Van Taos naar Durango ... - Reisverslag uit Durango, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Van Taos naar Durango ... - Reisverslag uit Durango, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Van Taos naar Durango ...

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

30 April 2009 | Verenigde Staten, Durango

Na een koud en druk nachtje werden de kinderen om 6.15 uur sharp wakker … mogen we al naar de speeltuin mam ?? Fijn hoor dat de zon hier om 6.15 uur al hartstikke fel schijnt waardoor Anna en Vic denken dat de dag allang begonnen is. Na een dvd-tje gekeken te hebben (wat ontzettend fijn dat we dat ding toch nog gekocht hebben), broodje gegeten te hebben, aangekleed enz. zaten ze om 8.00 uur in de speeltuin en heb ik lekker in het zonnetje buiten een koppie koffie gedronken. Ron hebben we om 8.30 uur wakker gemaakt, nog ff geskyped met Rob en Yvonne en Ben en Marjanne en daarna was het tijd om op weg te gaan. Het was inmiddels al 10.45 uur en we hebben een LANGE reisdag voor de boeg (eigenlijk zijn we dus allemaal dieseltjes).

TomTom gaf aan dat we er 5,5 uur over zouden doen vandaag, Google Maps zei 3,5 … ehm … we merken het wel. Eerst nog even tanken en een prepaid pinbon kopen voor de Verizon Wireless (onze Amerikaanse mobiel) en toen konden we dan eindelijk op weg …

Niet direct door naar Durango, we hadden nog 1 Japanse fototussenstop voor de boeg, bij de Rio Grande Gorge Bridge. Een 200 meter diepe kloof met een brug erover en daar diep beneden stroomt dus de Rio Grande ! Mooi fotomomentje voor Ron en Anna want Vic lag al op 1 oor (begrijp ik, hij was echt VEEL te vroeg wakker).

De weg naar Durango was schitterend ! De eerste anderhalf uur hebben we alleen maar in de sneeuw gereden, sneeuw ging over in bossen, lieflijke dalen met práchtige vergezichten en nog mooiere huizen (we hebben er al een paar uitgezocht hoor ;-)).

Lunchen hebben we bij een authentiek wegrestaurantje gedaan, je kent ze wel uit de films en series, vanbinnen zag het er niet uit, oud dametje achter de bar die met de koffie en theekan in haar hand rondliep om te refillen. Het eten was geweldig, de prijs was laag en de kinderen hebben de show weer eens gestolen, ze verlieten Margerita’s met een grote knuffelbeer en een groot knuffelkonijn (we mogen er wel een koffer bij gaan kopen …).

Na een kleine race tegen de klok (de meeste recepties sluiten hier om 17.00 uur) waren we net op tijd om nog in te checken bij Alpen Rose RV Park. Een camping aan de voet van de Rocky Mountains (en die zijn MOOIII), gelegen aan de Million Dollar highway (dan hoef ik over de view nix meer te zeggen toch?).

Morgen tuffen we deze highway verder af en dan hopen we bij een paar hotsprings EINDELIJK in bad te kunnen gaan…

• 01 Mei 2009 - 09:12

Louise:

rocky mountains daar is het mooi!!!!!!
    ga morgen zelf weg voor een weekje (cruisen ook niet verkeerd) maar ga jullie mail wel missen hoor!
    Hoewel heb ik er lekker veel als ik terug ben.
    Blijf vooral genieten.

• 01 Mei 2009 - 20:31

Uit Mijdrecht:

Hallo jullie daar, wat een avontuur, ons eerste mailtje terug maar we denken veel aan jullie hoor. We waren gisteravond bij Ben en Marjanne en daar kregen we het over jullie en toen zei Marjan dat er vraag was hoe het met Wemmes was, nou ze is dus opnieuw een klein weekje bij de kater (haar vriendje) geweest, het was schattig zoals die twee met elkaar optrokken, maar er gebeurde weinig of niets, ze had er geen trek in blijkbaar, nog een paar dagen langer daar gelaten en ze was nog steeds krols en ja hoor, en nu kunnen we zo goed als zeker zeggen dat het ook raak is, Frank controleert iedere dag haar tepeltjes en ja, ze worden groter en rozer en dat is een goed teken, ze kijkt ook anders uit haar oogjes, Frank is er al helemaal zenuwachtig om, dat kan nog wat gaan worden, aks het goed gaat worden de kittens tussen 12 - 15 juni verwacht, misschien dus wel op Vic z'n verjaardag, we houden jullie op de hoogte. Heel veel plezier op jullie reis en 'n hele dikke knuffel van ons allemaal, Frank, Ellen, Masha, Derek en Jeroen en natuurlijk van onze dierenvrienden