Sightseeing Cochin - Reisverslag uit New Delhi, India van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu Sightseeing Cochin - Reisverslag uit New Delhi, India van Ron, Joet, Anna en Vic !! - WaarBenJij.nu

Sightseeing Cochin

Door: Yootha

07 Februari 2010 | India, New Delhi

Na een heerlijk nachtje in onze kamer die volstaat met antieke meubels en een geweldige 'buitenbadkamer' heeft (foto's worden niet geplaatst sorry, we hebben onze eigen laptop niet mee en geen idee hoe ik dat op dit ding moet doen, ik ben eigenlijk al blij dat ik ff deze laptop mocht lenen). Hebben we uiteraard het ontbijt gemist (what else is new) en werden we opgehaald door Sevi en Albert. Albert was onze guide ... en Albert boert ... en dat doettie terwijl hij praat ... heel vreemd ... en hij vindt het normaal !! En Ron lag in een deuk en ik kon alleen maar fronsen ... enniehoe ... er zijn dus wat vreemde gebruiken in India zijn we inmiddels achter. Zo is het dus echt heel normaal om te boeren terwijl je praat .... heel overdreven goor hoesten en rochelen is ook helemaal niet vreemd ... en nee knikken terwijl ze ja bedoelen ... daar moeten we ook nog even aan wennen....

Albert was verder een aardige man (behalve dan dat geboer en het feit dattie ontzettende maar dan ook ontzettende zweetvoeten had, waar ik achterkwam toen we een Joodse synagoge ingingen waar de schoenen uitmoesten en hij lekker dicht naast me kwam zitten ... OEFFF). We hebben wat rondgereden in Cochin en een rondleiding gekregen in The Palace, wat zeer interessant was, zeker gezien het feit dat Albert begon te vertellen over sex en meisjes .... de meisjes in India mogen pertinent geen sex voor het huwelijk hebben wat Albert vreselijk stom vond aangezien India het land van de Kamasutra is....

Na de rondleiding zijn we naar de Joodse Synagoge gegaan en in de winkelstraatjes daar hebben we nog het een en ander gekocht. In India mag bijna nergens in het openbaar gerookt worden, daar staan forse boetes op. Nu zijn ze tegen toeristen wat toegankelijker maar Albert was de mening toegedaan dat we maar beter even konden roken in de winkel van een vriend van hem ... yeah right... Na een paar kopjes thee en het bekijken van zijn winkelwaar zijn we dus toch gezwicht ... verkopen kunnen ze daar wel !

's avonds zijn we naar een bijzondere Kathakali dansvoorstelling geweest. Acteurs met karakteristieke groene maskers en uitbundige kledij voerden een elegante dans op, waarmee ze religieuze en filosofische epossen vertellen. De make-up die ze aanbrengen duurt een uur en de voorstelling ook. Het was op zich redelijk om te zien maar een uur was best lang .... sssst ! Daarna zijn we weer naar het hotel gebracht en hebben we wederom zalig gegeten !!

• 11 Februari 2010 - 07:54

Jik:

o joetie!!! i kiss joe!!!! big surprise vanochtend bij mun koppie thee :), my god die Albert!!!

• 14 Februari 2010 - 18:30

Shila:

hahahaha moet zo lachen om je verhaal, hij boert en boerst als ie praat hahahahaha.....
    X

• 15 Februari 2010 - 09:31

June:

wohoeeee ik ben ook half indiaas, mag ik dan ook boeren en praten tegelijk??