Monterey - Reisverslag uit Marina, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Monterey - Reisverslag uit Marina, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Monterey

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

26 Mei 2009 | Verenigde Staten, Marina

-----------------
@onze trouwe lezers en reageerders; hadden jullie ons al gemist ?? Tijdje geen internet gehad maar we maken het vandaag weer goed, vier nieuwe verhalen en hoopjes nieuwe foto’s !
-------------------

Op naar de kust, op naar Marina !! Het eerste deel van onze vakantie zit er bijna op dus we gaan weer richting Los Angeles waar we onze camper in moeten leveren op 2 juni 2009. De laatste dagen willen we aan de kust blijven om nog eens wat strand te kunnen pakken en om Highway 1 af te rijden (die schijn je niet te mogen missen). Na zo’n tweeënhalf uur rijden waren we op de camping en hebben we ff snel in de camper geluncht. Ze hebben hier internet, dat is FIJN !! We hebben nl. best een tijdje zonder gezeten en dan ga je dat toch missen hé!

Na de lunch hebben we eerst maar es wat langers aangetrokken want de temperatuur is hier een stuk lager dan we gewend waren de afgelopen dagen. Daarna zijn we naar Monterey gereden om een bezoekje te gaan brengen aan het Monterey Bay Aquarium en Cannery Row. Dit was een groot succes, zelfs de kinderen hebben zich uitermate goed vermaakt.

Het Bay Aquarium is heel kindvriendelijk ingesteld, je kunt aan allemaal dingen zitten, op knopjes drukken en je kunt er vissen aaien, zeesterren, zeekomkommers, schelpen enz. enz. voelen. Het zegt genoeg als ik vertel dat Vic niet een keer in de buggy heeft gezeten, hij en Anna hadden het hartstikke druk met het ontdekken van wat er allemaal te zien en te doen was en ze hebben echt met open mond naar al die grote vissen staan/zitten/liggen staren (net als Ron en ik trouwens). Oceanium is er echt niets bij (voor de niet-kenners, dat is in Blijdorp Rotterdam)!

Na hier anderhalf uur rondgehuppeld te hebben zijn we Cannery Row opgelopen, heel vroeger waren dit allemaal fabrieken waar ze de vers gevangen vis inblikten, nu zitten er allemaal winkeltjes en restaurantjes in. Het ziet er hartstikke gezellig uit en is ook erg levendig. Aangezien we geen zin hadden om nog te gaan koken als we op de camping waren besloten we om hier ergens een hapje te gaan eten. Dat hebben we gedaan bij Bubba Gump Shrimp & Co waar alles in het teken stond van de film Forrest Gump. Een heel goede keus ! We hebben een heuse garnalenpelster in ons midden, Anna at haar vingers er bijna bij op ! Vic heeft wel een hapje geproefd (nou jah geproefd, hij heeft zijn tong tegen een garnaal aangehangen en zei; KAIK … ik heb geproefd mam, ZALIG … noe wil ik tatjes! ;-)). Met de buikjes vol zijn we weer naar de camper gelopen en richting camping gereden.

Anna en Vic zijn lekker op tijd naar bed gegaan en morgen trekken we weer verder langs de kust!

• 27 Mei 2009 - 07:11

Marisca:

Heeey Yoet,

Wat is het toch elke keer weer heerlijk om die verhalen te lezen zeg.. Ik ben er zelf ook steeds een klein beetje bij op deze manier..
    Woeiii alweer bijna op de helft.. pff wat gaat dat snel man..
    maar stiekem kan ik ook niet meer wachten om jullie weer te zien hoor..
    Ik mis de vrolijke babbels van Vic wel heel erg, en de twins hebben het ook steeds meer over Anna..

Nou lieve mensen, geniet maar lekker van deel 2 van de vakantie die er aan gaat komen..

We zien elkaar weer heeel snel..

groetjes en dikke kus van uit het koude Ter aar xxxx

• 27 Mei 2009 - 07:49

Jik:

JOETIE!!!! heb je net gemist op chat bai skaip ###@@## !!! highway 1 maggie inderdaad niet missuh!! zo ff een statement :). Holiday was FANTASTIES!! mail je van de week enorme update met foto's en en alle stories and I kiss you!!! en de jouwen!!

• 27 Mei 2009 - 08:13

Mieke:

hoi,
    Highway mag je niet missen, maar hij is wel langggggggggg. Monterey bay aquarium TOP toch, jammer dat vanaf nu elk visglas tegenvalt haha. Blijdorp hoef je niet meer naar toe hoor. Zo nietig klein...

Blijf schrijven en ik hoop dat jullie niet meer zo lang zonder internet zitten hoor!!

Groetjes Mieke

• 27 Mei 2009 - 12:39

Aafke:

Hey hey,

Dacht straks op het werk: hoe zou 't met Joet zijn. Al een tijdje geen updates gehad.
    Kom ik thuis en ik word ik gewoon verwend met wel 4 fantastische verhalen. Heb ervan gesmuld.

Liefs, Aafke - Nick - Indy

• 27 Mei 2009 - 12:59

Natas:

Mooie verhalen weer en die foto's....die van Anna naast de vissen....WAUW!!!
    Geniet ze!

• 27 Mei 2009 - 14:00

Elly:

Heerlijk dat jullie weer internet hebben, ik heb jullie echt gemist!!!!!
    Elke dag vol verwachting de computer aangezet, maar helaas, geen verhalen van Ron en Yootha en foto's van Anna en Vic.
    Maar jullie hebben het weer helemaal goed gemaakt hoor!
    Blijf schrijven, maar vooral genieten!!!!
    groetjes van Elly, Marcel, Sharon en Isabel

• 27 Mei 2009 - 20:46

Berichtje Uit Mijdre:

Heej jullie daar, we hebben het echt wel gemist hoor berichten met mooie verhalen en foto's, toch eerst maar alles ff lezen,dus wat later naar m'n bed dan gepland, nieuwgierig hé, nee hoor belangstellend, vandaag is frank vertrokken naar de camping, me op het hart drukkend goed voor ons vee te zorgen, maar vooral voor onze zwangere wemmes, die mist hem nu al volgens mij, ze loopt maar te draaien en te zoeken, ik probeer haar zoveel mogelijk te vertroetelen,nou geniet lekker verder, 'n hele dikke knuffel van ons hier en liefs, groetjes uit Mijdrecht en Vierhouten

• 28 Mei 2009 - 00:24

Charlotte:

Ha Yootha,

Ik zit hier bij nacht en ontij jullie reisverslagen te lezen. Wat een bijzondere ervaring om dit met zijn viertjes te doen en wat een vermakelijke verhalen! De nacht duurt te kort! Veel plezier met elkaar. Jullie mogen nog een tijd!
    Liefs Charlotte N.

• 28 Mei 2009 - 13:01

Skoffie:

Kolere jongens......khad bijna 911 gebeld!
    Zo lang niks van jullie gehoord.....maar zie daar, ineens 4 verhalen!!
    Heerlijk om weer bij te lezen......wat doen jullie het toch goed samen! De Voortmannetjes scoren hoog op de lijst van teamwork, wat ik je brom!
    Zijn er ook nog foto's van die goddelijke camping maybe? Die douches klinken zalig!

• 28 Mei 2009 - 14:01

Lin:

Ah, man... Jullie zijn al haast op de helft!

Prachtige foto's! (Ik zie dat Forrest al aardige bergkuiten begint te krijgen. Run Forrest, run!)