Testing trail door Terracotta Wonderland - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Testing trail door Terracotta Wonderland - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Testing trail door Terracotta Wonderland

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

07 Mei 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na een heerlijk rustige ochtend, we kwamen zo rond 8.15 – 8.30 uur uit bed en ik heb uitgeslapen tot zo’n 9.15 uur, zalig, zijn we op weg gegaan naar Bryce Canyon National Park, dat was welgeteld nog geen 5 minuten rijden.

Eerst natuurlijk even naar het visitor center gereden voor een sticker en een stempel en na een korte blik op de kaart van het park besloten we om eerst helemaal naar achteren in het park te rijden en vanaf daar rustig terug te rijden met af en toe een stop om foto’s te maken, te kijken en een stukje te lopen.

Het was 18 mijl rijden tot achterin het park en natuurlijk vielen Anna en Vic bij mijl 16 in slaap. We hebben ze maar even lekker laten liggen want hun humeur was na vertrek niet al te best. Althans, dat van Vic viel nog wel mee, maar Anna had echt haar bokkepruik op, niets was goed genoeg en niets was leuk (we hadden haar beloofd dat we vandaag naar een park zouden gaan en zij dacht een soort van Disneyland, Legoland of Seaworld achtig park en zo’n natuurpark viel haar behoorlijk tegen) … poeeeh en toen moest de dag nog beginnen. Na ruim een half uur werden ze wakker, was Anna’s humeur opgeklaard en zijn we verder gaan rijden. Wat een prachtige vergezichten en mooie kleuren in Bryce …. Het was hier overigens al een stuk drukker dan in de andere parken waar we geweest zijn (het is goed te merken dat we de drukte niet meer zo gewend zijn).

Na de afgang van gisteren met het wandelen besloten we vandaag goed op te letten welke trail we zouden doen. De keuze viel op de Navajo Loop trail (1,1 mijl), volgens de parkrangers do-able met kinderen. Maar ja, je moet wel eerst die steile canyon in en erger nog, daarna weer omhoog. Terwijl we een paar meter op weg waren kwam er net een stel terug met een rugdrager met daarin 1 kind. We vroegen of het te doen was als Anna en Vic ‘lopend’ meegingen. Ze vertelden dat het pad redelijk egaal was, het laatste stukje omhoog best wel pittig was, maar dat de loop volop foto-momenten zat. Hmmmm … we keken elkaar even in de ogen en zijn toch maar gegaan en hadden zoiets van we zien het wel.

Het was PRACHTIG ! Al die kleuren, strakblauwe lucht, mooie grote groene dennenbomen, zalmroze en witte rotsen en een afdaling waar je ‘U’ tegen zegt met smalle paadjes, haarspeldbochten, trappetjes en tunneltjes. Anna en Vic hebben het naar beneden hartstikke goed gedaan, handje vast en voorzichtig schuifelen maar. Vic werd het op een gegeven moment wel een beetje zat en eindigde op Ron zijn nek. Eenmaal beneden hebben ze weer een stuk gelopen. Het was inmiddels 16.30 uur en we waren op de helft (en naar beneden lopen gaat natuurlijk altijd sneller dan naar boven). Slik … wát een megaklim naar boven was het … de zwaarste work-out in de sportschool was er niets bij. Vrijwel direct na het begin van de klim naar boven weigerden Anna en Vic absoluut om nog een stap verder te zetten. Dus Vic bij Ron op zijn nek en Anna op mijn rug en zo zijn we naar boven gegaan. Mán wat was ik blij dat ik er was … ik was en ben nog steeds KAPOT ! En Ron ligt op dit moment op bed te tukken (het is hier nu 20.15) zegt genoeg denk ik … Maar het was MOOI en we hadden het absoluut niet willen missen !!

Morgen gaan we naar de Rockin ‘R Ranch, daar slapen we twee (misschien wel drie) nachten in een kamer (hopelijk met bad) op een working ranch (ze drijven er nog steeds vee, naast het toeristisch gedeelte), ik ben heel benieuwd, als het allemaal lukt dan gaan Ron en ik samen een eindje paardrijden op mijn verjaardag en blijven Vic en Anna bij de cowboys op de ranch (kunnen ze meehelpen met voeren enzo).

• 08 Mei 2009 - 06:15

Rob En Yvonne:

Goedemorgen. Ik ben de eerste ja ja. Het is inderdaad prachtig. Jeff had al foto's laten zien waar jullie naat toe gingen. Wel foto's maken van het paardrijden. Ik wil dat wel eens zien. Veel plezier lieverds
    Dikke kus van ons

• 08 Mei 2009 - 06:47

Sjer:

alvast heel erg gefeliciteerd lief!

• 08 Mei 2009 - 07:50

Thomas:

Hee lieffies!!

Het ziet er echt weer super uit! Lieve foto ook van Anna en vic samen!! (zet hem op mn hyves;))

Veel plezier met paardrijden maar wel voorzichtig he haha!!

Veel liefs

• 08 Mei 2009 - 10:59

Shenien:

Hi Yuuu,

Jeetje wat een leuke verhalen allemaal weer. Maar ik merk wel dat jullie het nog erg naar jullie zin hebben :-)

Ik wil je vast van harte feliciteren met je verjaardag!!! geniet ervan zou ik zeggen (maar denk dat dat een overbodige opmerking is gezien alle leuke verhalen)
    Have fun nog....

Dikke kus!!!!!!

• 08 Mei 2009 - 11:40

Aafke:

Hey hey,

Alvast van harte gefeliciteerd!! Hoop dat je een mooie verjaardag hebt daar, maar daar ga ik wel vanuit!

