On the move again ..... !!! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu On the move again ..... !!! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

On the move again ..... !!!

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

16 Mei 2009 | Verenigde Staten, Las Vegas

Ja hoor, vandaag was het zover … we hebben weer es een stukje gereden. We zijn klaar met Utah (alhoewel, als we nog een week of drie op de camping hadden gebleven hadden we het eigenlijk ook wel goed gevonden maar je wilt toch ook nog wel wat zien hé). We zijn het er allemaal over eens, Utah is PRACHTIG (wissik toch .. ;-)).

Op naar Nevada, op naar Las Vegas ! Vanochtend om 10.30 uur zijn we vertrokken om eerst weer even boodschappen in te slaan in St. George. Daarna zijn we lekker op het gemakkie doorgetufd richting Vegas. Anna en Vic deden het wederom voortreffelijk tijdens de reis. Ze vragen steevast of het ver rijden is en als we dan zeggen; Jah het is wel een eindje, jullie kunnen beter ff proberen te slapen dan gaat de tijd sneller … vallen ze prompt in slaap om op de plaats van bestemming wakker te worden … IDEAAL !
Met het tijdsverschil meegenomen kwamen we om 14.00 uur plaatselijke tijd aan.

De hele reis ging door een woestijnachtig landschap met bergen, grijs gele kleuren en lange wegen en dan zie je ineens Las Vegas in de verte met hoge torens en een hoop helicopters in de lucht … Vic vroeg meteen; “waar zijn we?” We vertelden hem dat we nu in een grote stad waren en een camping gingen zoeken. “Net als Brum”; zei hij toen ! Hihihihi, Brum is hier erg populair en de begintune is dat “Brum naar de grote stad gaat” !
Ron heeft vantevoren al een plaatsje gereserveerd bij de KOA Las Vegas (met schaduw en in de buurt van de speeltuin graag). De KOA zit zo ongeveer 15 meter naast de strip dus bést een goede locatie en heeft plek voor zo’n 700 campers !! Wat een camping joh … GROOT !
We hebben een plek met privégras + bomen EN een tuinset (schommelstoeltjes), oeeeeeh fijhijn ! Je moest er 25 dollar extra voor betalen maar dat hadden we er graag voor over want het is hier HEET ! Het woord warm dekt totaal de lading niet HEET is het goede woord. 39 graden in de schaduw, we hebben meteen de airco binnen vol aangezet. Enfin … een plek in de schaduw is dus gelukt, helaas zitten we niet dicht bij de speeltuin (maarjah .. wie wil er nou met deze temperatuur in de speeltuin rennen … zélfs Anna en Vic niet…).

Na het installeren van de camper (water aansluiten (si, si het lekt nog steeds niet sinds ik die verrekte slang aan de kraan draai, ik begrijp werkelijk niet wat er nou moeilijk aan is maargoed (trouwens, de (inmiddels) vijfde regulator ligt in het keukenkastje … pfffffffft ben benieuwd hoelang deze meerreist), electriciteit aansluiten, de nodige apparatuur aan de opladers hangen, camper ff uitvegen, gordijntje voor ophangen, vuilnisbakje neerzetten), was het tijd voor een verfrissende duik in het zwembad ! Hup kids in de zwembroeken, handdoeken mee, bandjes mee en lopen maar !

En dan kom je er dus achter hoe warm het nou echt is … die 700 campers moet je wel kwijt kunnen natuurlijk en die staan dus gewoon op een hele grote asfasltvlakte (verdeeld in plekjes, sommige met gras en heel veel dus gewoon alleen maar asfalt). Asfalt trekt hitte aan … en dat straalt enorm warm uit naar je voeten … pfjoeh …. We zijn dus ‘snel’ naar het zwembad gelopen om er daar achter te komen dat we de code niet wisten .. oeps … gelukkig heeft iemand voor ons het hekje opengedaan want het zou toch lullig zijn geweest als we alleen maar naar dat fijne koude zwembad hadden mogen kijken
Met trots kan ik vermelden dat niet alleen Anna alleen van de kant het zwembad inspringt maar ook Vic alleen van de kant het zwembad inspringt EN koppie onder gaat ! Nu wil hij natuurlijk ook niet voor zijn zus onder doen maar ik vind het hartstikke knap van hem. Ze dobberen dus met gemak met zijn tweetjes alleen in het diepe terwijl Ron en ik op de kant in het zonnetje zitten. En dan hebben ze de grootste lol met zijn 2-en. Het is eigenlijk de hele tijd op de kant klimmen, erin plonsen, weer op de kant klimmen, weer erin plonsen enz. enz. Een genot om naar te kijken !

Een minder genot is het dat Vic het zwembad leeg wil drinken en daardoor dus last krijgt van zijn buik. Gisteren in Utah in het zwembad vroeg hij (terwijl hij in het midden van het zwembad aan het dobberen was en Ron op de kant stond); “mag je een poeppie in het zwembad doen??” Neej zei Ron !! Ow … ik kom eruit .. en hij zwom zo snel alstie kon naar het trappetje (te laat natuurlijk, hij had een beste bolus in zun zwembroek zitten). Vandaag stondtie voor me en zei; “Ehm … mág ik nog in het zwembad mama ???? “ Ik voelde al wat nattigheid en keek eens naar zijn kontje waar een verdachte bobbel zat … Ik zei; Vic heb je een poep gedaan ?? Jah mam mag toch wel ?? Ja schat dat mag maar dan mag je nu niet meer het zwembad in want dat kan niet ! Enfin .. het was uit met de waterpret … Vic en ik zijn maar naar de restrooms gegaan om daar het een en ander te fixen !

