Van Nha Trang naar Sai Gon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Van Nha Trang naar Sai Gon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Van Nha Trang naar Sai Gon

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

18 Augustus 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Gisterenochtend hebben we na Annie’s Verjaardag (☺) eerst maar eens lekker uitgeslapen en de dag verder al doezelend en klauterend op Blue Beach doorgebracht. Nog maar ff serieus aan de tan gewerkt.

Vandaag hebben we afscheid genomen van Little Russia. We hadden ff genoeg van de lange bus- en treinreizen en hadden niet zo’n zin in weer een helse bus- of treinboemelrit van dik 7 uur. In een goed half uurtje (opstijgen, klimmen, dalen en weer landen) na vertrek uit Nha Trang stond ons vliegtuig alweer in de stromende regen aan de grond op Sai Gon airport.

Het is goed te merken dat we het droge Centraal Vietnam ingeruild hebben voor het regenseizoen van het Zuiden. Gedurende de dag bouwt de luchtvochtigheid gestaag op om zo rond een uur of 3 tot een enorme ontlading in een gigantische tropische regenbui te komen. Dat was precies het moment dat wij de stad in reden. In no time stond alles blank en was het uitzicht somberheid troef.

Zo tegen half vijf was het een normaal Nederlands buitje geworden. En zijn we toch nog maar ff op een verkenningstochtje gegaan, want in Sai Gon moet er geshopt worden. Sneakers voor de kids, T-shirts voor ons allemaal en een enkel souvenirtje voor de thuisblijvers. Vandaag hebben we het nog typisch Nederlands aangepakt; ‘kijken, kijken, niet kopen!’. Morgen moeten de Dongen rollen.

Wat een f**king madhouse is het verkeer in Sai Gon (zo blijven wij het noemen, Ho Chi Minh City bekt niet). Je zou zeggen dat we ondertussen na ruim een maand Vietnam wel wat gewend zijn, maar 9 miljoen inwoners op 6 miljoen scooters geeft een gekmakende herrie, getoeter en onafgebroken sliert aan voorbijrazende voertuigen. Je oren suizen en je ogen tollen! Zelfs onze inmiddels onvolprezen oversteek kwaliteiten zijn hier aan wat bijscholing toe.

Tegenover het hotel ontdekten we een briljant restaurant, Five Oysters. Daar hebben we heerlijk en zo goed als voor nop gegeten. Hij staat zeker in de Voortmannetjes top 3 en dat zegt wel wat deze reis! Om in het hotel aangekomen nóg een aangename ontdekking te doen: de rooftop bar. Hier hebben we vast kunnen stellen dat het overzicht over Sai Gon by night best wel indrukwekkend is en dat de heerlijk heldere bia’s ook in het Zuiden goed te hachelen zijn!

(Noot van Joet: Met Vic gaat het hartstikke goed, de antibiotica kuur is goed aangeslagen, de creme ook, pukkelmans is niet meer :-) )

• 19 Augustus 2014 - 19:09

Tante Elly :

Thanks voor de noot van Joet! Fijn dat het goed gaat met Vic.
    En, heerlijk om vandaag lekker drie verslagen te mogen lezen! Toch heb ik nog wat te zeuren natuurlijk, de foto's! Maar ach, jullie hebben het ook zo druk, geniet nog maar even lekker.
    Groetjes uit Langeraar met vandaag ook heerlijke stortbuien.

• 21 Augustus 2014 - 11:06

Anneke:

Die food ziet er zeker heerlijk uit! Moeten wij toch eens naar toe :-)! Inderdaad fijn om te lezen dat het weer goed gaat met Vic! Geniet nog lekker, voor het weer hoeven jullie niet terug te komen! Groetjes van Kees en ikke.