Dikke kus

• 08 Mei 2009 - 12:08

JanWim En Wieranda:

Hallo Voortmannetjes
    Jullie verhalen en foto's zijn geweldig.Iedere dag weer genieten.Yooth alvast gefeliciteerd maak er wat van maar dat hoeven we niet te zeggen want dat doen jullie elke dag.Groetjes van ons en van oma Kroon natuurlijk ook.

• 08 Mei 2009 - 12:54

Wilmama:

Ow wat prachtig Joet en Ron!
    Wát een ervaring!

Ik geniet volop van jullie verhalen.

Joet, heel veel plezier op je verjaardag!

• 08 Mei 2009 - 13:29

Skoffie:

Welcome to paradise.....wauw, wat is het daar mooi jongens!
    Alvast gefeliciteerd Yootha......ik proost op je met een flinke neut!
    Ron en kids ook alvast van harte, verwen je "vrouwtje" en mama maar eens lekker!
    En wat betreft dat paardrijden; sporen om, lasso mee en gaan met die banaan!
    'T giet oe goed!

• 08 Mei 2009 - 15:20

Mieke:

Gaaf hoor Bryce!!!

Alvast Gefeliciteerd Yootha!

Mieke

• 08 Mei 2009 - 15:25

Patricia:

Happy birthday to YOOTHA!!
    En een hele fijne dag!!

Ik heb genoten van alle foto's en verslagen tot nog toe. It's amazing, om in 'jullie stijl' te blijven ;-)

Liefs!

• 08 Mei 2009 - 17:41

Walter En Silvia:

Yeh ik ben bij (de 1e anderhalve week van jullie vakantie was ik zelf weg en liep zodoende nog steeds achter met lezen);net op tijd om je te feliciteren met je verjaardag Yooth en jullie met jullie heerlijke/prachtige reis (ben toch wel een beetje jaloers ;nou misschien wel 2 beetjes).
    Geniet ervan !!! ,dan genieten wij van het verslag en de foto's.

• 08 Mei 2009 - 20:44

Tanja:

Hoi Yootha,

Bijna jarig! Have a nice day en nog vele gezonde jaren toegewenst.
    Ik hoop dat je een lief paard krijgt om te berijden.

• 08 Mei 2009 - 21:07

Miranda:

Het is hier bijna 9 mei dus alvast een heel fijne verjaardag toegewenst, laat je maar verwennen morgen!

En natuurlijk weer genoten van je verhaal over Bryce, wat is het prachtig he en echt leuk om te lopen. Ik was die laatste klim eigenlijk alweer vergeten, maar het komt nu weer terug. Maar het is echt de moeite waard geweest!

Dikke verjaardagsknuffel van mij!

• 08 Mei 2009 - 22:52

Thomas&Ellen:

In Nijverdal is het al 9 mei :D

VAN HARTE GEFELICITEERD ! !

Je zult vast een super verjaardag hebben!! Heel veel liefs Thomas en Ellen!

• 09 Mei 2009 - 00:48

Emmetje:

Yooth gefeliciteerd he met je jaardag ben ik de 1e hahahahahaha ga nu ff slapen morgne weer al je geweldige verhalen lezen fijne dag!!!

xxxx

• 09 Mei 2009 - 09:28

Radha:

Heyyy Yoothie,

VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!
    MAAR ER EEN MOOIE DAG VAN.

XXX RADHA

• 09 Mei 2009 - 09:29

Radha:

en nu goed

MAAK er een mooie dag van!!

xxx Radha

• 09 Mei 2009 - 10:32

Yvonne:

Gefeliciteerd lieverd,

Een hele fijne dag met je gezin. Geniet ervan ik denk aan je heeeeel de dag. Dikke kus van je tantetje die heeeeel veeeel van je hou xxxx

• 09 Mei 2009 - 11:08

Rob:

HALLO ALLEMAAL EN IN HET BIJZONDER YOOTHA DE JARIGE NATUURLIJK.HEEL VEEL GEZONDE JAREN ERBIJ EN EEN PAAR MILJOEN KNUFFELS VAN MIJ.PS DE SOEP KIP ZAL HET WEL VERGETEN MAAR OOK VAN HEM HEEL VEEL KNUFFELS EN GEFELICITEERD.

• 09 Mei 2009 - 12:40

Esther:

Ha Joetie,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik neem straks een wijntje op je!
    Ontzettend leuk je verhalen en foto's te volgen!
    Veel plezier nog.

Dikke kus Esther

• 09 Mei 2009 - 12:54

Jeff:

Joet! Gefeliciteerd met je verjaardag! Is het nog gelukt om paard te rijden? Ik hoop dat je een leuke dag hebt! Big Hug en een dikke kus!

• 09 Mei 2009 - 13:09

Marijn:

jootha gefeliciteerd met je verjaardag

• 09 Mei 2009 - 15:13

Cary:

Hoi Yooth!

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Groetjes, Cary

• 09 Mei 2009 - 15:53

Jordi:

gefeliciteert met je verjaardag tante yoohta.
    groetjes jordi

• 09 Mei 2009 - 16:12

Anneke,Kees&'de Rest:

Nog lang niet alles gelezen, maar 't ziet er schitterend uit!!Gefeliciteerd Yootha!! Enne, doen ze daar toevallig ook aan Moederdag??!!
    Liefs van ons allemaal, doeiiiii, Anneke

• 09 Mei 2009 - 16:34

Denise:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Geniet ervan en veel plezier met paardrijden!
    Liefs

• 09 Mei 2009 - 20:54

Barbara:

Lieve Joet,

Dikke verjaardagskus voor jou! Ik neem een borrel op je *proost*!

Liefs!

• 09 Mei 2009 - 21:56

Skoffie:

Ik denk dak trouwens weet wat je krijgt.......wat dacht je van een regulator?

• 11 Mei 2009 - 16:05

Sjoen: