Kananaskis - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Kananaskis - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Kananaskis

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

13 Juni 2009 | Canada, Ottawa

Oeeeeeeh een schamel zonnetje toen we wakker werden vanochtend, whiehoeeeeeeeeee !!!

Morgen is het zover, dan wordt onze lieve Viccemans drie jaar !! Dan moeten we natuurlijk wel een kadootje voor hem kopen. Zo gezegd zo gedaan, Ron en Vic gingen naar de Safeway (jajajaja, we vergeten continu een paar boodschappen) en Anna en ik gingen op zoek naar een klein kadootje voor Vic (het moet tenslotte ook allemaal weer mee in een tas naar NL). Het zijn een stel autootjes, een groene duikbril en een brandweerhelm geworden. Ik had Anna van tevoren al beloofd dat als Vic jarig zou zijn zij een duikbril zou krijgen, dus voor Anna werd het een blauwe. Die wilde ze natuurlijk meteen op haar hoofd met als gevolg dat Vic de groene ook meteen maar kreeg.

Daarna zijn we op weg gegaan naar Kananaskis, zoals ze zelf zeggen het best bewaarde geheim van de provincie Alberta. Twee keer is het wereldnieuws geweest, in 2002 is er een G8-conferentie gehouden en in 1988 werden hier de olympische alpine ski wedstrijden gehouden, voor de rest heeft niemand er ooit van gehoord en moet het er fantastisch en heerlijk rustig zijn.

Mount Kidd RV Park was de beoogde overnachtingplaats. Dit was een tip van een stel Nederlanders die in 1960 geëmigreerd zijn naar Canada. Het was een prachtige weg er naartoe en het was ontzettend jammer dat er geen plek was op de camping daar (vonden we toen). Volgens de mevrouw bij Mount Kidd waren er nog wel enkele plekken op de drycampings (campings zonder water, electriciteit enz.) in het Peter Lougheed Provincial Park.

Nadat we op de weg erheen een kudde mountainsheeps waren tegengekomen zagen we een bordje met Eau Claire Campground. Ron en ik hadden alletwee zoiets van; laten we het hier maar meteen proberen, het is tenslotte weekend en die andere camping zat ook al vol. Er was gelukkig plek en wat voor een plek !

Midden in de bossen aan een rivier, ja mensen, wij zijn toch echt meer van de kleinere rustige campings in de natuur dan de grotere drukkere campings in de blerende steden. Snel de camper geïnstalleerd en een rondje verkennen.

De Kananaskis-river was prachtig ! Heel heel HEEL koud maar zo mooi om te zien. De kinderen hebben genoten, broeken uit en hop die rivier in, zonnetje erbij, besneeuwde bergen op de achtergrond, wat wil je nog weer. We hebben een heerlijke middag gehad.

Daarna de bbq aan, lekker eten, na het eten een vuurtje stoken in de firering en marshmellows laten smelten en de Voortmannetjes kunnen hun geluk niet meer op !

• 27 Juni 2009 - 13:06

Tanja:

Fijn weer een berichtje, al is het ondertussen oud nieuws. Geeft niets.
    Anna ziet er wat magertjes uit, maar dat zit er inmiddels misschien weer aan.
    Morgen is de familievisdag. Voor jullie in ieder geval geen beker dit jaar. Wij slepen hem wel naar binnen. Geniet er nog even van. Voor je het weet zit het erop!
    Doeiiiii

• 27 Juni 2009 - 19:30

Sen:

He lieffies,
    Gelukkig weer berichten van jullie! Heel veel plezier nog en heel veel kusjes.

• 28 Juni 2009 - 21:08

Wilma:

Waaaaa! Die Vic! Ge-wel-dige foto's!

Wat een prachtig gebied.