Highway 1 - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Highway 1 - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Highway 1

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

27 Mei 2009 | Verenigde Staten, Pismo Beach

Na een heerlijk rustig nachtje geslapen te hebben (alhoewel ik veel te laat naar bed ging omdat ik nog ‘ff’ gechat heb met Jik) zijn we omstreeks 11.00 uur vertrokken uit Marina. Op naar Highway 1, op naar Pismo Beach. Helaas was het nogal bewolkt en koud toen we wakker werden en dat is het de rest van de dag gebleven. Geen korte broekenweer dus en dat zijn we totaal niet meer gewend. Van onderuit de tassen heb ik lange broeken gepakt, een hemd voor Anna (waarom moet ik dat nou aan mam, dat heb ik nooit aan … ??) en shirtjes met lange mouwen (pfffff, verstikkend gevoel meteen!).

Highway 1 was mooi maar vooral mistig (we hebben de zee niet gezien zeg maar), lekker bochtig in het begin (er vloog weer van alles door de camper tijdens de rit) (NOOT van Ron; het was 90 mijl bochtig … já weet ik veel, ik had het zelf veel te druk met electric boogie te spelen om alles wat viel op te vangen ….) met een ontzettende leuke lunchstop vlakbij Hearst Castle op een strandje.

Dat was niet zomaar een strandje, hier lagen pakkum beet zo’n 1000 elephant seals te rusten, vervellen, stoeien, zwemmen en vooral te stinken ! We hebben wederom onze ogen weer eens uitgekeken. In eerste instantie denk je dat het strand vol ligt met rotsen, daarna zie je dat het een soort zeehonden zijn en denk je dat ze dood zijn, kijk je nog beter dan is het gewoon 1 grote kluwen dieren. We konden er redelijk dichtbij komen en Anna en Vic vonden het machtig interessant, al stond Anna wel de hele tijd met haar hand voor haar neus te wapperen omdat ze vond dat ze wel héél erg stonken.

Daarna zijn we verder de ‘1’ afgereden en zag Ron ineens een paar zebra’s tussen de koeien in de wei staan. Das bést vreemd dus daar moesten we maar even een fotootje van maken (hij had het gele wolf verhaal nog in zijn achterhoofd, die staat natuurlijk niet op de foto!!).

We kwamen aan het einde van de middag in Pismo Beach aan. Van tevoren hadden we al een camping uitgezocht en daar was ook nog een plekje vrij voor vannacht. Na aankomst (we staan recht tegenover een speeltuintje, dus dan is het al snel goed) zijn we ff boodschapjes gaan doen op het park en heeft Ron vast een bestelling doorgegeven bij het restaurant. Om 18.30 uur konden we aanschuiven. De beste mevrouw dacht alleen dat we het kwamen afhalen dus alles zat in plastic bakjes… of dat erg was … neuuuuh we hadden trek dus gooi die bakjes maar op tafel, we redden ons wel. Het was wederom zalig ! Gebbqd vlees met een lekkere salade erbij (de vage rijst en het bakje bruine bonen moet je maar ff vergeten).

We waren er vrij snel uit dat we de komende dagen zeker niet langs de kust blijven rijden, het is veel te koud en de voorspellingen zien er ook niet al te rooskleurig uit. Het is hier zo ongeveer 20 graden met een koude zeewind, zijn we niet meer gewend hé ! Komen we straks nog witter thuis dan dat we weggingen en dat kan nooit de bedoeling zijn…. Ron weet nu hoe een Afrikaan zich in NL voelt (tis af en toe een aansteller hoor maar dat hebben jullie niet van mij, ssssst ;-)).

Morgen gaan we dus richting Bakersfield, we hebben geen idee wat we daar kunnen doen maar het is er in ieder geval een stuk warmer dan hier (35 graden). Tips ??? Anyone ????

  • 28 Mei 2009 - 06:41

    Jikkie:

    joet ik zie ze hoor, je birkenstocks gg. Haha ron die zebra's, ze zien er kartonachtig uit, heb je ze er tussen gezet??!!

  • 28 Mei 2009 - 08:30

    Marisca:

    Heey kanjers,

    Ze hebben het er wel eens over hoor.. en er hangt een brief met de link van deze website van jullie.. dus ik denk dat er best wat ouders zijn die het wel lezen..

    maar juf Riet heeft der pols gebroken, en komt niet meer op school voor de grote vakantie..
    ze hebben de ene dag die juf en de andere dag weer die.. dus dat schiet niet echt op..

    Ja Jasmijn en Ruben missen Anna wel hoor.. En ze kijken vaak mee met mij als ik deze site lees.. en ook de foto's laat ik zien aan de kiddies..

    Nou meis, doe rustig aan.. en pas goed op jullie zelf..

    dikke kus, Marisca

    ps het huis staat er nog steeds hoor.. elke keer als ik er langs rij let ik op.. hahahahaa

  • 28 Mei 2009 - 13:35

    Emmetje:

    Pfffff ben zooooo jaloers klinkt allemaal super gaaf echt zit gewoon te kwijlen hier achter mn PC ;-)
    Ed en ik hebben gelijk plannen gemaakt om onze droomreis naar Australie te gaan maken moet alleen nog even kijken hoe en met Carst overleggen vindt het zo gaaf als ik jullie verhalen lees. Geniet nog maar lekker straks moet je dr weer aan hahahaha wel gezelli gaan we gelijk lekker lunchen :-D

    dikke kussssssss

  • 28 Mei 2009 - 21:20

    Paul:

    Bakersfield, in the middle of nowhere. Heb daar eens de jaarwisseling meegemaakt (1969-1970) (ja, ik ben al wat ouder)In mijn herinnering en beleving is daar NIETS te doen. Sorry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pismo Beach

Ron, Joet, Anna en Vic !!

Lekker met zijn viertjes erop uit !!

Actief sinds 19 Dec. 2008
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 89579

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 17 Mei 2015

Denver - Las Vegas in 2 weken!

17 Juli 2014 - 29 Augustus 2014

IndoChina: Vietnam en Cambodja

05 Februari 2010 - 20 Februari 2010

Honeymoon

08 April 2009 - 22 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: