Chillen op de Valentine Junk - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Chillen op de Valentine Junk - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Chillen op de Valentine Junk

Door: Joet

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

22 Juli 2014 | Vietnam, Hạ Long

We zijn de dag om 8 uur begonnen met een lesje Tai Chi… het opwarmen ging nog redelijk maar daarna zijn we toch maar afgehaakt, de Voortmannetjes (zonder Ron, die verkoos de klamme lappen), gingen alle kanten op behalve de goede, dit is voor onze motoriek iets te hoog gegrepen, gelachen hebben we wel hoor.

Na het ontbijt zaten we even op het bovendek, waar het niet om uit te houden was zo warm, gelukkig kwam 1 van de mannen de zeilen omhoog hijsen zodat je iets van schaduw had, sympatiek vonden wij wel. Nog geen 10 minuten later bleek dat dat was gedaan voor de foto, de Tender werd onderweg naar de grot stilgelegd zodat we een mooie foto konden maken van de Valentine in vol ornaat, ik moet zeggen, tis echt een prachtboot! Vic wil er wel op blijven wonen. De Surprise cave was ook mooi om te zien, vooral groot, de grot had 3 kamers die elke keer groter werden en waar bijzondere belichting in aanwezig was (die we later pas op de foto’s terug zagen want toen we er liepen hebben we het niet bewust gezien.

Na het bezoek aan de grot stond ‘zwemmen bij het strand’ op Ti Top Island op het programma. Daar gingen we weer met de Tender naar een klein wit strandje met een hoop Vietnamezen. Bovenop de rots bij het strand was een mooi uitkijkpunt (soort van hoogste punt van de Halong Eilanden) waar mooie omgevingsfoto’s geschoten konden worden. Toen Anna en Vic zagen hoe hoog het was betrokken de gezichtjes ietwat… Ron besloot in zijn eentje naar boven te klimmen (bikkel) en wij zijn beneden gebleven, ze wisten niet hoe snel ze de zee in moesten rennen (nu moesten ze ook wel snel rennen want het zand was nogal heet).

Lekker ff afgekoeld en weer terug naar de boot om na een powernap van een klein uurtje in de kano te klimmen en een stukje te gaan kanoen. Dan is het toch wel weer heel anders om de rotsen en omgeving vanaf een kano te zien, we zijn door kleine met vleermuizen gevulde grotten gevaren waar het water zo helder was dat je de bodem kon zien om bij verborgen meertjes te komen. Prachtig!! Vic wilde perse bij Ron in de kano want mama kan niet zo goed kanoen, en bedankt he schatjuh!

Zoals ook gister werd de dag afgesloten met een hoop sprongen en bommetjes vanaf het bovendek het water in… het leven is goed!!

• 08 Augustus 2014 - 15:37

Anneke:

Decadent zeg, die boot, maar gewéldig!!