En de cirkel is weer rond .... - Reisverslag uit Gig Harbor, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu En de cirkel is weer rond .... - Reisverslag uit Gig Harbor, Verenigde Staten van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

En de cirkel is weer rond ....

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

17 Juli 2009 | Verenigde Staten, Gig Harbor

Om een uur of 11.00 zijn we weggereden, volgens Tom was het iets langer dan drie uur rijden naar Gig Harbor. Net als ons eerste deel van de reis zijn we op deze camping begonnen en eindigen we er ook weer.

Na een stop gemaakt te hebben bij de plaatselijke liquorstore en Tim Horton’s voor een doos van 40 Timbits (aanrader …. De donutholes met verschillende vullingen … yummie) reden we vol goede moed richting Gig Harbor.

Na zo’n 20 minuten bereikten we de grensovergang naar Amerika … FILE !! We hebben er drie kwartier staan wachten voordat we bij de grensovergang waren en wat best opvallend was, was dat we de enige camper waren. Bij de grens had de beste man (na het bekijken van onze paspoorten) drie vragen;
1.) Gôh .. waar komen jullie vandaan ?? (Nederland, staat toch in ons paspoort??)
2.) Wat hebben jullie dan in Canada gedaan ?? (Wat dacht je van op vakantie geweest ???)
3.) Heb je eten bij je ?? (Nee hoor, we rijden in een gigacamper met een gigakoelkast en vriezer en die is hartstikke leeg …. Wát een vraag zeg !)

We mochten gewoon doorrijden en hij wenste ons nog een prettig verblijf in The States, toch aardig !!

Vervolgens hebben we een stuk flink door kunnen rijden tot net voor Seattle … FILE !! En niet zo maar ééntje, dit was wel een serieuze. Gelukkig was het niet continu stilstaan, dat scheelde en om een uur of 17.00 uur kwamen we dan eindelijk in Gig Harbor aan. Ze hadden gelukkig nog een plekje vrij … en wat voor een plek ! Naast het privéhuis van de eigenaar (midden op de camping), vlakbij de internetpaal, het zwembad en de speeltuin en zonder verdere buren …. Een gouden plek !

De kinderen waren inmiddels wel toe aan een plons in het zwembad dus daar zijn we vrijwel direct naartoe gegaan. ’s Avonds heeft Ron al het vergaarde papier uitgezocht en heb ik de camper ietwat schoongemaakt (neuuuuh hij is helemaal niet afgeleefd, gewoon goed gebruikt noemen we dat).

Morgen moeten we om uiterlijk 11.00 uur de camper hebben ingeleverd bij CampingWorld, ben benieuwd ! Voordat we naar bed gingen hebben we eerst nog ff Sjel gebeld, de pop was jarig en ik was zó blij haar ff te horen, heerlijk gegiecheld (kwam heus niet van de rye) en zelfs nog een sandwichgesprek met Jik gehad, hahahaha.

Daarna zijn we heerlijk voor de laatste keer gaan slapen in de camper !

• 21 Juli 2009 - 08:16

Jik: