Jetlag in regenachtig Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Jetlag in regenachtig Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Jetlag in regenachtig Hanoi

Door: Joet

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

19 Juli 2014 | Vietnam, Hanoi

De jetlag is ingetreden…. De wekker stond netjes om 8.30 uur maar we vonden het alle 4 echt veel te vroeg vandaag. Klokslag 9.30 waren we ongedoucht beneden om toch nog even te kunnen ontbijten… Vic was helemaal gelukkig want hij kon geroosterde boterhammen bestellen, Anna vond de cornflakes wel goed en Ron en ik gingen voor een Vietnamees ontbijt (daar zaten we dus meteen aan een chickennoodlessoup en fried noodles met nog wat, vergezeld van een verse jus en jasmijn thee (de koffie laten we maar even voor wat het is…. )). Na het ontbijt kwam de douchesessie … alleen zagen de bedden er wel heel lekker uit dus zijn we er met zijn vieren maar weer even ingedoken om nog even anderhalf uur bij te slapen … of noemen ze dat nou uitslapen???

Wel fijn dat Ron een wereldstekker heeft gekocht en een stekkerdoos zodat we al onze meegebrachte apparatuur op kunnen laden (in kg’s meer dan onze kledingbagage) en dat dan de stekkerdoos niet past … hahahaha, ehhhh, dat wordt toch om de beurt opladen!!

Enfin, proper als we uiteindelijk waren gingen we Hanoi ontdekken… laat het nou net gaan regenen en natuurlijk hadden we in onze 31 kg bagage geen parapluutjes of poncho’s ingepakt (want die zouden we daar wel kopen).. winkel in winkel uit … geen plu te bekennen … tot we in een outdoorwinkel kwamen en we daar voor de hoofdprijs een parapluutje hebben gekocht … Anna blij, het is een blauwe en een kekding! We waren echt nog geen 20 meter verder buiten of we werden aangehouden door een Vietnamese mevrouw die vanuit haar rugzak parapluutjes verkocht voor de helft van de helft van onze kekke blauwe plu! Weer wat geleerd!

Anna en Vic worden helemaal gek van onze hotelmeneer Martin (die op zijn beurt weer helemaal gek is van Anna en van Vic, zodra hij hoorde dat we uit Nederland kwamen maakte hij voetbalbewegingen en had hij een half uur later geen hotelpak meer aan maar een oranje Hollandshirt) en zijn geprik in hun zij en het tikkertje willen doen! Verder aardige vent hoor! , Hij heeft ons een leuk lunch restaurantje aangeraden, door middel van een kruisje op de kaart (die niet heel gedetailleerd was).

Steegje in en steegje uit … mijn hemel .. alles lijkt hier op elkaar, zelfs de mensen!! De stoep staat vol met etensstalletjes en geparkeerde scooters. Kortom, één grote slalom. Stoep op en stoep af. En het oversteken … dat is ook nog zo’n dingetje … khad al de tip gekregen om vooral niet achterom te kijken of opzij, gewoon stug oversteken in hetzelfde tempo en de rest negeren! Ga dat maar es uitleggen aan Anna en Vic, de toeters vliegen je hier om de oren en de scooters, auto’s, taxi’s zijn niet om aan te slepen! Dus al bij de eerste oversteek kregen Anna en Vic het op hun heupen en renden al zigzaggend de straat over (Vic met zijn handen op zijn oren want die werd gek van het getoeter).. na een paar keer uitleggen (en gedaan te hebben) dat het juist de bedoeling is dat zij ONS ontwijken in plaats van wij HEN ging het een stuk beter! Vic doet inmiddels zelfs zijn paraplu de lucht in alsof hij een touroperator is, hahahaha!!!

