Tucson - Tombstone - Willcox - Reisverslag uit Willcox, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Tucson - Tombstone - Willcox - Reisverslag uit Willcox, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Tucson - Tombstone - Willcox

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

22 April 2009 | Verenigde Staten, Willcox

Dé dag van het écht Wilde Westen, we zijn naar Tombstone geweest ! Een soort Volendam eigenlijk, maar dan met een wat heftiger verleden. Hoe heftig hebben we (of Ron eigenlijk, we vonden dit voor Anna & Vic niet zo’n verstandig uitje… dus ik ben met hun bij de camper gebleven) in de Boothill Graveyard gezien. Een begraafplaats die in gebruik was tussen 1878 en 1884 met toch meer dan 250 graven, waarvan een groot aantal bewoners neergeschoten of opgehangen is. Sommige graven waren voorzien van humoristische teksten, zoals ‘he was right, we was wrong, but we strung him up and now he’s gone’, of ‘’here lies Lester Moore, four slugs from a 44, no les, no more’. Het plafond van de nog in oorspronkelijke staat verkerende Bird Cage (toentertijd the place to be) zat vol met kogelgaten, waar trots bij verteld werd met welk kaliber geschoten was, door wie en op wie.

In het Tombstone van nu liepen echte cowboys rond en er wonen ook echt mensen in Tombstone. Het lijkt wel het decor van een echte western, heel apart om te zien en precies zoals je je het Wilde Westen voorstelt, stoffig, veel cowboys, koetsen met paarden ervoor, houten boardwalks met van die hekjes waar paarden aan vastgezet werden en van die klapdeurtjes voordat je ergens binnenkomt en vooral ook WARM.

Vic en Anna zijn inmiddels de trotse bezitters van heuse cowboyhoeden, helaas was de Stetson die Ron wilde hebben er niet meer in zijn maat. Anna en Vic zijn verkleed als ‘dametje en cowboy in de saloon’ op de foto gegaan. Ron en ik hebben ons rot gelachen, die Vic liet het ook zomaar toe, Anna houdt wel van een potje verkleden maar bij Vic moet je meestal met dat soort gekkigheid niet aankomen.

Je kon er ook een nagespeelde gunfight bijwonen, er werd een voorstelling gegeven van een half uur over the gunfight at OK Corall. Daar werd niet geschoten met echte pistolen maar de knallen waren wel heel erg hard. Vic schrok zich rot en vond er meteen niets meer aan, hij wilde het liefst helemaal achter Ron kruipen. Na zo’n 20 minuten te hebben gestaan zei Ron, ga nou es zitten joh ! Waarop Vic met een beknepen stemmetje zei; dat kan niet … ik heb een poepie gedaan! Het rook niet bepaald als een poepie, maar als een POEP. Ron is dan ook eerder met Vic naar de camper gegaan om um te verschonen en Anna en ik hebben nog net het schieten gezien, vijf seconden daarna zei Anna; Mam .. ik moet écht vréselijk nodig plassen ! Kortom … het echte einde ?? Nobody knows !

Na Tombstone zijn we naar Willcox gereden (nog even een check van de borderpolice gehad want we zitten weer dicht bij de grens met Mexico) en hebben een plekje gevonden op het Lifestyle RV Park. Het is hier hartstikke rustig (op de treinrails vlakbij na dan hé). Ff gezwommen, lekker gebbqt, kids in bad in de camper gedaan (wat hartstikke goed ging) en morgen weer verder, eerst weer eens boodschappen doen, gaan we in ieder geval op zoek naar tafelkleedklemmetjes, een vliegenmepper en een oplader voor de DS van Anna want die vanuit NL doet het hier niet (past niet in de wereldstekker, stom ding!) … op weg naar Las Cruces / Old Mesilla of als we het halen White Sands National Monument (gipsduinen die we wel heel erg graag willen zien)!

• 22 April 2009 - 06:50

Tanja:

Hoi!

Wat een geweldige foto van Anna en Victor als cowboy/girl. Die hang ik zo op aan het prikbord.
    Wat een prachtige dingen hebben jullie al gezien. Geniet ervan.
    Doeiiiiii

Groeten Tanja en Wim en kids

• 22 April 2009 - 06:58

Irma:

Hi Yoeth and family, wat maken jullie weer een hoop spannende avonturen mee, ik geniet ervan om alles te lezen en de foto's te bekijken. Wat moet het een heerlijk gevoel zijn om zo vrij van elkaar te kunnen genieten zonder ook maar een moment op de klok te hoeven letten, dit is echt quality time!!!!!
    En Anna en Vic zijn echt om op te vreten, wat een lekker stel, heerlijk!

Have fun, enjoy en blijf ons vooral op de hoogte houden. X Irma

• 22 April 2009 - 07:37

Jik:

gouwuh foto's!!!

• 22 April 2009 - 07:43

Natas:

WAT stoer!!!! Die foto's met hoeden, prachtig!!

• 22 April 2009 - 08:24

Wilma:

Houwdie!

You're looking mighty fine together.

Fijne update weer met fantastische foto's!

• 22 April 2009 - 08:54

Tessa:

Ooooh wat ziet het er allemaal TOP uit!!! Jullie stralen zo onwijs op alle pics! Ik geniet mee!!

• 22 April 2009 - 08:54

Miranda:

Gave cowboy en girl heb jij Joetie erg lief.
    Kon je er ook geen goud zoeken daar?
    Een hoed kan je met die hitte sowieso goed gebruiken!

Jihaa!!!

• 22 April 2009 - 09:02

Jeff :

heel stoer die foto waar ze verkleed zijn! mooie verhalen weer!

• 22 April 2009 - 10:40

Shila:

YOOTHHHHH!!!!!
    Wat een stoere foto's zeg en wat een indrukwekkend verhaal........gaaf om te lezen! Veel plezier en een kus van ons allen op het PAG

• 22 April 2009 - 11:33

Lin:

Die foto van Anna en Vic. Ik lig hier helemaal gestrekt, briljant, ik zeg op A0 formaat op de pleedeur..

• 22 April 2009 - 12:04

Barbara:

Als de kids 80 zijn weten ze dit nóg! Wat een indrukken zeg! Echt geweldig die foto van ze! Wat doen jullie toch allemaal leuke dingen, hebben jullie elke trip van tevoren uitgestippeld?
    Take care!

Dikke kus!

• 22 April 2009 - 15:17

S*:

vergeet de waxinelichtjes niet ;)

• 22 April 2009 - 19:38

Ome Rob En Tante Von:

Wat hebben jullie al veel gezien in die korte tijd. Echt super.

Dikke kus van ons xxx

• 22 April 2009 - 21:18

Skoffie:

Wat is er nou mooier voor een meisje om zo'n prachtige droomjurk te mogen dragen en voor een jongetje om er zo stoer te mogen uitzien met een pistool, wauw!!!
    PRACHTIG!!!
    Yooth en Ron, waar blijft die foto van jullie zo mooi verkleed??
    Jihaaaaa!

• 23 April 2009 - 11:28

Sjel:

Hmmm gisteren iets misschien gegaan met mun berichie, aniehoe: die foto van onze annapop en vicmaster verkleed is noe mun nieuwe favoriet! Million dollar bekkies! CU later partners!

• 23 Mei 2009 - 18:58

Joen:

wahahahaaa ook hier op zoke naar n nieu hoofddeksel, some things never change!!