Malibu beach !! - Reisverslag uit Malibu, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Malibu beach !! - Reisverslag uit Malibu, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Malibu beach !!

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

12 April 2009 | Verenigde Staten, Malibu

Na een redelijk rustig nachtje hebben we lekker ontbeten en zijn we naar het strand gegaan. Dat was nog een tocht op zich, het lijkt nl. heel dichtbij maar dat is het natuurlijk niet… Dus vol goede moed zijn we naar beneden gelopen. Onderaan de camping moesten we een weg oversteken. Nu was dat niet zomaar een weg, het was een heuse highway, de Pacific Coast Highway zeg maar … daar rijden ze best hard en er is ook géén zebrapad. Ron heeft Anna opgetild en ik Vic en zo zijn we als een haas overgestoken, ging hartstikke goed …

Daarna moesten we een stukje over de vluchtstrook lopen en konden we verderop met een ‘soort trap’ op het strand komen. De golven in de zee waren flink aan het bulderen dus Vic wilde eigenlijk meteen weer naar huis toe …. Ehm … dáár hebben we dat endje niet voor gelopen Vic. Anna vond het ook nog niet echt heel erg prettig dus het eerste kwartier hebben we met zijn viertjes lekker op de handdoeken gezeten en een beetje om ons heengekeken. Er was genoeg te zien. 15 meter naast ons waren ze van de kustwacht met kikvorsmannen aan het oefenen met het drenkelingen redden uit zee (gelukkig kwamen ze ons van tevoren even waarschuwen, het zag er namelijk best een beetje vreemd uit). Er vlogen regelmatig helikopters heel laag over (Vic helemaal in de gloria) en we hebben zo’n 30 meter voor ons 5 dolfijnen langs zien zwemmen … hoe gaaf is dat !! Vervolgens scheerden er nog eens 2 pelikanen over ons hoofd (had ik nog nooit in de vrije natuur gezien) dus onze portie dieren kregen we op een bordje gepresenteerd.
Gisteren zwommen er ook walvissen voor de kust, die hebben we helaas gemist omdat we onze middagtuk met zijn vieren aan het doen waren (zo af en toe een beetje bijtanken moet kunnen toch).

Na een tijdje op de handdoek te hebben gezeten begon het bij Anna toch wel een beetje te kriebelen, ze wilde wel even met haar voeten in de zee, samen met Ron. Het begon met de voetjes … en uiteindelijk lag ze gewoon gestrekt in de branding en was ze met geen 10 paarden meer mee te krijgen naar de camper (en Vic was met geen 10 paarden op het strand te houden, hij vond er echt helemaal niets aan en zei iedere keer; “Jaaah ga jij maar Anna ik kijk wel naar jou, ik moet nog een beetje groter worden”. Hij heeft overigens wel in zijn zwembroek op de handdoek gezeten, hahaha, eerst gingen zijn schoenen uit (na 20 minuten zitten op die handdoek), Anna ging in de zee, toen wilde hij zijn broek wel uit, daarna voorzichtig zijn t-shirt … zwembroek aan .. en hophop, handdoek om want hij had het een beetje koud …. En hij ging “écht echt niet zwemmen mam”.

Tegen de tijd dat we van het strand afkwamen was Vic wel ietwat moe dus is hij (en ik) lekker gaan tukken.

Ron en Anna hebben een trail buiten de camping verkend, dat was hartstikke spannend, er stonden planten die veel hoger dan Anna waren en ze moesten over grote rotsblokken klimmen om verder te kunnen. Anna heeft op Ron zijn nek gezeten terwijl ze steile stukken op en af moesten klimmen en ze zijn over een rivier(tje) gesprongen. Kortom vader en dochter hebben weer een spannend tochtje achter de rug.

Na het ontwaken van de schone slapers was het tijd om naar de speeltuin op de camping te gaan. Stel je niet te veel voor bij het woord ‘speeltuin’ maar het was echt genoeg voor de kinderen. Twee speeltoestellen van Little Tikes en ze hebben zich prima vermaakt. Afgebakend, stoeltjes erbij, heerlijk plekje dus !
Daarna weer terug naar de camper om eens te gaan verzinnen wat we zouden gaan eten. Tijdens de wandeling van Ron en Anna kwamen ze langs het Malibu Seafood waar het hartstikke druk was en had Ron bedacht dat hij ’s avonds de wat kortere afdaling zou nemen, eten halen, terug omhoog klimmen en lekker opeten.

Inmiddels hadden we nieuwe overburen gekregen waar ook kleine kindjes bij waren. Dat had Anna meteen in de gaten en ze wilde wel met het meisje gaan praten, dat meisje had precies dezelfde gedachte en toen bleek dat ze elkaar ook nog eens konden verstaan was het helemaal geweldig. Isa is Nederlands en is 3,5 jaar en ze heeft ook nog een broertje Sam van 1,5, kortom, alle kids helemaal in de gloria ! Het eten hebben we gezamenlijk gedaan en toen de kinderen op bed lagen hebben de papa’s en de mama’s nog gezellig gekletst onder het genot van een wijntje, biertje, whiskietje, colaatje enz. enz. Overigens vond Vic de camper van de overburen ook enorm interessant en kon natuurlijk zijn vliegensvlugge vingertje weer niet in bedwang houden met als gevolg dat de autoradio van de camper ineens op volume 30 aansprong …. Het leek wel disco !

Dachten we dat wij redelijk lang weggingen met zijn viertjes …. De overburen waren al een maand onderweg en hebben nog vier maanden te gaan …. Wat een zaligheid !

• 13 April 2009 - 06:54

Aafke:

Een paar daagjes onderweg en nu al zo'n fantastische ervaringen. Wauw, geweldig!!

• 13 April 2009 - 08:28

Tessa:

Wat een geweldige ervaringen nu al moppies!
    Blijf schrijven en foto's maken....ik ben jaloersssss!!!

• 13 April 2009 - 08:36

Ome Rob En Tante Von:

Wat zal dat een mooi gezicht zijn geweest die dolfijnen. Echt genieten voor jullie en jullie beginnen pas.

dikke kus van ons.

• 13 April 2009 - 08:46

Lin:

Ik ben BLIJ met jullie fototoestel!!!

(en met mijn fantasierijke brein, ik zie jullie al rennen over 'ze haiwee' hahah.)

SMEK!

• 20 April 2009 - 20:11

Sjoen:

Wahahaha die Vic!! Heerlijke verhalen moppies!!
    XX