Cochrane - Reisverslag uit Cochrane, Canada van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Cochrane - Reisverslag uit Cochrane, Canada van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Cochrane

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

12 Juni 2009 | Canada, Cochrane

----
We hebben een behoorlijke tijd zonder internet en bereik van mobiele telefoon gezeten ... het heeft dus even geduurd voordat we weer verhalen konden plaatsen !
----

Wat is het toch heerlijk om wakker te worden met een zonnetje op je dak !! De zon scheen vanochtend weer zalig en, na op ons gemakkie allemaal een beetje wakker te zijn geworden, zijn we op weg gegaan naar Cochrane. Om daar te komen moesten we de halve Rocky Mountains doorkruisen. Er moesten nog wat boodschappen worden gedaan, dat doen we onderweg in Canmore. De afgelopen dagen in de hotsprings hebben ons allemaal goedgedaan, we kunnen er weer ff tegen ! Canmore was niet al te ver weg dus we hebben ‘gestockt’ bij de Safeway. Ron en ik zijn er nog niet over uit of we het nou een fijne winkel vinden of niet … ze hebben veel keus (misschien wel teveel), zijn niet al te duur maar de mensen achter de kassa … vréselijk! Enniehoe, we hebben inmiddels alles in huis en zijn ons te pletter geschrokken van de prijzen van bier, wijn en sigaretten, toch wel onze eerste levensbehoeftes zeg maar…. Maargoed, als je terugrekent valt het eigenlijk nog wel een soort mee. Daarna nog even lekker geluncht op de parkeerplaats (terwijl Ron de ‘toch-nog-vergeten-boodschappen’ alsnog is gaan halen).

Tijdens de lunch brak er al een flinke hoosbui los en toen we later weer op de snelweg reden zagen we in de verte een paar enorme donkere wolken opdoemen … oh oh … dat zag er niet goed uit ! En het was ook niet goed, het werd steeds donkerder en het is gaan régenen … de hele snelweg stond blank en je zag zowat niets meer, tel daar de stevige windvlagen bij op en je kunt je voorstellen dat we niet al te ontspannen in de auto zaten. Heelhuids hebben we Cochrane bereikt en de camping gevonden (die lag verscholen achter een groot sportcomplex).

Het was een hartstikke mooie camping maar met regen ziet niets er leuk uit natuurlijk. Gelukkig was de grond niet helemaal recht en moest de camper op van die ‘level’-blokken gereden worden en kon ik er uit in de stromende regen. Ron zijn humeur was inmiddels tot een dieptepunt gedaald ! En zakte nog verder toen bleek dat ze geen kabelaansluiting op de camping hadden … daar ging zijn game 7 om de Stanley Cup waar hij al drie dagen naar uitgekeken had! Met de uitdraaibare antenne was (behalve sneeuw) niets te vinden…. Dit kon nog een lange avond worden.

Gelukkig had de camping wel de faciliteiten om mijn hobby uit te oefenen… DE WAS ! Met twee vuilniszakken vol vieze was ben ik met de buggy naar het washok gegaan. Zag er keurig uit !! Er was een andere mevrouw die me geduldig uitlegde dat als het gele lampje ging branden ik er wasverzachter bij kon gooien. Meelijwekkend keek ze me aan toen ik zei; Wasverzachter ?? Ow dat heb ik helemaal niet ! Als het maar schoon wordt toch ???

Enniehoe, was gedaan, lekker gegeten en op tijd het mandje in !

Hopelijk morgen een wat zonnigere dag !