Can Tho be or not to be - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Can Tho be or not to be - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Can Tho be or not to be

Door: Joet

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

21 Augustus 2014 | Vietnam, Can Tho

Laten we het er maar op houden dat het vandaag echt mijn nacht en dag niet was ☺.

Nadat we gisteravond de bedden hadden bekeken leek het ons het beste dat Anna, Vic en ik in het grootste bed gingen en Ron op het 1 persoonsbed zou slapen. Eerst moesten we de klamboe’s nog ff goed installeren (dat wil zeggen strak onder het matras proppen) en daarna konden de kids in ieder geval vast gaan liggen. Aangezien de stroom er bijna de hele dag af had gelegen en de van dus niet gedraaid had was het niet heel koud in onze kamer/hut. We moeten een steile trap op omhoog om in onze hut te komen en er zitten geen deuren of ramen in, we kunnen dus ook nix afsluiten (ja ik ben verwend ben ik inmiddels ook achter, vinnut maar nix met al die beesten hier).

Ik kan niet anders zeggen dan dat het een vreselijke nacht was (in ieder geval voor mij). Jemig wat was het warm (de piepende ventilator boven mijn hoofd die om de 2 minuten
1 minuut uitviel hielp ook niet echt), de klamboe was niet formaat 2-persoonsbed (en de muggen zijn hier wel 2 keer formaat thuis dus prikken makkelijk door een klamboe heen), An en Vic draaide ook onrustig om en om, met als gevolg dat als de 1 om ging draaien, we allemaal mee moesten draaien en dan ook nog eens een stevig snurkende Ronnie naast je, relaxed onder een passende klamboe (op een veel te zacht matras, dat dan weer wel).

Redelijk kapot ben ik ten einde raad maar uit bed gegaan en de hangmat in gekropen en heb ik om 5.15 de zon zien opkomen en zat ik om 5.30 uur aan de koffie (hebbie best wel wat aan je dag zou ik zo zeggen).

Iedereen had al gedouched en het was wel een goed idee om ook ff een lekker verfrissende douche te nemen. Daar zou ik vast wel van opknappen en me wat beter voelen, aldus Ronnie en de kids. Dan is het wel fijn als er ook water uit de douche komt en dan bedoel ik wel iets van een straaltje dat je in ieder geval de shampoo uit je haar kunt spoelen … helaas … en toen bleek dat er ook nog es geen warm water was en er maar twee handdoeken waren (en al gebruikt) was ik helemaal klaar met deze prachtige relaxplek!

Anna en Ron besloten om lekker een stukje te gaan fietsen (en een monkey bridge te beklimmen) en nog wat modderkruipers te vissen en mij en Vic maar ff te laten waar we waren (Vic zat nl. al sinds hij wakker was te krabben aan al zijn muggenbeten en dat waren er wel een paar).

Tijdens het bijwerken van het weblog vanmiddag wilde Ron nog een paar mooie fotootjes van de rivier maken, niet wetende dattie midden in een zwerm bijen zou gaan staan (die zijn hier nl. weer kleiner dan in NL) en als een mitrailleur namen ze hem te pakken. Gelukkig had Kim een nog beter (oranje) spulletje dan ons groene spulletje, dus de pijn was snel weg (morgen op de floating market kunnen we het kopen).

Nog twee nachten en dan vertrekken we naar Cambodja voor het laatste weekje van onze vakantie, kheb al gekeken naar de foto’s van het hotel en ik kan niet wachten….

Eerlijk is eerlijk, de omgeving is hier prachtig, de mensen zijn superaardig, het weer is ook goed te doen maar Joetie vindt insekten echt maar dan ook ECHT heel stom! En met mijn nachtrust moet je ook niet sollen!

Morgen vast een positiever verhaal hoor ;-)


  • 21 Augustus 2014 - 18:30

    Irmpie:

    Whahaha.......wat een verhaal Joetie......nog een nachtje en dan mag je daar weg! Geniet nog lekker van jullie alweer laatste week. De tijd is wel omgevlogen zeg hoop dat dat voor jullie niet zo is ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Can Tho

Ron, Joet, Anna en Vic !!

Lekker met zijn viertjes erop uit !!

Actief sinds 19 Dec. 2008
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 89397

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 17 Mei 2015

Denver - Las Vegas in 2 weken!

17 Juli 2014 - 29 Augustus 2014

IndoChina: Vietnam en Cambodja

05 Februari 2010 - 20 Februari 2010

Honeymoon

08 April 2009 - 22 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: