... voorbereidingen ... enzo ... - Reisverslag uit Ter Aar, Nederland van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu ... voorbereidingen ... enzo ... - Reisverslag uit Ter Aar, Nederland van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

... voorbereidingen ... enzo ...

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

24 Februari 2009 | Nederland, Ter Aar

Tsja ... en dan gaan we straks dus op reis ... voor lang ... automatisch komt dan het liedje; "We gaan op reis en we neme mee ..." in me op ...
Wát neem je mee als je voor 3,5 maand op reis gaat ? Niet teveel maar ook zéker niet te weinig. De naamtags voor Anna en Vic zijn inmiddels in huis dus 'in case of emergency' kan elke Amerikaan of Canadees ons bellen op mijn mobiel. Van Jik heb ik een onwijs-handige makkelijke-snel-en-vooral-dun-drogende-strandhandoek gekregen (hoeveel woordwaarde bij scrabble??). Maar om nu alleen die handdoek en naamtags mee te nemen gaat zelfs mij te ver. Kortom, ben druk bezig te bedenken hoeveel broeken, lange en korte, shirtjes, lange mouwen, korte mouwen, sokken en ondergoed ik voor de kinderen mee zal nemen (uiteindelijk kun je daar natuurlijk ook nog van alles kopen). En dan hebben we nog de laptop waar inmiddels dankzij Sjoen héél maar dan ook héél veel muziek opstaat om daar te uploaden op de Ipod. We moeten tenslotte in de Grand Canyon wel Mega Mindy en K3 kunnen zingen hé !

En wáár stoppen we het in ... koffers gaan niet, die passen natuurlijk never nooit in de kastjes van de camper, zachte reistassen moeten het worden dus ... én ze moeten er een beetje leuk uitzien ! Voor Anna en Vic bestellen we binnenkort 2 kindertrolleys die ze van mij helemaal vol mogen gooien met speelgoed .. wat er niet inpast kan helaas niet mee, de keus is aan hen.

Conclusie; Ron en ik met een rugzak en een grote zachte koffer op wieltjes ... dan hebben we nog 1 hand vrij voor .. jawel .. ieder 1 kind .. de trolley's van de kinderen gaan gewoon mee met de bagage in het luchtruim .. in het vliegtuig vermaken ze zich wel (hoop ik). Neej .. we nemen de trolleys echt niet mee als handbagage (het mag wel hoor maar alsjeblieft niet), ik zie de ponyville en de ieniemienie carsautootjes al door het vliegtuig vliegen, rollen en mezelf er achteraan kruipen .. nee bedankt !

Kopen we de tandpasta hier.. of daar .. en hoe zit dat met de wattenstaafjes ... pleisters ... inlegkruisjes ... billendoekjes, luiers voor Vic .. enz. enz. Je zal je maar bezighouden met dit soort vragen ... hihihi, ik dus !

Okeej, dit zijn dingen voor als we straks op Schipophol staan en we op het punt van staan ... daarvoor moet uiteraard ook nog van alles geregeld worden. Werk moet overgedragen worden, ergens in de tijd dat we weg zijn moet 1 van de auto's gekeurd worden want jah .. je kunt ook een boete krijgen als dat ding ongekeurd stil voor de deur staat (wie heeft dát verzonnen ??).

Overigens moeten we ook nog een visum aanvragen, kleinigheidje hoor .. we zijn langer dan 90 dagen in de VS en dan kun je niet met het normale toeristenvisum reizen maar moet je een 'speciale'. En voor dat visum heb je ook 'speciale' pasfoto's nodig .. en vind men bij het consulaat ook prettig als je een brief bij je hebt van je werkgever dat je vrij bent, een leuke werknemer en VOORAL weer terug komt na een bepaalde periode ! Verder willen ze ook graag weten wat je lasten zijn en of je dat eigenlijk wel kan betalen. Túúrlijk kunnen we dat .. pfffft, blablabla.

Anna en Vic hebben in ieder geval al hun eigen paspoort en a.s. zaterdag gaan we eens een Amerka-waardige pasfoto laten maken. Jajaja, die kun je dus niet bij de eerste de beste 'hier kun je pasfoto's laten maken-meneer of mevrouw' laten maken.

