Tucson - Pima Air Museum - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Tucson - Pima Air Museum - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Tucson - Pima Air Museum

Door: Yootha

22 April 2009 | Verenigde Staten, Tucson

Vandaag was het JONGENSdag ! We zijn naar het Pima Air Museum geweest en Vic heeft zich daar meer dan vermaakt. Er stonden allemaal vliegtuigen en bij sommige mocht je er ook in. Ook in Ron kwam het jongetje naar boven. Er stond een BlackBird en de Air Force One van president Kennedy (daar mocht je naar binnen, wat een ouderwetse meuk zeg, ook al was dat in die tijd waarschijnlijk ‘top of the bill’).

De hitte van ruim 40 graden leek hem niet te storen, terwijl wij liever in de airco gestuurde temperatuur van de hangars bleven. Zoals in alle musea tot nu toe was er een speciaal kindergedeelte waar ze helemaal ‘los’ konden gaan, echt heel erg leuk. Ben samen met Anna nog in een flight simulator geweest. Zaten we ineens middenin Desert Storm en storten we neer, best wel heftig eigenlijk, maar wel gaaf. Het museum hebben we begin van de middag bezocht en vanochtend hebben we het lekker rustig aan gedaan.

Na alle onderbroken nachten heb ik vanochtend een paar uurtjes bijgeslapen terwijl Ron de kinderen heeft vermaakt. Ik werd uiteindelijk om 10.00 uur wakker omdat het wel heel errug warm werd in de camper. Het bleek al 32 graden binnen te zijn … WAAAAAH de dag moest nog beginnen !

We zijn nu bijna twee weken onderweg en we hebben al twee lessen geleerd;

Lesson 1; Boek nooit van tevoren te veel overnachtingen op een camping. Ook als je in, of in de buurt van de stad blijft rijdt je toch zomaar 50 mijl (80 km), dan kan je dus beter een nieuwe camping in de buurt van de laatste activiteit uitkiezen, dat scheelt nogal wat ‘afstandsverlies’. Met de camper moet je tenslotte toch je hele hebben en houwen meenemen.

Lesson 2; Hou ALTIJD de sleutels van de camper in je zak ! Je kan nl. zomaar buitengesloten worden …
Dat hadden Ron en ik dus vanochtend, Anna en Vic zaten binnen een dvdtje te kijken en Ron en ik dronken buiten een bakkie koffie … klik hoorden we … dat was Vic die de deur van de camper van binnen uit op slot had gedaan ! Ga dan maar eens uitleggen dat ze het ene handeltje naar boven moeten doen en het andere handeltje naar beneden. Gelukkig weet Vic precies hoe het slot van de passagiersdeur werkt en heeft hij die voor ons opengedaan … de boef !!

De dag liep met een verkoelende sisser bij het zwembad af. Morgen naar Tombstone, de wildste stad van het Wilde Westen en overnachten we in Willcox (voor de kenners midden in het gebied van de Apache-opperhoofden Geronimo en Cochise).

Ben benieuwd!

• 22 April 2009 - 05:52

Denise:

O,Yootha,

Je zult het niet geloven, maar één van de eerste dingen die ik 's ochtends doe, is kijken of er al nieuws uit Amerika is. Het is zo gaaf om jullie avonturen te lezen. Wat een geweldige ervaring vind ik het. Zo stoer dat jullie dit doen. Soms fantaseer ik mezelf dan ook even een paar maanden weg met Dieter en de kindjes....
    Jullie hebben ons trouwens wel een beetje besmet met het campervirus, we gaan er van de zomer ook één huren (maar niet zo lang als jullie helaas...;)

Nou, geniet (en schrijf) lekker verder!

Groetjes!!

• 22 April 2009 - 07:34

Jik:

waha vic is MCGyver!!raytegoed. Joet al die zwembaden overal, not too bad!

• 22 April 2009 - 08:46

Miranda:

Heerlijk om weer jullie nieuwtjes te lezen.
    Jullie hebben toch niet vooruit alle campings geboekt? In deze periode kun je toch makkelijk met 1 camper overal terecht. Wij hebben toen nergens gereserveerd behalve de 1e nacht. Je kunt toch ook in National Parks gaan staan, je hebt een generator dus een dagje zonder stroomvoorziening en hookup kan toch best, dat is de ultieme vrijheid!

Groetjes, Miranda

• 22 April 2009 - 08:50

Tessa:

Ik kom niet meer bij om die foto van Ronny-boy in het vliegtuig......echte jongensdroom!!!

• 22 April 2009 - 11:31

Lin:

Waaaaauuuuuw!!! Supurrrrrgaaf man! Vliegtuigen zijn te gek!