Eigenlijk wilden we vandaag bbq-en maar het was echt te warm dus we hebben lekker makkelijk gegeten, gebakken eieren op brood met een ijsje toe. Daarna Anna en Vic lekker op bed gedaan en Ron is de buurt aan het verkennen. Als je buiten zit, al wat je ziet zijn knipperende lichtjes, neon, enz. enz. dan ga je echt niet met zijn tweetjes voor de camper zitten ! Ik ben benieuwd waar hij mee thuis komt straks !

Ennuh Skof … een hele tijd geleden heb je me gevraagd “wat ik absoluut zowiezo wilde doen in Amerika”. Dat was jarig zijn in Utah (is gelukt), fietsen over the Golden Gatebridge in San Fransisco (moet nog gebeuren of dat gaat lukken weten we nog niet want misschien skippen we heel San Fransisco), EN met de achtbaan op de Stratosphere Tower in Las Vegas … en dat wil ik morgen doen, we kijken vanaf de camperplaats op die toren (zie foto) en horen hier het gegil … GEWELDIG !!!

• 17 Mei 2009 - 07:00

Ria Van Der Laan:

he Yootha Las Vegas kom je als mevrouw Voortman terug.(komt meer voor in de familie)

• 17 Mei 2009 - 08:09

Aafke:

Oooh Joet, Las Vegas... wanneer gaat 't gebeuren??

Wat zien de kids er goed uit, zo mooi bruin!! Kun je niet een beetje opsturen, 't regent hier.

Liefs

• 17 Mei 2009 - 09:01

Louise:

Las Vegas geweldig alles is kitsch maar zo gaaf.
    Even een tip als jullie door de Death Valley gaan rijden vergeet vooral niet te tanken!!!!
    Ik ken een paar mensen die dat niet deden he Sieg.
    Blijf vooral schrijven en foto,s maken want dat is genieten voor de thuisblijvers

• 17 Mei 2009 - 10:30

Jeff:

Viva las Vegas! Wil nu ron en vic wel in een elvis pak zien natuurlijk;)

• 17 Mei 2009 - 16:57

Lin:

Uhm, die foto is dat een cryptische omschrijving van iets?

Bedoel je die toren of het woord RING op 't bord?;););)

Wat zien jullie heerlijk bruin! Super!

SMEK!

• 17 Mei 2009 - 16:57

Lin:

Uhm, die foto is dat een cryptische omschrijving van iets?

Bedoel je die toren of het woord RING op 't bord?;););)

Wat zien jullie heerlijk bruin! Super!

SMEK!

• 17 Mei 2009 - 16:59

Lin:

(Hee, Ron al die bovenstaande hints laten je toch niet onaangeroerd hé.. ;) WHOEHA!)

• 17 Mei 2009 - 18:23

Tessa:

Joehoe!!! M'n moppies zijn in Vegas!!

Enjoy baby...enne ....neej laat maar, hahahaha!

KUS

• 17 Mei 2009 - 20:04

Tanja:

Jullie zien er zeker goed uit. Ik ben benieuwd of mijn broer er ook zo goed uit ziet.
    Kom is voor die camera Ron!
    Hou het hoofd koel en geniet van alles nu het nog kan. De tijd vliegt.
    Wij zelf gaan bijna naar de Veluwe met de sleurhut. Ook weer zin in. Marijn en Dani hebben vandaag met ons de sauna ontdekt wat voor herhaling vatbaar was. Jordi had een weekend met de verkenners. Doeiiiii

• 17 Mei 2009 - 20:36

Natas:

Wat een heerlijke foto's weer (had een weekje niet gekeken, waren zelluf op vakantie hihihi!)

• 17 Mei 2009 - 22:10

Skoffie:

He Yoothie,
    Ik zie geen achtbaan op die foto al barst de wereld ook...hahaha...maar ik zie inderdaad wel RING op het bordje....en ik hoor weddingbells......en ik zie witte tortelduiven vliegen en ik vraag me af; Can you marry there?
    YES WE CAN!!!
    Verder oefen ik geen enkele druk op jullie uit so ENJOY VEGAS!

• 18 Mei 2009 - 19:39

Mieke:

Heel veel plezier in Las Vegas, vergeet de de fontein van de Bellagio niet is echt een MUST!!!~
    Jullie skippen te veel hoor, niet in Zion, zonde, San Fransico skippen, niet doen!!!

Vergeet niet te shoppen in Vegas, 2 waanzinnig grote shoppingmalls, waaronder ook een overdekte met airco!!! en een "open" met watersproeiers.

Groetjes Mieke en de rest
    xxxx

• 19 Mei 2009 - 06:37

Sannie:

Hoi lieverds,
    Ik ben nog steeds aan het genieten van jullie! Ben benieuwd hoe je Las Vegas vindt. Ik vond het zo unreal. De achtbaan in New York, New York is ook leuk! En je moet zeker even in het Venetian gaan kijken. Vinden de kinderen ook prachtig.
    Geniet!!!! Kus, San.