Moyie Springs - Reisverslag uit Moyie Springs, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Moyie Springs - Reisverslag uit Moyie Springs, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Moyie Springs

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

07 Juni 2009 | Verenigde Staten, Moyie Springs

Deel twee is wat ons betreft vanaf vandaag echt begonnen ! We zijn wat rommelig van start gegaan, een paar keer mindere campings gehad maar op dit moment staan we eindelijk weer eens op een paradijselijke plek. De camping heet ‘two rivers canyon resort’ en ligt in een kleine vallei met inderdaad een kruispunt van twee rivieren voor de deur. Midden in de natuur, bijna verlaten, een firering, water en electriciteit hook up en fluitende vogeltjes om je heen … oh en laat ik vooral het heerlijke zonnetje van vanmiddag niet vergeten ! Als het weer zo blijft boeken we er morgen nog een nachtje bij !

Vanochtend zijn we redelijk op tijd weggegaan en hadden we zo rond een uur of 12.15 een stop bij ‘Wolf people’ in Cocolalla, een huis waar wolvenliefhebbers wonen/werken en ook (tamme) wolven zijn. Om 14.00 uur was er een rondleiding die je bij 21 wolven zou brengen. We hebben er maar niet op gewacht, de rondleiding duurde meer dan een uur en we moesten tenslotte nog naar de camping en ook nog een aantal boodschappen doen. Die 21 wolven hebben we dus gemist maar … er liepen er ook twee bij het huis rond (in een heel groot hok), daar mochten we wel naar toe. Anna en Vic moesten hun knuffels binnen laten want de wolven zijn gek op knuffels van kinderen en geven niets terug als ze het eenmaal hebben.

Ter verduidelijking onderstaande hilarische wolven-eigendoms-regels:
1. If I like it, it’s mine.
2. If it’s in my mouth, it’s mine.
3. If I can take it from you, it’s mine.
4. If I had it a little while ago, it’s mine.
5. If it’s mine, it must never appear to be yours in anyway.
6. If I chewing something up, all the pieces are mine.
7. If it just looks like mine, it’s mine.
8. If I saw it first, it’s mine.
9. If you are playing with something and put it down, it automatically becomes mine.
10. If it’s broke, it’s yours.

Nu heb ik wel eens wolven van veraf in de dierentuin gezien maar nog nooit in het echt-echt. Ik moet zeggen… ik vond ze ENG ! Ze waren wit en best groot en hun ogen hebben een soort van lege blik. Verder liepen ze continu zenuwachtig heen en weer langs het hek en gluurden ze ook nog eens de hele tijd naar Vic en Anna. Volgens de mevrouw die erbij was deden ze dat omdat ze a) afgeleid werden door het geklets van Vic en Anna en b) omdat ze het gewoon interessant vonden en (mijn c) omdat ze twee lekker hapjes zagen).

Je mocht je hand plat op het hek leggen en dan konden de wolven je hand likken (ammenooitniet). Ron-daredevil heeft dat gedaan en inderdaad, hij kreeg een flinke lik van 1 van de witte monsters. Anna wilde ook wel en ook zij kreeg een lekkere slobber. Vic heeft ook voor de eer bedankt. Hij vond het sowieso niets daar bij dat hok (ze stinken mam en er ligt heel veel poep).

Na een tijdje naar die wolven gekeken te hebben zijn we weer naar binnen gegaan om in het winkeltje te snuffelen. Daar bleek binnen een babywolf van een maand oud te zijn. Kijk … die vond ik dan weer wel leuk, wat een schatje joh ! En hartstikke speels. Na onze handen gewassen te hebben mochten we hem zelfs vasthouden en er mee kroelen, GAAF !

Daarna hebben we nog een knuffeltje voor Anna en Vic uitgezocht en zijn we verder richting Moyie Springs gereden.

In Trailer Life stond al dat de weg naar de camping eigenlijk een gravelpad was en dat campers met een auto erachter de auto eraf moesten halen omdat het anders te moeilijk rijden was. Er stond niet bij dat het een gravelweg met haarspeldbochten was … afijn .. die kunnen we ook weer op het lijstje van aparte wegen schrijven !

Behalve de twee riviertjes is er hier op de camping ook een meertje met heel helder water, drijvende vlonders en een lekker strandje. Aangezien de zon vanmiddag goed was doorgekomen wilden Anna en Vic wel heel graag even pootjebaden. Hup, shirt uit, broek uit en in de onderbroek (Anna) en luier (Vic) het water in. Met Ron zijn ze nog even op de vlonder geklommen en konden ze zo mooi heel grote vissen zien (trout, geen idee wat voor vis dat is … iemand???).

Toen de zon zo ongeveer onder ging zijn we teruggelopen naar de camper en hebben onderweg nog wat hout gesprokkeld. BBQ-tje aan, voor Anna en Vic Cars op de dvd aangezet en hebben we heerlijk gegeten. Ron heeft zijn lievelingsvlees gevonden in de winkel; Tri Tip steak, een soort van rosbief wat heerlijk smaakt. Inmiddels steeg Anna haar temperatuur weer naar het kookpunt dus ze is lekker op tijd naar bed gegaan. Van mij mag het nu wel eens echt over zijn, we kwakkelen nog een beetje met haar.

De eland ranch hebben we vandaag niet gehaald, misschien morgen of overmorgen ??

• 09 Juni 2009 - 07:47

Jik:

waha de wolven rules zijn goed en claro zeg ik!!! ik ga ze vandaag es hanteren op mun werk

• 09 Juni 2009 - 08:04

Cary:

Oh, wat zijn ze gaaf, die wolven! Ik vind ze echt prachtig! Ik snap wel dat Ron en Anna dat durfden hoor! Lijkt me echt leuk!
    Nog veel plezier!

• 09 Juni 2009 - 08:06

Cary:

Oh ja, Trout = forel

• 09 Juni 2009 - 17:38

Sjel:

Klinkt als een heeerlijke dag! X!

• 09 Juni 2009 - 18:27

Mieke:

Trout is een heerlijk visje om te eten, een aanrader, is dus een forel, zoals cary als schreef. mmmmm

veel plezier verder en tot het volgende verhaal.

mieke marco denise diandra

• 09 Juni 2009 - 21:01

Skoffie:

Die wolven-regels...hahaha alsof je met een kind van 2 te maken hebt joh!
    Dat Anna gauw weer de ouwe mag zijn!
    Doeg!