Bogen, bogen en nog eens bogen ..... - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Bogen, bogen en nog eens bogen ..... - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Bogen, bogen en nog eens bogen .....

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

04 Mei 2009 | Verenigde Staten, Moab

Vanmorgen hoefden we maar 9 mijl naar onze bestemming (Arches NP) af te leggen. Dus zijn we op zijn Voortmannetjes de dag begonnen, tempo doeloe dus. Why hurry?

Het viel zelfs onze nijvere buurman op. Hij was driftig bezig van alles en nog wat te doen en zag mij rustig in het zonnetje gezeten het ene sigaretje na de andere koffie naar binnen hijsen, waarop hij tegen Joetie zei ‘hey, you’re obviously not married with a workaholic’. Twee waarheden in één zin.
Hij was zo noest bezig omdat hij zijn campertrailer, truck en 2 quads dertig meter verderop moest neerzetten. Een golden opportunity voor Anna en Vic om weer een ritje op de quad te maken. Deze keer Anna voorop, dus iedereen happy.

Om 11.30 uur waren we dan toch zo ver en gingen we op pad. Arches is net groot of klein genoeg om in één dag te doen en werkelijk schitterend. Een high desert bestaande uit een enorme hoeveelheid bogen in allerlei soorten en maten, indrukwekkende en schijnbaar achteloos neergesmeten rotspartijen en dat alles op een palet van fabelachtige vergezichten in een naadloos in elkaar overlopende schakering van verschillende gele, rode, groene en blauwe kleuren, met als toetje besneeuwde bergen op de achtergrond. Kortom, dit zie je niet elke dag in Zuid-Holland.
Aangezien wij nog maar een halve dag tot onze beschikking hadden en ook nog eens onze kiddo’s bij ons hadden was het ondoenlijk om alles te kunnen of willen zien. Keuzes!!!
Met dank aan de vriendelijke Vlaamse Monique achter de balie van het visitor center hebben we een programmaatje opgesteld dat we gaandeweg de middag nog stevig ingekort hebben. In de hitte hakte de hikes over de korte trailtjes er stevig in bij Anna en Vic. In hun ogen is natuur ook maar natuur, natuurlijk. Boring! Uitzondering was de Sand Dunes Arch, waar ze helemaal los gingen en we in hun ogen al weer veel te snel weggingen.
Na een uurtje of vier hebben we het park weer verlaten. ’s Morgens bij aankomst stond er in het national park al een bordje dat de campground vol was, dus moesten we nog een campsite zoeken. Gelukkig had de camping van gisteren nog een plekje met Archview. Geen straf dus. Bleek dat we op een Hollands laantje zaten. Nog ff lekker slap geouwehoerd met onze drie Drentse buurmannen en een klein biertje genuttigd. Drenten zijn duidelijk geen Tukkers, want tegen het avondeten was de eerste al down and out. Later op de avond ging er bij ons ook één down and out. Anna viel al slapend zo’n dikke meter head first uit haar bed naar beneden. Gelukkig geen blijvende schade, maar de schrik zat er goed in en vannacht slaapt ze bij Joet in het achterbed.

En ik? Ik breng de nacht maar weer eens door op het cabinebed. Het begint al gewoon te worden, met als grote verschil nu vanaf het begin en niet vanaf ergens halverwege de nacht…
Morgen op weg naar Capitol Reef National Park. Dat wordt Yootha in Fruita, Utah!!!

P.S. Terwijl wij vanmiddag gezellig biertjes zaten te kantelen, mochten Anna en Vic ff rondneuzen in de camper van de buren. Of het ermee te maken heeft weet ik niet, maar sinds zo'n twee uur geleden gaat bij de buren om de vijf minuten het koolmonoxide-alarm af. Oeps!!! Hebben inmiddels ut genoegen mogen smaken om in het pikkedonker twee drentse unties te mogen ontwaren. Oef!!!

• 05 Mei 2009 - 06:53

Aafke:

Djiez, dat ziet er echt waanzinnig mooi uit!!
    Heerlijk om jullie zo te zien genieten. Ga zo door, ik geniet vanachter m'n comp met jullie mee!!

Kus

• 05 Mei 2009 - 07:19

Jik:

waha ron je spoort niet!!! quel nature pickies zeg ik super mooi. Ik ga nu weer werken , weliswaar in tempo doeloe, het is een keepert!!

• 05 Mei 2009 - 07:26

Sjel:

Hahaha wederom een stuk schitterend proza, gg 2 waarheden in 1 zin, Jik die houwen we er ook in ggg. Rock on liefies! XXX

• 05 Mei 2009 - 07:28

Sjer:

wat een mooie foto's!

• 05 Mei 2009 - 08:12

Thomas:

Leuk stukje Ron!!

Ennuh de tukkers spelen nacompetitie (promotie)...

Liefs uit Nijverdal!!

• 05 Mei 2009 - 13:24

Miranda:

O ik word steeds meer jaloers wat een prachtige, imposante natuur heb je daar toch en dan morgen weer een highlight capitol reef!

• 05 Mei 2009 - 15:10

Barbara:

Oooh wat is het daar PRACHTIG!! Jaloersmakend! Ik geniet met jullie mee liefjes!

KUS!

• 05 Mei 2009 - 20:06

Sannie:

He lieffies,
    Het ziet er allemaal weer fantastisch uit. Het is echt heel leuk om jullie te volgen. Super dat jullie zo genieten van elkaar. Blijf voorzichtig doen en doorgenieten.
    Dikke kus!

• 06 Mei 2009 - 07:05

Lin:

"Dat wordt Yootha in Fruita, Utah!!!"

Maak me gek..;)

't Is wederom PRACH-TIG allemaal. Ben benieuwd of jullie straks nopg kunnen aarden hier..

• 06 Mei 2009 - 21:20

Cary:

Mooie foto's! Ik geniet volop!

• 11 Mei 2009 - 16:27

Sjoen:

NIET STIEKUM TOCH GAAN TROUWEN HE!!!!!