Het restaurant hebben we gevonden en het was zalig. Vic aan de avocadosmoothie en de Vietnamese loempia’s, hij vond ze heerlijk! Anna ook aan de loempia’s en verder met haar stokjes bij ons in het bord, wat heerlijk dat Anna zoveel lust en ook probeert!!
Als je net in Vietnam bent is dit leuk local eten! Maar .. tis niet op een heel klein krukje op straat bij andere Vietnamezen, gaan we vast nog doen de komende tijd!

Anna is trouwens een hele bezienswaardigheid hier met haar blonde lange haar met krullen! Zo hebben we vanmiddag de Ngoc Son Tempel bezocht, die ligt op een eilandje in het Hoan Kiem meer, om daar te komen moest je een bruggetje over. Anna kwam in het begin niet verder dan halverwege het bruggetje want een Aziatische dame (geen idee Vietnamees, Koreaanse, Chinees o.i.d.) wilde een fotosessie van haarzelf met Anna en Vic, bijzondere ervaring! En een vette dankjewel daarna, hahaha!

De tempel was leuk maar vooral nat want het regent dus al de hele dag.

Na het avondeten (ja gegeten bij een keten… Anna en Vic helemaal blij, ze hadden pizza) en een gesprekje met de meiden van de bediening zijn we door de regen weer naar het hotel gerend. De kids liggen inmiddels op 1 oor … en wij zo ook! Morgen gaan we vroeg proberen te ontbijten zodat we op tijd naar het mausoleum van onze grote vriend Ho Chi Minh kunnen!!

• 19 Juli 2014 - 18:05

Hans:

Het avontuur is begonnen, je doet het goed! Veel plezier verder nog, en hopelik heb je de plu niet al te veel nodig :)

• 19 Juli 2014 - 18:13

Cary:

Hi Joet!
    Klinkt allemaal weer top! Ben blij dat jullie het zo leuk hebben, op de regen na dan...hopelijk gaat de zon snel schijnen!
    Geniet nog lekker en de groeten aan Ho! ;-)
    X, Caar

• 19 Juli 2014 - 18:24

Priscilla:

Wat Super leuk om jullie avonturen te lezen ben zo ook weer even terug in Vietnam.
    wij konden toen helaas niet naar binnen bij het mausoleum omdat ze toen zijn lichaam gingen balsemen dus ben wel erg nieuwsgierig daarnaar.
    leuk veel plezier en blijf jullie volgen

xxx priscil

• 19 Juli 2014 - 18:24

Priscilla:

leuk veel plezier en blijf jullie volgen

xxx priscil

• 19 Juli 2014 - 19:13

Rita Vansteelant:

in belgie is het bakken en braden zonder boter....
    wat fijn dat we met jullie even "mee" mogen dansen in de regen ! :)

• 19 Juli 2014 - 19:42

Rowan:

Superleuk Yoot, klinkt fantastisch daar:)! Lekker genieten en ben erg benieuwd naar jullie verhalen en foto's uiteindelijk! Dikke kus

• 19 Juli 2014 - 19:53

Poem/Priscil :

O wat heerlijk allemaal!! Langs de weg op zo'n krukje eten is een dikke aanrader! En de fresh springroles ook! Verder heb je ook een soort bbq op je tafel. Absoluut fantastisch!
    Ik wil weer terug!
    Geniet nog moppies en geef romo( :p ) een dikke verjaardagskus van mij!
    Xx

• 19 Juli 2014 - 21:40

Ellen:

heeej Voortmannetjes, een heel mooi begin van jullie reis zo te lezen, heel leuk om te lezen. Kijk al weer uit naar het volgende verslag. Heel veel plezier met zijn viertjes, dikke knuffel uit Mijdrecht

• 19 Juli 2014 - 22:32

Hanny:

Zo leuk om van jullie reis mee te mogen genieten. En na regen..... Jullie staan al bijna weer op, ik duik er zo in :-).

• 08 Augustus 2014 - 15:28

Anna:

Ben eindelijk jullie verslagen aan het lezen, zit nu op 19 juli, eruggg hè, zijn jullie al zo lang weg dusss