We hebben er ZIN in !! Anna kan niet wachten en Vic vroeg van de week of Amerika óók een papa heeft ?? Waarop Ron zei; Ja zéker wel .. hij heet Obama !!

  • 24 Februari 2009 - 20:58

    Sjer:

    Joetie, zo leuk om nu al te lezen, en zo blij met de link :))
    Heb me aangemeld en zal braaf en trouw reageren, beloofd!
    kus

  • 24 Februari 2009 - 21:00

    San En Frits:

    Kijk, dat is een leuk beginnetje! Ben heel benieuwd naar het vervolg. Sterkte met alle voorbereidingen, lieverds! XXX San.

  • 25 Februari 2009 - 06:38

    Jik:

    wahaha Obama it is!! hehe werkeluk Ron! Ik heng nu al aan de site en krijg plaatsvervangende stress (vooral over je 1 korte broek, maar misschien, kunnen we dat volgende week nog even bespreken gg?)

  • 25 Februari 2009 - 07:25

    S*:

    Hej Luitjes

    ik kan alleen maar zeggen, let op de hoeveelheid bagage je mee mag nemen (ik geloof 20 kilo) en gooi erin wat erin past, en de rest zie je daar dan wel weer ;)

    heel veel plezier met de voorbereidingen

    Esje

  • 25 Februari 2009 - 08:36

    Shenien:

    Heyy Yuuu,

    Wat leuk zeg allemaal... Er moet inderdaad een HOOP geregeld worden!
    Maar jah jullie gaan ook (belachelijk) lang weg
    :-((
    En wij jou maar missen hier...
    Maar heel erg spannend allemaal, en betreft de dingen die je mee moet nemen: ach je kan daar alles krijgen toch, zou me er niet al te druk over maken!

    Blijf vooral berichtjes zzetten, ook als je daar zit.... Ik zal zeker regelmatig een kijkje nemen.

    Heel veel plezier!!!!!

    Kusjes Shenien

  • 25 Februari 2009 - 09:06

    Irma:

    HEE Joetie, wat een gafe site zeg, toppie!
    Ga jullie avonturen zeker volgen, nog heel veel succes met de voorbereidingen ;-) en voor straks genieten, genieten en nog eens genieten!!!!!!!!!!!
    Knuffel X Irma

  • 25 Februari 2009 - 12:16

    Jack:

    Hij staat bij mijn favoriete !

    Ennuh..je kan daar alles kopen zelfs de putincross...;-)

  • 25 Februari 2009 - 12:31

    Lieuwe En Corrie:

    Lieve Yootha en Ron, geweldig dat jullie samen met de kinderen zo`n reis gaan maken.We gaan jullie zeker volgen en genieten van alle avonturen.Succes,dikke kus en geniet van alles.Liefs Corneel

  • 25 Februari 2009 - 14:56

    Sjoen:

    Jihaaaaaaa, gerse site joeterrr

  • 25 Februari 2009 - 18:09

    Sjell:

    WAHAHA BRILJANT!!!

  • 26 Februari 2009 - 18:01

    Tante Von En Ome Rob:

    Het begin is er.Dat heb je alweer mooi omschreven allemaal. We zijn nu al benieuwd naar de rest.

    Dikke kus van ons

  • 26 Februari 2009 - 23:39

    Sieg En Cis Velberg:

    JHEEE Wij hebben ons aangemeld !!!!!!
    Gaan jullie zeker volgen als we terug uit Curacao zijn ....
    De drukte in het 1ste verhaal kan ik me goed voorstellen,veel geluk ermee hahaha xxx

  • 01 Maart 2009 - 13:20

    Mascha:

    Ha Yooth,
    Super hoor, zo'n lekkere lange vakantie!! Doe mij ook zo'n werkgever... Maarre, als je begin mei toevallig in West-Canada bent, dan kunnen we een meet & greet organiseren :-D

  • 01 Maart 2009 - 13:25

    Brie:

    Hai Lieffies,
    heb nu al genoten van jullie 1e verhaaltjes op jullie log.
    Heel veel succes met alle voorbereidingen!
    Wij gaan jullie volgen!! xxxx

  • 04 Maart 2009 - 09:20

    Gabby:

    Leuk dat jullie een site bij gaan houden, heb me direct aangemeld!

