampje in de auto en de afspraak bij de garage morgen) en riep ‘vriendelijk’ over het veld waar ik de ‘regulator’ had gelaten (jullie weten wel, dat ding dat Ron de vorige keer op een camping had laten hangen en hij toen een nieuwe voor heeft moeten kopen omdat het zo’n handig ding is dat het lekken tegen gaat en de waterdruk laag houdt alstie te hoog zou zijn). Nou dat ding … dat hangt dus nog gewoon aan de kraan in Moab … talk about the story of the MULE !! De sukkel laat een spoor van achtergelaten regulators achter in de USA. Wil je weten waar we zijn, kijk goed naar de waterkranen om je heen…

Maar het water doet het gelukkig wel (lekt niet), Vic is heerlijk in bad geweest en twee tinten lichter geworden, Anna is onder de douche geweest en haar haar heeft geen klitten meer … helaas was de douche koud/lauw maar ze is en ruikt weer heerlijk schoon !

De planning voor morgen is eigenlijk om Bryce Canyon National Park te halen, dat is zo’n drie uur rijden maar dat hangt dus af van hoe het morgen bij de garage gaat … Al hebben we morgen natuurlijk al wel een voorsprong ten opzichte van onze standaardplanning, we zijn tenslotte al om 8.30 uur onderweg … het moet niet gekker worden.

Morgen beginnen we aan onze vijfde week vakantie … man die tijd gaat nu eigenlijk best wel snel …. Snif !

• 06 Mei 2009 - 05:44

Marisca:

heey lieverd,

hier weer eens een berichtje van mij..
    wat een geweldige avontuur zo zeg, als ik alles zo lees.. Ik lees alles heel trouw.. en ben stiekem heeel jaloers hoor.. hier weer eens een dag regen vandaag.. en tjeetje.. jullie 5de week alweer??
    wat gaat dat snel man..

We missen jullie wel hoor.. :'( tis zo stil zonder vic op het schoolplein..

maar geniet lekker van jullie vakantie..en ik ben reuze benieuwd naar het volgende verhaal..

dikke kus, Marisca xxxxx

• 06 Mei 2009 - 06:20

Sabrina:

Hey lievers,

IK heb vandaag ook weer ff bijgelezen... Wat doen jullie een hoop en maken van alles mee, geweldig. Een ervaring voor het leven met hele mooie uitzichten/vergezichten. Time flys when your having fun.... Geniet er nog maar lekker van, duurt echt nog wel ff voordat je weer in het vliegtuig moet. Lieverd een hele dikke knuffel.

X Sabrien

• 06 Mei 2009 - 07:57

Rob En Yvonne:

Wat een mooie foto's. Wat een belevenis. Echt schitterend. Ik heb er geen andere woorden voor.

dikke kus van ons

• 06 Mei 2009 - 11:47

Miranda:

O morgen Bryce Canyon my all time favourite in the USA. Echt je kijkt je ogen uit. Ik vond het mooier dan de Grand Canyon, echt prachtige kleuren... en leuke trails om te lopen. Je hebt er ook die goed zijn te doen met de kids.
    Have fun! And beware of the puma (mountain lion).

Groetjes!

• 06 Mei 2009 - 12:26

Jordi En Tanja:

Hallo,

We zijn nog op fietsvakantie. In een kasteel in Heemskerk slapen we vanacht. Het is
    15 graden, maar morgen wordt het beter, zeggen ze. Nog 1 nachtje in Egmond aan zee en dan weer naar Nieuwveen.

Doeiiiiii

• 06 Mei 2009 - 16:06

Mieke:

Hallo vakantiegangers, weer bekende foto's voor ons, gaaf he dat goblin valley, allemaal ET tjes.
    Morgen Bryce ook een van mijn favorieten, en omdat jullie toch steeds vroeger opstaan probeer de zonsopgang mee te maken dat is pas schitterend en zeker de moeite waard, in het visitorscenter hangt de tijd hoe laat het zonnetje opkomt. Succes

Mieke Marco Denise en Diandra

• 07 Mei 2009 - 05:39

Sjel:

TOF!!!

• 11 Mei 2009 - 16:21

Sjoen:

Woeeehoeee, je kan er ook naughty dingen in zien...of heb alleen ik dat? ggg