Shop till you drop in Sai Gon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Shop till you drop in Sai Gon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Shop till you drop in Sai Gon

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

19 Augustus 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

‘Shop till you drop’ was het motto voor vandaag. En dat hebben onze voetjes geweten. Winkel in, winkel uit. En na onze uitgebreide verkenningstocht van gisteren dachten we redelijk te weten waar we voor wat moesten zijn.

Niet dat we onze shopping tour uiteindelijk in een enigszins efficiënte route afgelegd hebben, want we hadden besluiteloze Annie, of liever gezegd precieze Annie bij ons. Ze wist precies welke sneakers ze wilden hebben, alleen hadden ze die nergens en toen ze ze dan toch eindelijk in schoenenshop 116 zag staan én ze ze ook nog eens in haar maat bleken te hebben, vond ze ze niet zo leuk staan… Kon het hele circus weer van voren af aan beginnen! Grrrrrrrr. Ze is pas 4 dagen een tiener en nu word ik er al gek van!

En Vic in elke winkel maar blij zijn, want zijn schoenen stonden overal. En wij maar zeggen, ff wachten nog Vic, eerst Anna en in de winkel waar Anna slaagt, krijg jij ook je sneakers. Bij shop 113 was de moed in zijn schoenen gezakt en barstte hij in tranen uit. Uiteindelijk zijn we dan toch voor allebei volledig geslaagd. Twee paar Nikes voor €40, of zoals ze hier zeggen ‘same, same, but different’.

Ook de bijvangst was weer indrukwekkend, t-shirts, shorts, coffee press, koffie en tassen. Ik weet zeker dat we niet terugvliegen met de 31 kg waarmee we vertrokken zijn ☺.

Verder is nog maar eens overduidelijk naar voren gekomen dat we echte gewoontedieren zijn, want ook in Sai Gon hebben we onze vaste fourageerplekken en herbestellen we keer op keer onze favorieten; ca phe sua da, bia Saigon, fried potato skins en onion rings. Ook het avondeten vond net als gisteravond in het Five Oysters restaurant plaats, het is te lekker om een ander restaurant te zoeken.

Tenslotte vond ook de dagafsluiting weer in The View roof top bar plaats. Daar heb ik de inmiddels behoorlijk groot geworden blogachterstand grotendeels weggewerkt en hebben Vic en Anna hun favoriete serveerster ‘Bella’ geheel tot haar genoegen weer lekker van het werk gehouden.

• 21 Augustus 2014 - 11:01

Anneke:

Wat zullen jullie een afgesleten pootjes hebben gehad na de "schoenenzoektocht"! Ik was tenminste bekaf na een hele dag schoenenwinkel in en uit, op zoek naar "koningsblauwe pumps" met niet te hoge hak, suède, niet onwijs duur, in mijn maat! Gelukkig zijn jullie (ook) geslaagd! En daarna is het wel weer heerlijk genieten van een lekker hapje en drankje! Groetjes aan allemaal, ook van Kees, en weer een fijne dag vandaag!!