    Alvast een goede reis!!!

  • 05 Maart 2009 - 15:17

    Sen:

    Yoetie, ik heb me aangemeld hoor!! De voorbereidingen lezen is al helemaal leuk.
    Dikke kus

  • 09 Maart 2009 - 21:59

    Karin:

    wat heerlijk zeg zo'n tijd weg en vooral naar Canada. Maar die voorliefde weet je van mij. Wat bagage betreft 2 x 20 kg per betalende passagier is helemaal oke. (kortom je kunt, maar dan moeten de kinderen helaas met de eigen troley lopen, 40 kg pp meenemen) Je moest eens weten hoeveel koffie, kaas, ontbijtkoek, (vooral die per stuk van Jip en Janneke),deodorant, en een lading rookworsten er in mijn koffers zaten richting canada. Qua kleding, echt koop het daar (Canada) de gemiddelde Canadees kleed zich met kleding uit de supermarkt en het kost dus drie keer niets. Zal je tzt de naam wel doorgeven.
    Succes met de voorbereidingen en ik ga je nog een deel van mijn foto's zenden van het werkelijk schitterende Banff, Lake Louisem Jasper en Calgary.

    Dikke kus Karin

  • 09 Maart 2009 - 22:09

    Karin:

    o ja vergeet ik, had net mijn broer aan de lijn en in Calgary is de zomer begonnen. Dat wil zeggen het was vandaag minus 22!!!!! morgen zal het + 3 worden. Hou er dus rekening mee dat het nog behoorlijk kan verschillen daar.

  • 12 Maart 2009 - 11:48

    Leo En Ria:

    Wij kijken reikhalzend uit naar jullie reisverslag.
    Heel veel plezier

  • 12 Maart 2009 - 11:51

    Leo En Ria:

    Wij kijken reikhalzend uit naar jullie reisverslag.Heel veeel plezier.

  • 12 Maart 2009 - 11:54

    Johan En Annemiek:

    Heel leuk om ons zo op de hoogte te houden.

    Ontzettend veel plezier en geniet ervan.

  • 13 Maart 2009 - 12:07

    Ton & Tineke:

    We kijken er naar uit,heel veel plezier en doe voorzichtig

  • 15 Maart 2009 - 19:19

    Thomas:

    Hallo Lieffies!!

    Het begint nu echt op te schieten he..!!

    Ik bel jullie morgenavond! Kijken hoe het met de voorbereidingen staat;)

    Liefs

  • 17 Maart 2009 - 12:15

    Michaela:

    Hi Yoet,

    Verwacht wel dat jullie met laptop aan in de camper langs allerlei hotels cruisen om draadloze onbeveiligde netwerken te traceren en zo ons van informatie te voorzien ;-p. Maar ff zonder dollen: Have fun! Jullie hebben er lang genoeg naar toe geleefd.

  • 21 Maart 2009 - 22:15

    Cary:

    Wat een leuke verhalen! Nu al, en dan zijn jullie nog hier! HAHAHA
    Ik heb de link bij mijn favorieten gezet zodat ik jullie avonturen heerlijk kan meelezen!
    Nog maar 4 daagjes werken.....en dan begint het grote avontuur! Heerlijk voor jullie!

  • 23 Maart 2009 - 12:44

    Blazenka:

    Hoi Yoot!

    Heb me net aangemeld, ga jullie zeker volgens!

    heel veel liefs Blazenka

  • 02 April 2009 - 19:44

    Joke En Wim.:

    HET WORD AFTELLEN NU.

    Wij zijn heel benieuwd naar de verhalen die gaan komen.
    Liefs Joke en Wim.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron, Joet, Anna en Vic !!

Lekker met zijn viertjes erop uit !!

Actief sinds 19 Dec. 2008
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 89604

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 17 Mei 2015

Denver - Las Vegas in 2 weken!

17 Juli 2014 - 29 Augustus 2014

IndoChina: Vietnam en Cambodja

05 Februari 2010 - 20 Februari 2010

Honeymoon

08 April 2009 - 22 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: