Prince Rupert - Reisverslag uit Prince Rupert, Canada van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Prince Rupert - Reisverslag uit Prince Rupert, Canada van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Prince Rupert

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

02 Juli 2009 | Canada, Prince Rupert

Na een rustige en redelijk mugvrije avond en nacht hebben we toch maar besloten om vandaag richting Prince Rupert te rijden. Onze veerboot vertrekt 6 juli a.s. maar misschien kunnen we de tickets wel omwisselen en een boot eerder nemen.

Na weer eens een mooi stukje te hebben gereden kwamen we aan in Prince Rupert, een ontzettend leuk havenstadje met veel voorzieningen (grote Safeway, Liquorstore enz.).

We zijn eerst maar meteen naar het kantoor van BC Ferries gereden om te vragen of we misschien een boot eerder konden nemen. Het zat ons flink mee want we konden mee op de boot van 4 juli, twee dagen eerder ! Whiehoeeeee ! En dat alles voor een omboekprijs van 30 dollar, geen geld dus.

Daarna zijn we naar de dichtstbijzijnde camping gereden en hebben er meteen twee nachten geboekt. De camping was PRIMA! We stonden naast de speeltuin dus Anna en Vic waren helemaal gelukkig. Het was nog een leuke speeltuin ook en ze waren er ook echt aan toe (we hebben al een tijdje geen speeltuinen en kleine kindjes meer gezien en dat kwam hier meer dan goed). Het moest niet veel gekker worden maar zelfs het zonnetje kwam door en zo zaten Ron en ik aan het eind van de dag in een heerlijk stralend en warm zonnetje, strakblauwe hemel, genietend van een biertje, kijkend naar onze schatjes in de speeltuin …. Life is good !

De camping bleek niet alleen een ‘vaste’ overnachtingsplek te zijn voor iedereen die op de veerboot ging, maar ook voor de zgn. vakantievissers. Het stikte er op de camping van de trailers met boten en er hing een goede vislucht her en der.

Onze buren kwamen ’s avonds aangereden, grote pickup, grote trailer erachter met een leuk bootje erop. Er sprongen vier mannen uit en die sleepten allemaal koelboxen mee waar een berg zalm en krabben inzaten, of we ff wilden komen kijken wat de vangst van de dag was !! Het zag er prima uit allemaal. De jongste man ging meteen aan de slag en begon de vis te snijden, kruiden, inwrijven en weet ik veel wattie allemaal deed (ik heb mijn best gedaan om te kijken maar het werd zo’n gestaar op den duur dat ik maar gestopt ben) en al snel kwam er een geur onze kant op waar we van gingen watertanden …. Yummie ! Toen hij klaar was met koken kwam hij zowaar naar ons toe met een bordje ‘verser-dan-deze-zalm-kun-je-hem-niet-krijgen’, of we misschien wilden proeven …. ?? Het was werkelijk ZALIG !

De dag hebben we afgesloten met een kampvuur om vervolgens heerlijk rozig ons bedje in te rollen.

’s Ochtends werden we wakker in een dichte mist …. Oeeeh dat zag er niet al te veelbelovend uit ! Maar … het was nog vroeg en na een paar uur trok het helemaal open en werd het hartstikke warm …korte broeken weer … we konden het ons niet meer herinneren !

We hebben het heerlijk rustig aan gedaan en wat in en rond de camper gehangen. De trolley’s met speelgoed op het gras gelegd en gewoon lekker doen waar je zin in hebt. Aan het einde van de middag zijn we nog ff naar de benzinepomp gereden om de benzine en propane aan te vullen en nog even boodschappen gedaan zodat we lekker ‘vol’ aan de overtocht van morgen konden beginnen.

Toen we weer terugkwamen op de camping bleek dat de overburen bezoek hadden van de politie en het was niet zomaar politie, het was de Royal Canadian Mounted Police, bleek hun zoon te zijn die zelf een klein zoontje had dus wel begreep waarom Vic zo verlekkerd naar zijn auto stond te kijken. Vic en Anna hebben trots achter het stuur gezeten en begonnen helemaal te glunderen toen ze de zwaailichten ook nog eens aan mochten zetten.

We hebben lekker gebbqd vanavond en Ron had ’s middags al een flink voorraadje hout bij de campingbaas gekocht. Hij zou het komen brengen … laten we zeggen dattie er niet heel veel haast mee had en brengen viel ook wel een beetje tegen, Ron moest meelopen (de man zelf ging met de auto) en het zelf terugdragen. Enniehoe, we hadden hout en konden weer stoken !

Onze naastburen (die van de zalm) waren inmiddels ook thuisgekomen en vroegen of ze onze waterslang ff mochten lenen om al hun spullen af te spoelen van het zoute water van de zee. Anna was net gedoucht dus dat kwam op zich goed uit. Terwijl Ron en ik bij het vuur zaten was 1 van de mannen pizza’s gaan halen en wilden de andere mannen ook wel een vuurtje maken. Helaas vertelde de campingbaas dat hij geen hout meer had wat heel vreemd was want Ron had natuurlijk ‘ons’ hout zelf gehaald vanmiddag en gezien dat de hele houtschuur vol met hout lag (het was alleen nog niet gebundeld).

We hebben de mannen bij ons vuur uitgenodigd en zo zaten we gezellig met zijn allen pizza te happen en informatie uit te wisselen over onze landen, interesses, reizen enz. Dan komt er natuurlijk een moment dat je hout bijna op is … aangezien onze buurmannen echte ‘outdoor’ mannen waren zagen zij geen probleem met zoveel bos om ons heen, ze namen wel ff een bijl mee en gingen ff hout halen. Hahahaha, zo gezegd zo gedaan, een kwartier later waren ze weer terug met een half bos, het vuur brandde als een tierelier !

Om 23.00 uur kregen we bezoek van de campingbaas, hij kwam vertellen dat het vuur om 22.30 uur al uit had moeten zijn volgens de wet. Ehm … ow … waar staat dat dan ? We hebben nergens bordjes zien hangen… Enniehoe of we er geen hout meer op wilden gooien en het uit wilden laten gaan… Tuurlijk meneer, welterusten meneer, dag meneer (en uiteraard hebben we het hout wel gewoon opgemaakt).

We zijn om 1.00 uur naar bed gegaan met onze zakjes behoorlijk gevuld, wat ietwat laat was omdat we al om 5.15 uur bij de boot moesten zijn …

• 08 Juli 2009 - 20:15

Tanja:

Dag lekkere boefjes.
    Wat zien jullie er braaf uit. Toch een beetje onder de indruk van meneer de politieman?

Tot gauw!

Groetjes Tante Tanja