Van Sa Pa via Bac Ha naar Lao Cai - Reisverslag uit Lào Cai, Vietnam van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Van Sa Pa via Bac Ha naar Lao Cai - Reisverslag uit Lào Cai, Vietnam van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Van Sa Pa via Bac Ha naar Lao Cai

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

27 Juli 2014 | Vietnam, Lào Cai

Vandaag hadden we de eerste van twee naar verwachting flink vermoeiende reisdagen. Ter onderbreking van al dat gereis heb ik op beide dagen een hopelijk energie gevend intermezzo gepland.

De reis van vandaag startte om 07.30 in Sa Pa en had na zo’n kleine 3 uur rijden een break in Bac Ha, waar de wekelijkse zondagsmarkt plaatsvond. Een ‘beroemde’ markt waar verschillende minderheden volkeren van heinde en verre naar toe trekt om aan elkaar, de Vietnamezen en inmiddels ook flink aan toeristen al het denkbare te verkopen. Fruit, groenten, eieren, kruiden, specerijen, kleding, ijzerwaren, geneesmiddelen, sieraden, manden, dieren, de hele rattaplan. Met vanzelfsprekend voldoende plekken om te eten en te drinken.

De markt zelf stelde in onze ogen niet zo veel voor. We hebben ons dan ook als rasechte Nederlanders opgesteld; ‘kijken niet kopen’. Maar we hebben ons wel meer dan geamuseerd, Ik heb zelden zo’n kleurrijk en eclectisch geheel gezien en geroken. Chaos in alle geuren en kleuren. Geen idee hoeveel volkeren er door elkaar heen liepen en welke het waren, maar het zag er prachtig uit. Desondanks waren we het zo’n tweeenhalf uur later en een stevige regenlunch verder wel zat en trokken we door naar Lao Cai. Een rit van zo’n twee uur door wederom een schitterende en bergachtige omgeving van ontelbare schakeringen groen.

Onderweg hadden we nog twee surprise stops. Eerst één op een theeplantage, die de nodige leuke fotomomenten opleverden, voor ons, maar vooral ook voor talloze Vietnamezen die maar niet uitgekeken raakten op blonde Anna & Vic. Daarna zijn we nog ff bij de Chinese grens geweest en hebben een blik op China geworpen. Toch wel een speciaal moment voor De Voortmannetjes, waar het Chinees gehalte tenslotte breed aanwezig is …

Ruim op tijd waren we in Lao Cai voor de nachttrein naar Hanoi, die om 18.50 uur sharp on time volgens het spoorboekje vertrok.

• 28 Juli 2014 - 09:42

Til Jacobs:

Hoihoi familie,

Geweldige mooie kleurrijke foto's en wat een avontuur weer!
    Wat genieten jullie zeg, ik geniet van de verhalen en de momenten om te zien hoe mooi het daar is-;)

Liefs ons xXx

• 28 Juli 2014 - 14:50

Irmpie:

whow........wat een geweldige foto's!! tjeeminee wat zijn jullie in een andere wereld beland ;-)
    skajfhioeshkfjdshfheioyriaha hkhkhkhhkahyhiehkah khkah.........dat is hetzelfde als lekker genieten met elkaar hahaha
    Xx