Woestijn van het wilde westen... - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Woestijn van het wilde westen... - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Woestijn van het wilde westen...

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

19 April 2009 | Verenigde Staten, Tucson

Gisteravond heb ik onze Amerikaanse mobiel geactiveerd, dat gaat hier niet zomaar hoor. Koop jij bij ons in de winkel gewoon een mobiel met chip erin … hier koop je een mobiel zonder chip en moet je bellen naar een nummer en héél veel informatie geven. Ik denk dak zo’n half uur met Steve aan de telefoon heb gehangen. Steve wilde graag mijn adres weten…. Ik gaf hem ons Nederlandse adres, dat was dus niet goed want hij moest een 5-cijferige postcode hebben. Kheb dus maar de postcode van de camping gegeven waardoor we nu een mobiel nummer uit Tucson hebben. Hij stelde ook nog de ‘geheime’ vraag voor als we codes kwijtraken o.i.d.; “I really need to ask you the secret question, what’s the name of your First school?” En dan te bedenken dat ik het moest spellen in het Engels … ik heb gekozen voor De Noord (het is de Van Veldhuizenschool maarjah … die andere spelt sneller).

Vandaag hebben we zo’n 95 km gereden in Tucson, wát zijn die steden hier groot en uitgerekt joh. Vanochtend eerst 2 nachten bijgeboekt zodat we iets meer van Tucson en de omgeving kunnen zien, het is hier práchtig! Daarna de camper rijklaar gemaakt en op weg gegaan naar het Desert Museum, een combinatie van een dieren- en plantentuin.

De weg ernaartoe was hartstikke hobbelig waardoor Anna en Vic al snel gierend van de lach op de banken zaten te roepen dat ze in de achtbaan zaten. We waren om ongeveer 10.30 uur bij het museum en het was toen al WARM ! Het meeste was buiten en er was niet heel veel schaduw waardoor het voor Anna en Vic al snel te warm was. We bleven smeren met de zonnebrand en van schaduwplek naar schaduwplek lopen. Maar het was er heel erg leuk, veel te doen voor kinderen (edelsteentjes zoeken, dinosaurusbotten zoeken, dieren kijken enz.).

Nu heb ik Ron in Yuma natuurlijk heel hard uitgelachen toen hij bij de camper kwam met zijn ik-heb-een-gele-wolf-gezien-verhaal … maar wat denk je … lopen we daar bij de dieren … lopen daar dus gewoon gele wolven … de Mexican Lobo issut dus ! Ron was helemaal blij, hij is niet gek ! Hahahaha !
Na zo’n anderhalf uur hadden we het daar wel gezien en zag iedereen eruit als een trostomaat, tijd om ff af te koelen in de camper met de airco aan.

We gingen op weg naar Old Tucson, dit was niet heel ver rijden want het zat aan dezelfde hobbelige weg, gelukkig hebben Anna en Vic het wakker gehouden want we zaten inmiddels al wel tegen de slaaptijd van Vic aan.
Daar liepen cowboys en werden shows gegeven. De shows hebben we niet gezien maar we hebben daar lekker een beetje rondgestruind door het stof (fijn Joet op slippers) en een ritje in een heel klein stoomtreintje om Old Tucson heen gemaakt. Anna wilde wel heel erg graag op een paard zitten dus hebben we gevraagd of ze misschien voor de foto even op een paard mocht. Het werd een pony … en het werd een ritje … Ze vond het helemaal geweldig ! En wij waren helemaal trots op haar, ze heeft nog nooit op een pony gezeten en het was geen kleintje, ze ging er zo op joh ! Toen de cowboy vroeg of Vic ook wilde stopte Vic zijn hoofd in zijn eigen t-shirt en riep; NEEEEEJJJJ … ik ben bam ! Gelukkig kon je er ook in kleine ouderwetse auto’s rijden dus is Ron met Vic in de auto gegaan. Toen nog een paar rondjes in zo’n grote draaimolen en daarna weer afkoelen in de camper want het was vandaag écht heel warm. We willen er niet over nadenken hoe warm het hier is in juli of augustus ….

