Onze eerste echte reisdag ! - Reisverslag uit Orange, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Onze eerste echte reisdag ! - Reisverslag uit Orange, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Onze eerste echte reisdag !

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

12 April 2009 | Verenigde Staten, Orange

Vandaag zijn we verkast. We hebben allemaal tot 8.00 uur geslapen (uiteindelijk zijn we met zijn vieren in ons bed geëindigd en dat is bést een beetje krap … ik lag op een gegeven moment echt te kroelen met de muur van de badkamer terwijl Anna strak tegen mijn rug aanlag).
Aangekleed en in het zonnetje buiten koffie gedronken, broodje gegeten met de overburen en naastburen (ook NL). Anna wilde nog heel graag met Isa naar de speeltuin dus na het inpakken van de camper zijn we daar nog even naartoe gegaan en om 12.45 uur reden we weg uit Malibu. Met Paul en Gaby hebben we emailadressen uitgewisseld want dikke kans dat we elkaar in San Fransisco of ergens in Canada nog een keer tegen kunnen komen en dat zou voor de kinderen wel heel leuk zijn (en voor ons ook natuurlijk, had ik al verteld dat ze uit Alphen aan den Rijn komen … hahaha, lekker dichtbij).

Goed … onze eerste echte reisdag dus … geen hele lange, het was een reis van 97 mijl. Nog geen kinderautostoeltjes in het bezit dus Vic en Anna weer in de heupgordel op de banken en ik erbij (met mijn rechterhand het gasfornuisplaatje vasthoudend want dat rammelt nogal onderweg). Verder was alles goed ingepakt, de deurtjes van de kasten bleven dicht tijdens de reis dus dat was errug prettig.

Anna en Vic vielen vrij snel in slaap, ik heb ze goed recht neergelegd, gordel nog iets aangetrokken, gasfornuisplaat gedemonteerd en onder de dekens van ons bed gelegd, colaatje voor Ron uit de koelkast gehaald en toen naast Ron gaan zitten (best raar om dat te doen terwijl de camper gewoon aan het rijden is). De tomtom doet het fantastisch ! Hij heeft ons helemaal gebracht naar waar we nu zijn; Orangeland RV Park.

Hier hebben we onze grey and blackwater hookup voor het eerst aangesloten en geleegd. Aangezien jullie hebben kunnen lezen dat we niet zo heel veel hebben opgestoken van de uitleg hoe de camper werkt, hadden we ook hier de hulp van een goedwillende marinebuurman nodig. Nix te weggooihandschoentjes, gewoon met de blote handen. En ja, het lekt altijd in het begin een beetje … en dat onze waterslang lekt is ook niet erg; “I have seen WORSE”. Maar wat zegt dat als een marine dat zegt ? Enniehoe, alles doet het (ja, ook het water nog steeds …). En hij kwam iets later ook nog eens een rolletje tape brengen tegen het lekken, we hebben het getroffen met deze fijne buurman !
Op het eind van de middag nog even het zwembad bezocht. Het water was heerlijk aangenaam van temperatuur en Anna en Vic hebben zich er prima vermaakt. Overigens heeft Anna in haar boxershort gezwommen want waar haar zwembroek is gebleven … niemand weet het … in Malibu misschien ??
Daarna nog een zeer uitgebreid burgers and roll’s microwave diner gegeten, compleet met de doggybag sidedishes van Malibu Seafood van gisteren.
Jammergenoeg was na het eten de speeltuin dicht, gelukkig konden Vic en Anna dus snel naar bed en hebben papa en mama óók nog een avond ;-)
Het vuurwerk van Disneyland is vanaf onze plek te zien, we zitten ongeveer naast het stadion van de LA Angels (honkbal) en de Anaheim Ducks (ijshockey) en het stikt hier van de tokkies op het park, Ron kijkt zijn ogen uit !

Enfin, morgen om 9.15 uur zitten we in de shuttle naar Disneyland ! Anna en Vic hebben er al helemaal zin in !!

• 13 April 2009 - 06:57

Aafke:

Tuurlijk hebben ze er zin in, Mickey is zo leuk!! Heel veel plezier!!

• 13 April 2009 - 07:11

Natas:

Geweldig, wat een avonturen al zeg!! Het klinkt allemaal heerlijk, jullie genieten ECHT samen...zo mot het!! :-)

• 13 April 2009 - 08:18

Jeff & Thoom:

Hee lieverds!!

Wat een avontuur weer zeg! Echt leuk om te lezen joh! Wij hebben het hier ook gezellig gehad! (Lekker wezen stappen in rotterdam..)

Veel plezier in Disney!

Liefs van ons

• 13 April 2009 - 08:31

Tessa:

Doe je al die disneyfiguren de groeten van me??
    ENJOY!!!

• 13 April 2009 - 08:40

Ome Rob En Tante Von:

Veel plezier in Disney.We zijn nu al benieuwd naar jullie verhalen.
    dikke kus van ons

• 13 April 2009 - 08:44

Lin:

Waar zijn de foto's van de tokkies?

Veel plezier in Disney!

SMEK!

• 13 April 2009 - 11:29

Miranda:

Hey Joetie,

Leuk om jullie avonturen te lezen. Ik weet nog dat mijn allereerste Disney bezoek ook in Anaheim vlak bij LA was, erg leuk het originele, oude Disney park!
    De Tokkies zullen straks wel verdwijnen als je in State parks, in de natuur gaat staan (enige nadeel is dan dat je wel van te voren moet zorgen voor voldoende water en ook moet zorgen dat je het vieze water hebt geloosd). Je betaalt daarentegen erg weinig voor een plekje en je hebt de prachtige natuur om je heen. Er is altijd wel een picknick tafel en BBQ aanwezig, erg handig!
    Have fun!!!

Groetjes, Miranda mama van Nicky, Tom, Lilian en ????

• 13 April 2009 - 16:23

Johan:

Zo te merken komt de vaart er nu echt in. Steeds meer gaan zien en beleven. Ontzettend veel plezier in Disney!

• 13 April 2009 - 17:34

Ellen:

Disneyland... dat wordt echt ontzettend gaaf natuurlijk! Veel plezier vandaag!!!
    Dikke zoen!

• 13 April 2009 - 18:32

Wilma:

Ow... ik geniet zo van jullie verslagen. Alsof ik stiekem met jullie meereis.

Dikke kus voor jullie en voor Mickey Mouse. Enjoy!

• 13 April 2009 - 19:10

Ilonka:

wat heerlijk om deze verhalen te lezen.
    heel veel fun in disney.

groetjes ilonka

• 13 April 2009 - 19:28

Heidi (forum):

Wat geweldig om jullie verhaal te lezen en ook al meteen foto's te zien. Wat is internet toch een uitkomst he? Zo te lezen hebben jullie het al heerlijk naar jullie zin. Veel plezier morgen in Disneyland!

• 20 April 2009 - 20:15

Sjoen: