Fairmont Hot Springs - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Fairmont Hot Springs - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Fairmont Hot Springs

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

09 Juni 2009 | Canada, Ottawa

Met de regen van gisteravond stonden we vanochtend ook op, getverrrrr. En koud was het ook! We zitten weer es in een andere tijdzone, het is hier een uurtje later, met als gevolg dat we vanochtend om 10.00 uur wakker werden. Dat werd dus ietwat haasten want we moesten om 11.00 uur van de camping afzijn. Geolied als we zijn hebben we dat uiteraard met veel gemak gehaald …

Anna is nog steeds niet lekker (ik begin me nu toch redelijk zorgen te maken, we kijken het nog een dag aan en anders gaan we toch echt een dokter zoeken). Ze heeft koorts en het heel erg koud. We zijn op ons gemakkie richting Fairmont gereden, onderweg de regen trotserend.

Zo rond een uur of 13.00 kwamen we aan en hebben we ingecheckt op het Fairmont RV Resort. De camping is náást de hotspring. We hebben een weer eens een fantastische plek. In eerste instantie niet toegewezen gekregen, de mevrouw van de camping had ons bij de speeltuin bedacht, een hele goede gedachte alleen waren die plekjes niet al te groot, op gravel en in de schaduw. Na een paar rondjes te hebben gereden hebben we gekozen voor een deluxe-site. Op asfalt, riant op een hoek, met sappig gras, met cable TV (Ron heeft nog ff live game 6 van de finale om de Stanley Cup – ijshockey – gekeken) en (als die schijnt) van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat een lekker zonnetje voor de camper. Daar hadden we die 14 dollar extra graag voor over!

Na een koppie soep is Anna weer even lekker gaan liggen en is Vic naar de speeltuin (5 meter achter onze camper) gegaan. Om 15.00 uur zijn we lekker gaan zwemmen. Wat een zaligheid is een hotspring toch, het water was 42 graden, je had nog een gewoon bad van 37 graden en een voetenbad van 55 graden (auw). Anna kwam helemaal bij in het bad van 42 graden. Zwembandjes zijn verboden maar bij de ingang hingen reddingsvesten in verschillende maten, goed geregeld dus. Tijdens het zwemmen begon het serieus te regenen, dat vonden Anna en Vic (en wijzelf trouwens ook) wel wat, lekker warm en dan koude regen op je hoofd.

Toen het droog was zijn we er uit gegaan, lekker ijsje gekocht en weer terug naar de camper. Anna en Vic vielen vrij snel in slaap en hebben niet echt meer gegeten. Zwemmen maakt moe !

Ron en ik hebben tot 21.00 uur in het zonnetje voor de camper gezeten en ondertussen een lekkere steak op de braai gegooid, een perfecte zonnige afsluiting van een regenachtig begonnen dag (Ron zijn humeur was sinds het zonnetje doorbrak ook ineens een stuk beter).
Morgen op zeker maar weer een nachtje bijboeken !!

• 11 Juni 2009 - 08:26

Inge Bosch:

Hey Yootha!
    Van Cary de link doorgekregen van je reisverhalen. Heerlijk zeg!
    Ik wens je een heel fijne reis en zal af en toe bij rustige momentjes (niet zo vaak dus) weer even je update lezen. Tot over lange tijd!

Groetjes,
    Inge Bosch, DVOM

• 11 Juni 2009 - 09:24

Tanja:

Ik ben ook een beetje bezorgd over Anna.
    Moet ik niet schrijven hé. Tante Tanja is het wel kwijt.
    Dani springt weer in het rond.
    Opa en oma waren gisteren in Pisa. Ze gingen vandaag naar Florence. Wat een reislustige familie heb ik toch. Het is hier ook regenachtig de laatste dagen. Marijn moet morgen in een tent slapen met een verjaardagspartijtje dus die treft het ook niet.
    Een dikke kus van mij.

• 11 Juni 2009 - 10:11

Rob En Yvonne:

Hoi lieverds,

Wij gaan ons nu ook best een beetje druk maken over Anna. Ik wil me er niet mee bemoeien maar denk dat je misschien voor de zekerheid even naar de dokter kan gaan.dan weet je waar je aan toe bent en krijg je wat en is het sneller weer over. Heb je mijn mailtjes nog gekregen?

Dikke kus van ons

• 11 Juni 2009 - 11:53

Denise:

Hé Folks!

Anna, word jij eens even heel snel beter, meisje!

Ik reageer niet vaak, maar lees wel trouw iedere keer jullie avonturen. Nog steeds
    met heel veel plezier overigens!

Wat zijn jullie reisplannen in Canada? Of is er geen planning? ;-)

Groetjes Denise

• 11 Juni 2009 - 13:13

Tessa:

Hoe is het nu met Anna-pop?

KUS

• 11 Juni 2009 - 17:52

Floor:

Ha die Joet,

Ik lees jullie verhalen nog steeds iedere ochtend met veel plezier (nee Ton, ik ben om 7.30 uur echt aan het werk hoor). Ik hoop dat Anna zich snel weer beter voelt!

• 11 Juni 2009 - 19:06

Sjel:

Hmmm een hele dikke zoen en knuffel voor onze Anna-pop. Get well soon liefie

• 14 Juni 2009 - 07:22

Mieke:

Hallo daar Canada, is wel even wennen he dat andere klimaat, snap je nu waarom Canada zo groen is.... en zoveel meren heeft. Blijf nog maar een dagje in Hotsprings, is goed voor Anna. Check wel even de plaatselijke dokter Yootha, misschien is het haar blaas weer!

Groetjes en blijf genieten Mieke