Op zoek naar de grote visjes - Reisverslag uit Telegraph Cove, Canada van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Op zoek naar de grote visjes - Reisverslag uit Telegraph Cove, Canada van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Op zoek naar de grote visjes

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

05 Juli 2009 | Canada, Telegraph Cove

Rond een uur of negen werden de Voortmannetjes wakker vandaag ! Ietwat brak en het was ietwat koud. Met daglicht zag de camping er een stuk anders uit dan vannacht, er was zeker niets mis mee !

Er zijn twee dingen die Ron heel heel HEEL graag wilde doen op Vancouver Island, varen op een ‘walvissen-bekijken’-tour en varen op een ‘grizzly’s-die-spelen-op-het-strand-bekijken’-tour en die twee dingen kun je doen vanaf Telegraph Cove, het was dus geen verrassing dat we daar vandaag heen zouden rijden.

Het was een korte rit, ongeveer een uurtje door een tunnel van bos. De snelweg (tweebaans) word omringd door dichtbebost bos, beetje claustrofobisch tunneleffect zeg maar.

Rond een uur of 12 kwamen we aan en we zijn meteen maar naar het kantoortje voor de grizzlytour gegaan. Helaas was dat geen optie, de boottocht duurde minimaal 9 uur en was niet geschikt voor kinderen onder de 8 jaar. Een flinke domper voor Ron (eerst in Hyder geen grizzly’s, naar Kutzeymatheen was geen plek en nu ook weer niet dus)…maar … er moet iets te wensen overblijven voor een volgende keer tenslotte !

Op naar het kantoor voor de walvissen dan maar ! Daar was nog plek en het was geschikt voor Anna en Vic, de tocht zou ongeveer 4,5 uur duren. In eerste instantie hebben we voor morgen geboekt maar na de weersvoorspellingen gezien te hebben (regen, regen en nog eens regen) hebben we hem meteen omgeboekt naar vandaag !

Om 13.00 uur vertrok de boot, slik … het was inmiddels 12.30 uur en we moesten nog terug naar de camper, een plek op de camping boeken, warme kleding aantrekken en een reistas voor op de boot inpakken. Geolied als we zijn hebben we dit uiteraard op onze sloffen (en met flink wat zweet onder de okken) gered ! ;-)

Eigenlijk hadden we er wel een hard hoofd in aangezien Anna en Vic de vorige avond heel laat gingen slapen, redelijk op tijd weer wakker waren en overdag niet heel veel ingehaald hadden. Ze hebben het gewoon prima gedaan ! Anna vond het leuk maar wel wat lang duren en Vic heeft de helft van de boottocht geslapen op de bank naast de kapitein.

Het was ontzettend gaaf en we hebben genoeg ‘wildlife’ gezien; twee bultrugwalvissen, een orka, een Dall’s bruinvis, ontzettend veel dolfijnen, een zeehond enz.

Het was jammer dat het vrij druk op de boot was, zo om en nabij de 40 mensen denk ik en iedereen wil natuurlijk op het beste plekje staan. Ik heb nog even staan duwen met een Spaanse ‘mevrouw’ maar bedacht me op tijd; Joet dit slaat helemaal nergens op, wie is de wijste hier….

Na 4,5 uur kwamen we weer aan in de haven en zijn we lekker op zoek gegaan naar onze plek op de camping.

Hmmm, we hebben wel eens op betere campings gestaan, dit was één grote gravelvlakte met af en toe een stukje gras ertussen. Het voordeel hiervan was wel dat Anna en Vic ongeremd konden rennen en spelen met hun bal ! En dat hebben ze goed gedaan, we hebben twee heuse voetballertjes in huis, Anna heeft een ferme linkse mag ik wel zeggen en zodra we thuis zijn schrijven we haar in bij de voetbal !

’s Avonds hebben we nog een flink noodweer gehad, wat een donder, bliksem en regen zeg …. Tis toch fijn om te kunnen constateren dat de camper écht waterdicht is !

Moe maar voldaan zijn we rond een uur of 1.00 gaan slapen.

• 07 Juli 2009 - 09:13

Jik:

Dolfijn gg!

• 07 Juli 2009 - 11:10

Rob En Yvonne:

Hallo lieverds,

Echt bijzonder om te zien die dolfijnen in het wild. Wij hebben ze ook gezien in Griekenland.hebben ook foto's maar niet zo dichtbij als die van jullie.

Jeff is nu ook weg.Wel vreemd allemaal. Fijn om van die wereldreizigers in de familie te hebben.

dikke kus van ons xxx

• 07 Juli 2009 - 13:03

Lin:

Wauw! Superrrgaaf!

• 07 Juli 2009 - 18:34

Mieke:

Hallo wereldreizigers,

Leuk om jullie avonturen weer te lezen. Het gaat nu wel snel hoor, blijf nog lekker genieten, we blijven jullie volgen tot het laatste moment, daarna gaan we Jeff weer volgen.

Groeten Mieke Marco Denise en Diandra

• 09 Juli 2009 - 14:50

Skoffie:

He Yooth, wijze vrouw!:)
    Laat die Spaanse "schone"de rambam krijgen!
    Geintjuh!