Sa Pa: Veel Water(ge)vallen ! - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Sa Pa: Veel Water(ge)vallen ! - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Sa Pa: Veel Water(ge)vallen !

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

26 Juli 2014 | Vietnam, Sa Pá

Na de schitterende, maar toch wel enigszins barre tocht van gisteren hebben De Voortmannetjes hem vandaag in een iets lagere versnelling gezet. Iets lager, want er stond wel degelijk weer een kleine wandeling op het ochtendprogramma. Met ietwat straffe ledematen stapten we om 09.15 uur sharp de auto in voor een tochtje langs 2, volgens zeggen, prachtige watervallen: The Silver Waterfall & The Love Waterfall.

Na een, landschappelijk weer ernstig fraai, ritje van zo’n twintig minuten kwamen we op 2000 meter hoogte bij het beginpunt van onze mini-hike aan. Daar waar we de afgelopen vijf of zes dagen telkens prachtig weer met een strak blauwe hemel hadden, liepen we vanochtend letterlijk met ons hoofd in de wolken. Toen we even niet opletten, hebben Anna & Vic stiekem een hapje genomen.

Het was direct duidelijk dat de watervallen niet de meest mooie fotomomenten zouden opleveren. Vanzelfsprekend lieten De Voortmannetjes zich door dit tegenvallende vooruitzicht niet tegen houden. De wandeling naar de Love Waterfall ging door een feëeriek bos en was licht pittig, maar wel over een goed aangelegd pad, met een paar keer een oversteek van de Golden Stream. Soms via een suspension bridge, soms via stepping stones en soms gewoon door te waden.

De waterval zelf was mooi, maar kwam zoals verwacht door het weer niet helemaal goed tot zijn recht. Jammer was dat ze in koeieletters de naam van de waterval naast de waterval gezet hadden. Alsof iemand daar niet weet waar hij is …

Daarna hebben we op typisch Japanse wijze in een kwartier de Silver Waterfall bezocht. Aan de ene kant met een gigatrap langs de waterval omhoog, daarna het inmiddels vertrouwde suspension bruggetje over om vervolgens weer aan de andere kant met een gigatrap naar beneden te gaan. Door de wolken kreeg ons bezoek bijna een mystiek karakter. De waterval hebben we niet echt goed kunnen zien. Wel goed genoeg om een beeld te krijgen hoe prachtig deze eruit gezien zou hebben bij mooi weer.

Om ongeveer 12.00 waren we weer terug in ons hotel. Om eerst even lekker met opa en oma te skypen, om vervolgens op de markt in Sa Pa onze bagagetassen van wat extra gewicht te voorzien. Er zijn weer wat typische Vietnamese T-shirts en Black Hmong en Dzao armbandjes gescoord. Voor de rest hebben we vandaag vooral op terrassen (met altijd een Bia Ha Noi of een lekkere hap in de buurt) doorgebracht. Gelukkig altijd overdekte terrassen, want we hebben een paar goeie tropische regenbuien op ons dak gehad…

• 26 Juli 2014 - 17:15

Tante Elly:

Heb het verslag in passende sfeer gelezen, buiten in een wat klamme atmosfeer onder het zonnescherm wat zojuist gediend heeft als grote paraplu voor een heerlijk plensbuitje!
    Helaas ontbreken twee dingen, ten eerste mijn wijntje en ten tweede, waar zijn de foto's?
    Liefs uit Langeraar.

• 26 Juli 2014 - 17:23

Ron, Joet, Anna En Vic !! :

Heej tante Elly!!! De foto's staan er als het goed is al bij, er komt zelfs een klein videootje bij. Proost en een kus van de Voortmannetjes.

• 27 Juli 2014 - 10:04

Emmetje:

Heerlijk wat een gave reis, hij staat gelijk op ons verlanglijstje als we het weer aankunnen zonder Milo :-P.

xxxxxx uit Wassenaar waar het vandaag somber bewolkt is maar nog wel lekkere temperatuur dus paste mooi bij jullie verhaal hahahaha