Cua Dai Beach & Full Moon Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Cua Dai Beach & Full Moon Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Cua Dai Beach & Full Moon Hoi An

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

09 Augustus 2014 | Vietnam, Hoi An

Na een aantal behoorlijk druk gevulde dagen achter elkaar hebben de Voortmannetjes het vandaag maar weer eens rustig aangedaan. Om 9.30 uur zaten we aan een heerlijk ontbijtje en tot de lunchtijd hebben we vervolgens wat rond gelummeld op het balkon en in de kamer en hebben de kiddoos zich meer dan vermaakt in het zwembad.

Het scooter en motor rijden van de afgelopen dagen is ons zo goed bevallen dat we voor ons hele verblijf in Hoi An 2 scootertjes gehuurd hebben. Kunnen we crossen wanneer en waarheen we willen. Tegen lunchtijd zijn we dan ook met eigen vervoer naar Cua Dai beach gereden.

Ons hotel heeft een deal gesloten met een strandtent daar. De hotelgasten kunnen daar gratis hun fiets of scooter parkeren én krijgen gratis strandbedjes, tafeltje en parasol en de strandtent krijgt de gasten van het hotel. Volgzaam en prijsbewust als we zijn, zijn we dus ook maar naar Nha Hang Hon gegaan. Een ritje van zo’n anderhalve kilometer.

Een mooie strandtent aan een prachtig en relatief rustig parelwit strand en een bijna vlakke blauwe zee met een paar kleine eilandjes voor de kust. Kortom, heerlijk vertoeven bij een licht briesje en 34 graden. Maar goed dat er een parasol bij zat. De lunch die we hier genoten was wederom geweldig. Seafood om je vingers bij af te likken voor ons en krokant knapperige pannenkoekjes voor de kiddoos.

Aan het eind van de middag, begin van de avond kregen we de geest en besloten toch nog ff in het oude centrum van Hoi An te gaan kijken. Het was vandaag tenslotte Full Moon Festival, waarbij alle elektrische verlichting in de oude stad uitgezet wordt en gemotoriseerd verkeer verboden is. Met lampion verlichting, vuurbakken, brandende wierook, drempeltempels en kamerorkestjes wordt geprobeerd de sfeer van een paar eeuwen geleden voor een avond terug te halen.

Op zich zijn zij daar heel goed in geslaagd, het zag er super gezellig uit, maar waren wij alleen niet helemaal op ons gemak. We hebben de scooters namelijk een stuk uit het centrum moeten parkeren en moesten die in het donker in de voor ons onbekende stad maar terug zien te vinden, net als de weg terug naar het hotel. Na kort aan de Full Moon gesnuffeld te hebben, zijn we snel maar weer aan de terugreis naar de Rock Villa begonnen.

Gelukkig is zowel het terug vinden als het terug rijden goed gegaan. Het ‘s avonds in het donker aan het hectische Vietnamese verkeer deelnemen kunnen we nu ook op ons lijstje wegstrepen.