Malabar Discovery - Reisverslag uit Kumarakom, India van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Malabar Discovery - Reisverslag uit Kumarakom, India van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Malabar Discovery

Door: Yootha

Blijf op de hoogte en volg Ron, Joet, Anna en Vic !!

09 Februari 2010 | India, Kumarakom

Klokslag 11.00 uur was het zover, afscheid van Trinity en op naar Kumarakom waar de Malabar Discovery op ons ligt te wachten. Een houseboat waar we een dag en een nacht op verblijven. De weg was wederom druk... dat er in India veel mensen leven wisten we al maar je ziet werkelijk op elk stukje land wat je tegenkomt een hutje staan .... om nog maar te zwijgen over het aantal mensen op de straten/snelwegen. Ontzettend wat een dichtbevolkt land !!

Na zo'n anderhalf uur gereden te hebben kwamen we aan bij de Malabar Discovery, de boot ligt bij Malabar Privacy waar we na de boottocht nog twee nachten blijven.... Een oase van rust aan het Vembanad meer, zalig plekje dus!

Onze tassen werden naar de boot gebracht en de motor gestart, we hebben zo'n 2 uur gevaren door de backwaters of Kerala en onze ogen uitgekeken.... uitgestrekte rijstvelden, veel bedrijvigheid op en naast het water van vrouwen die was doen, kindjes die zich wassen in het meer en mannen die aan het vissen zijn. Na een heerlijke lunch op het dek zijn we de ligstoelen ingedoken en hebben we lekker liggen tukken/lezen/relaxen. Wat een vakantie joh !! Gewoon helemaal niets doen ... daar rust een mens van uit !!

Nadat we weer aangemeerd hadden konden we doorgeven wat we voor avondeten wilden en waar we wilde eten, op de boot of aan een klein tafeltje in het gras aan de rand van het meer.... we hebben het laatste gekozen. Na het diner zijn we het bovendek weer opgeklommen om de avond te eindigen met een potje yahtzee !

Het is hier echt een oase van rust en relaxen.... we zijn momenteel de enige gasten hier, er zijn twee huizen, 1 aan de rand van het meer en 1 iets verder van het meer af, zeven man personeel en je ziet ze niet ... De mensen die hier werken zijn sowieso erg vriendelijk en het lijkt een sport om zo vaak mogelijk 'thank you' te zeggen ... wat af en toe tot hilarische taferelen leidt;

Ron; I'd like a coffee please
Ober; Thank you
Ober; Sorry sir... your coffee... thank you
Ron; Thank you
Ober; Thank you
Ron; You're welcome...
Ober; Thank you, bye, thanks !!

• 12 Februari 2010 - 17:31

Silvia:

Geweldig mooi en romantisch!
    We wachten verder af en in de tussentijd gaan wij weer een avondje naar Bon Ami voor een Goed Feest.
    See You .

• 14 Februari 2010 - 18:36

Shila:

en....wederom lig ik in een deuk! ;-)

• 15 Februari 2010 - 08:05

Jikkie:

waha supercool joet die boot!!!
    Bye, thank you :)!!!