Op naar het derde en laatste gedeelte Mission San Xavier del Bac ! Vic en Anna vielen binnen 5 minuten nadat we in de camper gestapt waren alle twee in een diepe slaap en sliepen nog toen we na een halfuurtje bij de kerk aankwamen. Ron is ff alleen naar de kerk gegaan, fotootjes gemaakt, twee kaarsen gekocht (die moest je eigenlijk in de kerk branden maarjah … wij hadden nog steeds geen waxinelichtjes gekocht dus ze staan práchtig op de picknicktafel voor de camper).

Daarna weer terug naar de camping, tijd voor een verfrissende duik in het zwembad … ik kan zeggen daar waren we allemaal heel heel HEEL erg aan toe…. Anna ‘zwemt’ inmiddels het hele bad over en Vic springt zo vanaf de kant in onze armen! En vanavond voor het eerst lekker gebbq’t, hij doet het helemaal goed !!

• 20 April 2009 - 07:22

Sjer:

Gele wolven, wauw. En die doen verder niks...of hebben die nu de andere golfers opgegeten?
    xxx

• 20 April 2009 - 07:31

Elly:

Hey, gelukkig hebben jullie weer internet! Ik miste de verhalen een paar dagen. Gelukkig kon ik vanmorgen weer de dag beginnen met jullie belevenissen. Het begint bijna een ritueel te worden.
    Maar helaas moet ik gewoon aan het werk vandaag, dus geen tijd meer om verder te typen.
    Liefs van Marcel, Elly, Sharon en Isabel.
    ps. de oudjes van Altior hebben gisteren weer gewonnen!

• 20 April 2009 - 07:39

Aafke:

Wow, het wilde westen ken ik alleen van films en jullie lopen daar 'zomaar' rond!!

• 20 April 2009 - 10:02

Ome Rob En Tante Von:

Wat een grote pony is dat echt stoer hoor Anna. Lekker barbequen Rob is trots op jullie.Alles goed met de soepkip. Is hij wel lief? Hier gaat alles goed.

Dikke kus van ons

• 20 April 2009 - 11:59

Thomas:

Sjonge wat stoer zeg van Anna met die pony en niet te vergeten de zwemkunsten van beide!!

Anna kan dr zwemdiploma bij thuis komst gewoon ophalen;)

Veel liefs

• 20 April 2009 - 12:34

Miranda:

Het Senora Desert Museum door jullie verhalen komt het helemaal weer terug die vakantie, echt leuk en ik kan me herinneren dat het echt giga hot daar was (ik was er toen in september). Stoer hoor van Anna op het paard!

groetjes, Miran

• 20 April 2009 - 12:55

Wilma:

Wat een heerlijk verslag weer Joet! Ik smul ervan en ben tegelijkertijd enorm jaloers. Wat fantastisch om dit als gezin mee te maken. WAUW!

• 20 April 2009 - 18:10

Gabby:

Het is echt een genot om jullie belevenissen te lezen!
    Blijven schrijven :-)

• 20 April 2009 - 19:01

Wendy:

Lieve Joet, wat heerlijk om al jullie enthousiaste verhalen te lezen! Blijf genieten en blijf schrijven!! Heel veel liefs uit 't verre Oosten (van NL dan he!?)

• 20 April 2009 - 20:37

Sjoen:

Wow, stoere wolf!!! XXX

• 21 April 2009 - 06:47

Carst:

Ha die Yootha,

Erg leuk om jullie op afstand te volgen. Geniet ervan en blijf schrijven!

Groetjes,
    Carst

• 21 April 2009 - 18:18

Natas:

Wow...prachtige foto's, wat een geweldige cactussen hey, mooi hoor!! En je verhaal is weer eens om te lachen, en gieren...die gele wolven hahaha!!!

• 21 April 2009 - 19:29

Sannie:

That's my girl, Anna! Wij gaan samen paardrijden als je terug bent.

• 21 April 2009 - 20:13

Louise:

Hallo gelukkige mensen ( hebben jullie wel verdiendhoor!) heb net al jullie reisverslagen gelezen en ben stik jaloers wat een gave tijd hebben jullie.
    Blijf genieten van elkaar en de kinderen.